TEE Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå har jo også denne IBM'en ett ekstra stort batteri med 7 tiimers levetid noe jeg tviler sterkt på at HP'en kommer i nærheten av. Standard batteri har i overkant av 5 timers levetid hos både IBM og HP på disse modellene. Begge tilbyr batterier med noe lengre levetid som tillegg du kan kjøpe utenom. Lenke til kommentar
haakon23 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Vurdere tilsvarende tilbud. Vil i utgangspunktet velge IBM og har sjekket litt nærmere med ComplIt AS for å finne ut hvilken versjon av T42P som er med i tilbudet. De svarer at det er versjon nr 2373HTG/(UC2HTNO) her finner dere de faktiske specs. http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NO?OpenDocument Lenke til kommentar
duda Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) .....*bare tullball*...... Endret 22. januar 2005 av duda Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vurdere tilsvarende tilbud. Vil i utgangspunktet velge IBM og har sjekket litt nærmere med ComplIt AS for å finne ut hvilken versjon av T42P som er med i tilbudet. De svarer at det er versjon nr 2373HTG/(UC2HTNO) her finner dere de faktiske specs. http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NO?OpenDocument Da er det bare å vente i spenning å se hvilken ram HP kan tilby i sin, Complit skulle høre me de på mandagen da de ikke hadde fått noen specs på akkurat dette... BTW. så er det ikke med fingerprintreader på IBM'en Lenke til kommentar
Leben Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) DnB NOR har ikke inngått en slik avtale med HP, men med Complit. DnB inngikk i sin tid en slik avtale med HP, men det er nå 3 - 4 år siden. hva har det med saken å gjøre????????? Klart dette har noe å si for hva en representant fra Complit sier. Complit har egentlig en totalavtale om salg av hjemmepc med HP. Grunnen til at man også kan velge en Bærbar fra IBM er at DNB for 2-3 år siden inngikk en avtale med IBM om levering av bærbare. Altså før DNB "solgte" sin it-avd til EDB-businesspartner. DNB ville derfor ha med en IBM i sin hjemmepc-løsning. Dette ble mer eller mindre "presset" gjennom fra DNBs side. Når det kommer til hva han fra Complit sa så er det derfor lettere for de om alle velger en HP siden HP allerede har en stor helpdesk når det kommer til hjemmepc. Mens IBM nå har solgt sin prod av bærbare. Ergo blir det mye vanskligere, i alle fall mer kostnader for Complit. (Sånn jeg tror og ser det) Når det kommer til om T42 er en bedre bærbare en den til HP, så er det vel liten tvil om at T42 er en bedre pc på papiret. Men om den er 100 kr netto per mnd bedre er vanskelig å si. Kommer vel til slutt ann på hva kjøperen skal bruke den bærbare til. Jeg persolig går for T42 da den for meg er verd prisen. En av grunnene er hvordan IBM sin er satt sammen. Utrolig enkelt å bytte moduler osv. Oppgradere den mao. JA, når det kommer til at IBM sin bare har b og ikke g. For ca 500 kr kan man kjøpe et nytt minipci-kort som bare er å sette inn i stedet for der som er der nå, gjort på 5 min. Leben Edit: leifer her og der. Endret 26. januar 2005 av Leben Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Når det kommer til hva han fra Complit sa så er det derfor lettere for de om alle velger en HP siden HP allerede har en stor helpdesk når det kommer til hjemmepc. Mens IBM nå har solgt sin prod av bærbare. Ergo blir det mye vanskligere, i alle fall mer kostnader for Complit. (Sånn jeg tror og ser det) Nå skal vel hjemme-PC ordninger uansett egentlig ikke bruke HPs supportsenter de første 3 årene utenom i de tilfellene der det er spesielt avtalt. Complit pleier så vidt jeg vet å ordne med support gjennom andre firmaer som f.eks. Effekt IT-service, InfoCare eller lignende. Joda, HP support hjelper folk med hjemme-PC, men de skal egentlig bruke supportnummeret som oppgis i avtalen de skriver med Complit. Lenke til kommentar
Tangloppe Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Når det kommer til om T42 er en bedre bærbare en den til HP, så er det vel liten tvil om at T42 er en bedre pc på papiret. Men om den er 100 kr netto per mnd bedre er vanskelig å si. Kommer vel til slutt ann på hva kjøperen skal bruke den bærbare til. At det er liten tvil om at T42p er en bedre pc, kan vel man vanskelig være enig i når man ser debatten her, det handler vel mest om hvordan magefølelsen og preferansen til design og produsent er. I tillegg er vel det ikke bra at man må oppgradere pc-en med 802.11g kort når man får den. Minnet skal være 333MHz på dem begge.. Videre må det sies at batteriet på IBMen som gir høy levetid ikke var av de mer elegante. Dvs av typen som stikker lang ut på baksiden...... og som samtidig gir lik vekt +- 0.1 Kg Tilslutt kan det nevnes at DnB NOR har NC8000 (i mindre heftig utgave) som et av flere alternativ i jobbsammenheng. Tl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå