Helt Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Nei faktisk ikke =) Men så en tegneserie om en mann på en øde øy også tenkte jeg tilbake på Johnny the castaway eller noe sånt Haha, Johnny Castaway var jo dritrå! Blei aldri lei av å se på den, og trur ikke jeg har sett noen fetere screensaver enn den... Noen som veit om det er noen som har laga en lignende screensaver med samme idé? Hvor det skjer forskjellige ting hele tida lissom... Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Prøvde Foobar2000 nå... og den ryker rett ut... var etter min mening alt for kjedelig og enkel.... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 irfanview, the one an only image-viewer Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Ikke bruk Kazaa, det er verdens største kilde til spyware/adware. F. eks. Limewire fungerer my bedre.Ville heller ikke brukt Norton, ettersom den spiser enormt med ressurser. Du kan også legge til Microsoft Antispyware til programmer mot spyware/adware. Ellers ser det bra ut! Bare så du vet det, det er nesten mer spyware i LimeWire enn i KaZaA Skal man ha noe spy/ad-ware fritt anbefaler jeg Shareaza som støtter det samme nettverket som Limewire bruker. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Bare så du vet det, det er nesten mer spyware i LimeWire enn i KaZaA Skal man ha noe spy/ad-ware fritt anbefaler jeg Shareaza som støtter det samme nettverket som Limewire bruker. Som sagt; har lastet ned over 1TB fra LimeWire uten å ha fått noe som helst virus/adware/spyware. Har lastet ned kanskje 50gb fra Kazaa, og jeg fikk iallefall 5 forskjellige virus/adware/spyware. Mulig jeg er ekstremt uheldig, men det tror jeg ikke! Endret 14. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Man laster ikke ned ad/spy-ware;) Ad-ware betyr at noe følger med et program. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Prøvde Foobar2000 nå... og den ryker rett ut... var etter min mening alt for kjedelig og enkel.... Hver sin smak og alt til sitt bruk. Nettopp derfor er det fint at det er så mange medieavspillere å velge imellom. Skulle du noen gang få bruk for en svært konfigurerbar og avansert spiller, da kan du jo laste ned foobar2000 igjen... For meg er foorbar2000 det viktigste programmet jeg har på PC'n, mens iTunes er noe jeg får noia av, men skjønner jo samtidig at mange som ikke gidder, ønsker eller har tolmodighet til å konfigurere, liker iTunes. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Synd at Total Commander ikke har større utbredelse, det er jo ingen av dere som har nevnt det ennå. Så la meg: Total Commander er en filbehandler som kan så mye mer enn den forferdelig omstendelige standard-saken til Windows. TC har to filvinduer, og begge vinduene kan ha egne tabs (som i Opera og Firefox) for forskjellige mapper. TC har støtte for så å si alle komprimeringsformater dere kommer borti, og eliminerer dermed behovet for eksterne programmer som WinRAR, -ZIP og -ACE. Komprimerte filer behandles som mapper, de kan f.eks. åpnes i høyre filvindu og innholdet som du vil pakke ut drar du bare over til mappen du har åpnet i det venstre vinduet. TC har en innebygd FTP-klient, så du slipper å stresse med eksterne programmer her også. Multi-rename-tool fins også. TC kan nesten ikke bli enklere, hadde det ikke vært for alle de flotte hurtigknappene som du fort lærer deg. Det er en drøss med funksjoner som jeg ikke kommer på i farten. Men bare prøv det. Filbehandling har aldri vært så effektivt. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Har akkurat formatert selv, og sitter og laster ned ting jeg skal brenne ut og ta med meg hjem (nettet er nede hjemme for tida.. trolig en kranglete ruter). Foreløpig ser lista slik ut: - Nyeste NVidia driver (fra nvidia.com) (vurderer også å prøve omega-drivere en gang) - DirectX 9.0c redist. fra microsoft.com - Win 2000 SP 4 - Mozilla Firefox - Mozilla Thunderbird - FileZilla FTP klient - VLC (videolan) - Winamp - Acrobat Reader 7.0 - Daemon-Tools + shell extension Ellers har jeg "the open CD 2.0" for hånden (www.theopencd.org) med mye bra, nyttig og gratis programvare. Inneholder bl.a. FTP klienten jeg bruker, AbiWord (glimrende tekstbehandlingsprog) og the Gimp. Vurderer også en antivirus og brannmurløsning, men har ikke bestemt meg helt enda. EDIT: er forresten helt enig i at TC er et glimrende verktøy for filbehandling. vil også legge til et nyttig prog til på lista mi: TotalCopy. (http://www.ranvik.net/totalcopy/) kjekt å ha hvis du må reboote midt under en kopieringprosess (eller vedkommende du kopierer fra gjør det) EDIT 2: alt jeg har nevnt her er forresten gratis hvis det var noen tvil... hvorfor betale når du får like bra ting helt gratis? Endret 14. januar 2005 av Melfacion Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Man laster ikke ned ad/spy-ware;) Ad-ware betyr at noe følger med et program. Det vet jeg utmerket godt. Problemet er at mange folk deler filer som inneholder virus/spyware/adware under påskudd å være noe helt annet! Min påstand er da at det er flere som gjør det med Kazaa enn med Limewire. Men nå synes jeg denne diskusjonen blir litt "off topic". Endret 14. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Total Commander er en filbehandler som kan så mye mer enn den forferdelig omstendelige standard-saken til Windows.TC har to filvinduer, og begge vinduene kan ha egne tabs (som i Opera og Firefox) for forskjellige mapper. TC har støtte for så å si alle komprimeringsformater dere kommer borti, og eliminerer dermed behovet for eksterne programmer som WinRAR, -ZIP og -ACE. Komprimerte filer behandles som mapper, de kan f.eks. åpnes i høyre filvindu og innholdet som du vil pakke ut drar du bare over til mappen du har åpnet i det venstre vinduet. TC har en innebygd FTP-klient, så du slipper å stresse med eksterne programmer her også. Multi-rename-tool fins også. TC kan nesten ikke bli enklere, hadde det ikke vært for alle de flotte hurtigknappene som du fort lærer deg. Det er en drøss med funksjoner som jeg ikke kommer på i farten. Men bare prøv det. Filbehandling har aldri vært så effektivt. Dette virket veldig likt gode gamle Windows Commander utifra beskrivelsen?! Vil foreslå noen programmer: MP3 Tag Studio - Genialt for å redigere ID3-tager. Kan ta mapper og enkeltfiler. Rename filnavn fra ID3 og lag ID3 fra filnavn. Easy CD DA Extractor - Programmet jeg bruker for å rippe cd'er. Inneholder også Easy Audio File Converter. Enkelt og greit. AnyDVD og CloneDVD for backup av filmer GetRight - Filnedlasting. Tror den støtter ftp. Støtter resume. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 TC-reklame Dette virket veldig likt gode gamle Windows Commander utifra beskrivelsen?! Riktig. Men Store-Bill likte ikke at det het Windows Commander, for folk kunne komme til å tro at Microsoft hadde laget dette geniale programmet. Så da han truet med å saksøke, forandret Windows Commander navn til Total Commander. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Aha Bra at noen har kontroll hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå