AgUr Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Nå for tiden har ihvertfall intel satt ned prisene på sine Xeon, jeg er ikke helt oppdatert på opteron sine men det kan dere sikkert legge til. Jeg laget denne topic'en sånn at vi kanskje kan komme frem til en konklusjon om det er verdt å bruke penger på et et dual (evenuelt flere hvis man kjører opteron) cpu system. Jeg kjenner en som har dual Xeon 3GHz med HT, på videoredigering sier han at den slår et quad opteron system. Jeg har ikke noen bilder fra tester som jeg kan vise frem akkurat nå, men jeg skal få tak i fra han og legge til senere. Skal man ha et dual xeon system så får man en god del bedre ytelse hvis man har reg/ecc ram, jeg vet ikke om det stemmer for opteron også. Som dere ser er jeg kun oppdatert på intel sitt system, men jeg antar det er en god del personer som holder seg oppdatert på amd. jeg vil ikke påstå at intel er bedre selv om jeg selv tror det, i og med at jeg ikke er oppdatert på amd og ikke har sett ordentlige tester på store amd systemer (THG ligger ganske lavt på lista over personer jeg tror på) Jeg poster noen linker til xeon cpu'ene på http://www.pyton.no sånn at det blir lettere for folk som ikke vet hva de skal se etter cpu'er hovedkort Hvis dere skal se på minne til et sånt system så husk at det bør være reg eller ecc jeg har satt sammen et system der, og jeg vurderer enda om jeg skal kjøpe det eller ikke, håper denne topic'en kan hjelpe meg med å finne ut av det edit: jeg satt det sammen med 2.8GHz prosessorer for de koster en god del mindre enn 3GHz, som dere ser selv på lista Endret 10. januar 2005 av AgUr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå