SHU Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har bestillt meg en Inspiron 8600C, med DVD brenner. DVD-ROM-stasjon Kombinert CD-RW/DVD-stasjon 8x DVD+/-RW Drive ; 8x DVD+R write speed ; 4x DVD+/-RW write speed ; 2.4x DVD+R Double Layer write speed ; 24x CD-R write speed ; 16x CD-RW write speed (Ultra Speed) ; 8x DVD-ROM read speed ; 24x CD-ROM read speed Vil denne kunne brenne to lags DVD? Slik at jeg kan lage sikkerhetskopi av DVD ene mine? Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 2.4x DVD+R Double Layer write speed du sier det jo nesten der da men.. Lenke til kommentar
anettech Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 k3rm0r: Det er IKKE alle som er racere på dataspråk... Da jeg bestilte laptopen min så trodde jeg at jeg bestilte cdbrenner og dvdbrenner i ett, men.. sitter helt uten brenner nå jeg.( Please ikke gjør narr av stakkarser som meg som ikke vet så mye sånt.. Men er en jævel på å finne det ut etterhvert;o) Lenke til kommentar
acon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg var også veldig i tvil da jeg fikk min data, men jeg installerte NERO burningroom og fikk med Nero InfoTool. Der står det hva den kan brenne. Men jeg ville vite om jeg kunne brenne i to lag. Nero InfoTool fant ut produsenten av min brenner, og googlet litt på nettet, der fant jeg ut at den var dual layer, altså dobbelt lag. Helt enig med Anettech, er ikke så enkelt og det er lett å gå seg vil blandt alle benevnelsene. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Dette har jo strengt tatt ikke noe med "dataspråk" å gjøre. Dual Layer er helt vanlig engelsk. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Dette har jo strengt tatt ikke noe med "dataspråk" å gjøre. Dual Layer er helt vanlig engelsk. Har sett det har vert noe forvirring rundt dette med tolags DVD brennere. Noen produsenter opererer med Dual Layer, Double Layer og Dual Format. Er det rart man blir forvirret. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har bestillt meg en Inspiron 8600C, med DVD brenner.DVD-ROM-stasjon Kombinert CD-RW/DVD-stasjon 8x DVD+/-RW Drive ; 8x DVD+R write speed ; 4x DVD+/-RW write speed ; 2.4x DVD+R Double Layer write speed ; 24x CD-R write speed ; 16x CD-RW write speed (Ultra Speed) ; 8x DVD-ROM read speed ; 24x CD-ROM read speed Vil denne kunne brenne to lags DVD? Slik at jeg kan lage sikkerhetskopi av DVD ene mine? Det lønner seg ikke å lage sikkerhetskopi av 2-lags DVD'ene dine på dual layer plater, det er dyrt (500-150kr per plate). Bruk Dvd-shrink. Lenke til kommentar
SHU Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Det lønner seg ikke å lage sikkerhetskopi av 2-lags DVD'ene dine på dual layer plater, det er dyrt (500-150kr per plate). Bruk Dvd-shrink. Når man kopierer DVDer med DVD Shrink, blir ikke kvaliteten redusert da? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kvaliteten kan bli redusert, men det kommer helt an på hvor stor dvd'n er i utgangspunktet. (hvor mye den må krympes) Men mann kan fjerne overflødig stoff på dvd'n, slikt som unødvendige språk, ekstrastoff og slikt, og på den måten gjøre komprimeringen minimal. Selv klare jeg ikke å se forskjell selv om dvd'n er komprimert over 30% Lenke til kommentar
anettech Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ARGH! Nå har jeg brukt litt tid på å finne en intern brenner til min nye del 510m. På netshop har de noen Aopen, men de er kun for Aopen maskiner. De har også en NEC 6500, men spesifikasjonen gjør ikke akkurat at jeg bestiller den ASAP....... Noen som vet om noen andre, som ikke lopper meg? Januar er kjip nok uten å måtte kjøpe brenner........ Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) En DL plate koster vel 79-89 ikke 150-500.- *pxp.no har vist traxdata(ritek) plate til 68.- og verbatim( MKM001) til 79.-* Endret 26. januar 2005 av Espen_^ Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 ARGH! Nå har jeg brukt litt tid på å finne en intern brenner til min nye del 510m. På netshop har de noen Aopen, men de er kun for Aopen maskiner. De har også en NEC 6500, men spesifikasjonen gjør ikke akkurat at jeg bestiller den ASAP.......Noen som vet om noen andre, som ikke lopper meg? Januar er kjip nok uten å måtte kjøpe brenner........ Hva er galt med den nec brenneren ? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 En DL plate koster vel 79-89 ikke 150-500.- *pxp.no har vist traxdata(ritek) plate til 68.- og verbatim( MKM001) til 79.-* Akkuratt, og ei vanlig DVD-R koster <3kr pr. stk Lenke til kommentar
anettech Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 ARGH! Nå har jeg brukt litt tid på å finne en intern brenner til min nye del 510m. På netshop har de noen Aopen, men de er kun for Aopen maskiner. De har også en NEC 6500, men spesifikasjonen gjør ikke akkurat at jeg bestiller den ASAP.......Noen som vet om noen andre, som ikke lopper meg? Januar er kjip nok uten å måtte kjøpe brenner........ Hva er galt med den nec brenneren ? Ikke noe verre enn at den så treg ut i forhold til de interne til stasjonære pc'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå