milkwood Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har bestilt ny hard-disk og i den sammenheng tenkte å gå over hvilke program jeg bruker og se om det fantes andre alternativer som er bedre. og programmer som jeg ikke har hørt om som jeg burde ha... idag bruker jeg/har installer : CDex - CD ripping WinAMP - mp3 avspilling Cubase SX 2.0 - Audio editor Kazaa Lite - En sjelden gang for å hente en mp3 Mirc - irc chatting Opera 8.0b - web browser Revconnect - nedlasting++ (dc klient) Trillian - msn og icq i samme klient Photoshop cs - Bilderedigering Acdsee 7 . Bildefremvisning Office 2003 - teksbehandlign, regnark osv. Adobe acrobat - pdf leser og pdf maker Clue - ordbok Daemon tools - cdrom emulator Crystalcontrol - styring av lcd display jaLCDs - styring av lcd display nero - brenning av cder/dvd activesync - syncing av pda/mobil mamut - regnskap til firma norton systemworks - antivirus og defragmentering og regcheck easy cleaner - regcleaner, diskspace cleaner, osv easy recovery professional- undelete program - kjapp undelete getdataback for ntfs - nøye og skikkelig undelete. ad-aware - fjerning av adware spybot - fjering av adware (bruker begge) the ultimate troubleshooter- oversikt over kjørende tasks&processes wintasks - oversikt over kjørende tasks&processes tunexp - Tuning av xp. kjøres bare en gang winrar - opppakking og nedpakking... bruker ikke innebygd zip adobe after effect 6.5- video redigering adobe premiere pro 1.5 - video redigering k-lite codec pack - installerer bare denne. har de fleste codecer videolan - VLC. viser de fleste filmer quicktime&real alternative- så jeg kan vise quicktime og real filer windows media player- spiller de wmv filene videolan ikke vil realvnc - fjernstyring flashfxp - ftp overføring Dette ble mer enn jeg hadde tenkt å skrive, men kan jo være til hjelp for andre også. dette er programmer jeg har brukt lenge og anbefaler på det varmeste å ta seg råd til. Noen som har noen forslag på andre ting jeg MÅ ha.,. eller andre alternativer til disse programmene? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Ikke bruk Kazaa, det er verdens største kilde til spyware/adware. F. eks. Limewire fungerer my bedre. Ville heller ikke brukt Norton, ettersom den spiser enormt med ressurser. Du kan også legge til Microsoft Antispyware til programmer mot spyware/adware. Ellers ser det bra ut! Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville droppe norton systemworks. De gangene jeg har prøvd systemworks, har det bare laga trøbbel. Videre ville jeg installert SpywareBlaster Siden du bruker VLC, kan du jo droppe codecpacken. XenZor Lenke til kommentar
fridss Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Takk for fin oversikt over nyttige programmer. Bygger for tiden min første PC. Den skal etterhvert fylles med mest mulig gode (og helst gratis ) prorammvare. Det hadde derfor vært fint om noen kunne fortsette å foreslå nyttige gratis alternativer, som bør være på en OMMFATTENDE harddisk. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Ikke bruk Kazaa, det er verdens største kilde til spyware/adware. F. eks. Limewire fungerer my bedre.Ville heller ikke brukt Norton, ettersom den spiser enormt med ressurser. Du kan også legge til Microsoft Antispyware til programmer mot spyware/adware. Ellers ser det bra ut! Kazaa: Det er Kazaa Lite.... ingen spyware eller adware der... Mulig limewire funker bedre, men bruker vel strengt tatt ikke kazaa lenger blir nok bare dc++ fremover. Norton: Enig at det spiser ressurser... Men liker tilleggspakkene i system works. Men tenker å bytte ut antivirusen... Noen gode alternativer som virkelig er bra nok? spyware: Microsoft sin er bare beta enda? Noen sted hvor den ligger til nedlasting? kan søke da.. =) Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Cdex: har du prøvd cdex så du vet at exact audio grabber er bedre? bruker lame til cdex også.. winamp saken skal jeg teste ut... takker Kazaa lite - bruker den aldri lenger, så har bestemt at den ikke legges inn etter formatering. Endret 10. januar 2005 av milkwood Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville droppe norton systemworks. De gangene jeg har prøvd systemworks, har det bare laga trøbbel. Videre ville jeg installert SpywareBlaster Siden du bruker VLC, kan du jo droppe codecpacken. XenZor HAr brukt systemworks i tja.. tre-fire år eller noe sånt.. vært strålende fornøyd, men brukt defragmentring, disk doctor (scandisk) og windoctor (regcleaner). ikke de andre programmene. bruker f.eks alltid en annen regcleaner i tillegg =) skal titte på spywareblaster.. er det sånn som ligger i minne eller sånn man kjører når det passer ? Trodde vlc klarte å spille det meste, men måtte ha codecer i tillegg... artig. da prøver jeg neste gang uten å legge inn codecen.. men pga at jeg av og til spiller i media player (kanskje bare legge vekk den vanen) så legger jeg den nok inn uansett. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Takk for fin oversikt over nyttige programmer.Bygger for tiden min første PC. Den skal etterhvert fylles med mest mulig gode (og helst gratis ) prorammvare. Det hadde derfor vært fint om noen kunne fortsette å foreslå nyttige gratis alternativer, som bør være på en OMMFATTENDE harddisk. Disse i lista er vel tilnærmet gratis: (finnes i lite versjon eller fungerer selv om den ikke er registrert (en liten popup hver gang du starter eller lignende)) CDex - CD ripping WinAMP - mp3 avspilling Kazaa Lite - En sjelden gang for å hente en mp3 Mirc - irc chatting Opera 8.0b - web browser Revconnect - nedlasting++ (dc klient) Trillian - msn og icq i samme klient Daemon tools - cdrom emulator Crystalcontrol - styring av lcd display jaLCDs - styring av lcd display activesync - syncing av pda/mobil ad-aware - fjerning av adware spybot - fjering av adware (bruker begge) tunexp - Tuning av xp. kjøres bare en gang winrar - opppakking og nedpakking... bruker ikke innebygd zip k-lite codec pack - installerer bare denne. har de fleste codecer videolan - VLC. viser de fleste filmer quicktime&real alternative- så jeg kan vise quicktime og real filer windows media player- spiller de wmv filene videolan ikke vil realvnc - fjernstyring resten tror jeg du er avhengig av å betale for... Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Cdex: har du prøvd cdex så du vet at exact audio grabber er bedre? bruker lame til cdex også.. winamp saken skal jeg teste ut... takker Kazaa lite - bruker den aldri lenger, så har bestemt at den ikke legges inn etter formatering. Ja... Exact Audio Copy er mye bedre! Ihvertfall hvis du setter opp en skikkelig config. Som denne: http://www.chrismyden.com/nuke/modules.php...E&file=painless Med foobar2000 har du muligheter som ..ja, ihvertfall ikke winamp har. Tenker da spesielt på kernel streaming. 24/32bit mode osv. Samt ett mye bedre albumlist system! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Hvorfor lame 3.90.3 egentlig? og ikke nyere? Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg ville byttet ut CDex med Exact Audio Copy (og LAME 3.90.3), og Winamp med foobar2000. Og jeg ville kvittet meg med Kazaa Lite. Hvorfor lame 3.90.3 egentlig? og ikke nyere? Fordi det er den versjonen som er best testet, og dermed anbefalt, på Hydrogenaudio. List of recommended LAME compiles The presets (--alt-preset xxx) for the 3.90.X branch of LAME were designed by many of the original members of this site and were exhaustively tested to make sure that they utilized the best possible settings for quality. Subsequent versions of LAME broke compatibility with these presets to allow for many other improvements (faster, bug issues, etc), thus making a temporary regression in quality. LAME 3.96.1 seemed as though it might be about the same quality as 3.90.3 in some of the tests done after it was released. However, in the minds of the administration of this forum it has not yet been tested extensively enough, thus 3.90.3 is still the recommended version. LAME 3.96.1 has been proven to be of superior quality for some bitrates where there are no VBR presets for 3.90.3, only ABR. Thus 3.90.3 --alt-preset standard is considered to be better than 3.96.1 -V 2 (--preset standard) but 3.96.1 -V 5 (approximatly 128kb/s) is better then 3.90.3 --alt-preset 128. It is also worth noting that 3.96.1 is at least twice as fast as 3.90.3 for encoding and that -V 2 produces slightly smaller files then --alt-preset standard. Endret 10. januar 2005 av OBServer Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg ville droppe norton systemworks. De gangene jeg har prøvd systemworks, har det bare laga trøbbel. Videre ville jeg installert SpywareBlaster Siden du bruker VLC, kan du jo droppe codecpacken. XenZor HAr brukt systemworks i tja.. tre-fire år eller noe sånt.. vært strålende fornøyd, men brukt defragmentring, disk doctor (scandisk) og windoctor (regcleaner). ikke de andre programmene. bruker f.eks alltid en annen regcleaner i tillegg =) skal titte på spywareblaster.. er det sånn som ligger i minne eller sånn man kjører når det passer ? Trodde vlc klarte å spille det meste, men måtte ha codecer i tillegg... artig. da prøver jeg neste gang uten å legge inn codecen.. men pga at jeg av og til spiller i media player (kanskje bare legge vekk den vanen) så legger jeg den nok inn uansett. Jeg vet ikke egentlig hvordan det virker, for det ligger ikke i minnet eller er aktivt. Du trenger bare å opdattere det, aktivisere opdatteringene og så kan du lukke programmet. XenZor Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Men tenker å bytte ut antivirusen... Noen gode alternativer som virkelig er bra nok? Jeg kan anbefale Nod32. Du kan lese en test Programmer.no har gjort her Jeg blei overbevist etter jeg leste den testen og kasta Norton på dør og har aldri sett tilbake... Endret 10. januar 2005 av Ronny M Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Men tenker å bytte ut antivirusen... Noen gode alternativer som virkelig er bra nok? Jeg kan anbefale Nod32. Du kan lese en test Programmer.no har gjort her Jeg blei overbevist etter jeg leste den testen og kasta Norton på dør og har aldri sett tilbake... Leste den testen når den kom. Vet ikke hvorfor jeg ikke skaffet det da og brukte det... Er vel redd for å prøve nye ting =) Men skal uansett sparke norton ut døra og prøve nod32 nå... ser lovende ut!!! takker for tipset. Henta harddisken idag, så nå blir det gode tider!! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Da er alt lagt inn, men to ting jeg er usikker på.... Hva skal være beste defragmenteringsprogrammet? og noen som vet om en bra screensaver? (morsom f.eks) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 og noen som vet om en bra screensaver? (morsom f.eks) Bruker du fortsatt det? o.O Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Bytt ut CDex og Winamp med iTunes. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Da er alt lagt inn, men to ting jeg er usikker på....Hva skal være beste defragmenteringsprogrammet? og noen som vet om en bra screensaver? (morsom f.eks) Jeg bruker O&O Defrag. Det beste defragprogrammet jeg noen gang har brukt. Det er til og med en "set and forget"-innstilling der. Første gang man starter opp programmet for man et valg om man vil kjøre Automatisk defragmentering. Sier man Ja til dette, kjører det i bakgrunnen - og defragmenterer kun når det er nødvendig, uten at du en gang merker at den jobber. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 og noen som vet om en bra screensaver? (morsom f.eks) Bruker du fortsatt det? o.O Nei faktisk ikke =) Men så en tegneserie om en mann på en øde øy også tenkte jeg tilbake på Johnny the castaway eller noe sånt. en screensaver vi hadde på 80 tallet tror jeg... så tenkte å høre når vi først var i gang =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå