Scalpel Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har laget en Add-in til Word, som oppretter en knapp. Når man trykker på knappen åpnes et form. Brukeren gjør diverse ting i formet, og trykker OK. Da skal formet kunne kommunisere ting tilbake til Word applikasjonen. Veldig forenklet ser koden slik ut: 'Filen connect.vb public class Dim withevents SuperForm as Windows.Forms.Form Dim applicationObject as Object applicationObject = application private sub button_click(ByVal Ctrl As Microsoft.Office.Core.CommandBarButton, ByRef CancelDefault As Boolean) Handles Button.Click SuperForm = New Mainform SuperForm.Show() end sub end class Formet mitt fungerer fra tidligere mot Word, men etter at jeg endret programmet til å være en Add-in for Word sliter jeg med å få tak i Word applikasjonen. Jeg lurer på hvordan jeg får sendt objectet applicationObject (som da er Word) til formet mitt, så jeg kan gjøre endringer i Word direkte fra mitt form. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 For å forklare litt ytterligere: I mitt form, som ligger i mainform.vb, skal jeg kunne kjøre omtrent denne kodesnutten: Private Sub MainForm_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim oWord As Word.Application oWord = CType(applicationObject, Word.Application) ... Problemet mitt er jo at den her ikke aner hva 'applicationObject' er. Jeg må få sendt dette objectet (som en referanse?), til mitt form. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvordan overfører du applikasjonsobjecktet til Formen? Hadde det vært mulig å feks i konstruktøren og legge følgende Public MainForm(ByRef applicationObject As Object) og da i connect.vb kalle SuperForm = new MainForm(applicationObject) Kanskje disse kan være til hjelp? http://www.codeproject.com/csharp/WordAddInPart1.asp http://support.microsoft.com/kb/302896 Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Ja, du er inne på det! Jeg fikk også hjelp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå