Gå til innhold

Otlook Express

Anbefalte innlegg

Har fått et kjipt virus må derfor formatere hardiskene. Men jeg har viktige mailer liggende i Outlook Express som jeg ikke kan miste.

Er det mulig og kopiere ut eller brenne mailene og deretter legge di inn igjen når jeg har instalert windows på nytt?? Og hvordan gjør jeg det?

Setter veldig stor pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare til informasjon: du bør ikke opprette flere tråder om samme tema samtidig. Jeg skal se igjennom fingrene fordi du er nykommer, men vær så snill å unngå det for ettertiden. Dersom dette skjer igjen, vil trådene bli stengt eller slettet uten widerøe (unntatt den som evt. ligger i korrekt kategori, da. Vi er ikke nazikommunistterrorister heller, vi moderatorer).

Eksportér som sagt til en fil, som du senere importerer når PC'n er stabla på beina igjen. Bruk hjelp - funksjonen og se om du finner ut av det.

Mvh. yummy, moderator.

Lenke til kommentar

Enkelt:

1.Brenn _alle_ filene fra katalogen

C:WINDOWSApplication DataIdentities{dilldallidentitetsnr}MicrosoftOutlook Express

2. Fil-Importer-Meldinger-Meldingslager-Alle kataloger.

Fiks og ferdig! Har gjort det mange ganger. Men legg helst inn samme Outlookversjon, ellers _kan_ det bli krøll.

mvh

André.

Lenke til kommentar

En annen metode igjen:

På den ene siden av skjermen har du Outlook Express. På den andre siden åpner du en mappe der du vil ha mailene.

Så merker du alle mailene i f.eks. innboksen, drar dem over til den aktuelle mappa ved hjelp av høyre eller venstre musetast.

Så er det bare å brenne dem ut. Samme metode brukes også for å få dem tilbake etter formateringa...

Lenke til kommentar

Min rutine på dette er å bruke pm, dele disken i to deler, eventuelt sette inn en annen disk, kopiere over alle vitale data dit, kjøre format på C partisjonen/disken, sette inn os og kopiere alt over igjenn. Hvis man partisjonerer kan man bruke et prog. som feks. xteq-setup og endre alle path'ene til systemmapper, og ha dem på den sekundære disken/partisjonen og hvis os'et ryker, er man sikret hele tiden, man kan formatere når man vil. Dette har jeg gjort i flere år, og har ikke mistet data i det hele tatt. Og jeg har sannelig hatt mine tak med winxxx og formateringer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 20:57, andre_aronsen skrev:

Fiks og ferdig! Har gjort det mange ganger. Men legg helst inn samme Outlookversjon, ellers _kan_ det bli krøll.

Tja... jeg har ikke hatt problemer med versjonsnummer, men en gang jeg overførte fra engelsk til norsk outlook express (eller omvendt), så kom mange av mailene to ganger. Husker ikke helt hva jeg gjorde galt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...