Frodegutt Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 DnB NOR har ikke inngått en slik avtale med HP, men med Complit. DnB inngikk i sin tid en slik avtale med HP, men det er nå 3 - 4 år siden. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Jaja, Complit har avtale med HP da, slik det sto i Finansavisen/Dn 3. juledag eller rundt der... Endret 19. januar 2005 av -HugiN Lenke til kommentar
Tangloppe Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er sant, men hvorfor skulle ikke en selger som rep. Complit ikke ønske å pushe den dyreste løsningen uansett? Dvs IBM T42p...... Videre må jeg si at den som kjøper en bærbar pc til privat bruk og som ender opp med å behandle den på de måtene som beskrives i et par tidligere innlegg, ikke kommer til å ha en slik lenge uansett. Det er vel noen harddiskarmer og vifter ++ som ryker da.... Tl Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 DnB NOR har ikke inngått en slik avtale med HP, men med Complit. DnB inngikk i sin tid en slik avtale med HP, men det er nå 3 - 4 år siden. hva har det med saken å gjøre????????? Lenke til kommentar
Tangloppe Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 DnB NOR har intet med leverandør å gjøre, det var vel poenget... Tl Lenke til kommentar
duda Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Selger anbefalte forøvrig Hp maskinen da han ikke såg noen forskjell på maskinene annet enn at IBM nok tålte en større støyt om den ble slept i bakken. Ikke noen andre forskjeller? Det er mange ting som skiller de to maskinene. Har HP thinklight? nei akkurat Har HP Active Protection system og shockarbsorber, som beskytter harddisken? Å kjøpe en så bra maskin men bare få en hd med 5400rpm er virkelig dårlig syns jeg. Ingen stor sak men for det, Det er masse forskjeller mellom de to maskinene. Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Selger anbefalte forøvrig Hp maskinen da han ikke såg noen forskjell på maskinene annet enn at IBM nok tålte en større støyt om den ble slept i bakken. Ikke noen andre forskjeller? Det er mange ting som skiller de to maskinene. Har HP thinklight? nei akkurat Har HP Active Protection system og shockarbsorber, som beskytter harddisken? Å kjøpe en så bra maskin men bare få en hd med 5400rpm er virkelig dårlig syns jeg. Ingen stor sak men for det, Det er masse forskjeller mellom de to maskinene. du skal jo ikke akkurat slenge rundt en bærbar... men men.. hvor stor ytelse merker du på 5400 or 7200? 7200 må jo også bruke endel mer batteri må det ikke? som også gjør den mindre bærbar Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har HP thinklight? nei akkurat Har HP Active Protection system og shockarbsorber, som beskytter harddisken? Å kjøpe en så bra maskin men bare få en hd med 5400rpm er virkelig dårlig syns jeg. Ingen stor sak men for det, Thinklight er vel den lille lampen oppunder skjermtoppen som skal lyse på tastaturet så man ser hva man skriver. For min egen del har denne funksjonen en så til de grader marginal nytteverdi at jeg valgt å se bort fra dette. Den øker strømforbruket i tillegg, om enn marginalt. Hva harddiskbeskyttelse angår så hadde vel sikkert det vært nyttig, men jeg har planer om å behandle min bærbare PC forsiktig, og ikke bl.a. sitte på den slik som noen her skrøt av at var mulig. Den er kun beregnet til hjemmebruk, ikke jobb og/eller fest. Når dette er sagt: jeg foretrekker HP pga. bedre CPU, bedre DVD-brenner, bedre trådløsforbindelse (b/g kontra bare b, dette er vel oppe og avgjort nå hvis ikke Complit/IBM endrer spec'en), minnekortleser og til slutt Windows-tastatur. Kun et resultat av hva JEG velger å prioritere mao. De som velger IBM har mest sannsynlig like gode og tungtveiende grunner for sitt valg. Frodegutt Lenke til kommentar
duda Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Thinklighten er ekstremt nytte når du først har den. Og den reduserer batteritiden med max 10 min av rundt 7 timers batteritid. Så vil ikke akkurat si at du merker noe. Seff blir maskinen behandlet forsiktig. Men det fins uhell. Og når det uhellet kommer, så er det vel bra at du har en harddisk beskytter. Hva er så bra med windows tastatur? Pga windows knappen? MEd IBM maskinen så kan du jo konfigurere de fire hjørnene på touchpaden til hva som helst. Mye bedre syns jeg Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Etter å ha levd med diverse varianter av IBM Thinkpad uavbrutt siden oktober 2001 vet jeg sånn noenlunde hva jeg går glipp av med å velge bort IBM'en. Det er derfor jeg har valgt HP. Ikke dermed sagt at IBM T42P er en dårligere bærbar PC enn HP NC8000. Det jeg mener er at den varianten som er tilbudt oss i hjemme-PC-ordningen ikke møter mine behov på en slik måte at jeg syns det er verd 114,- i merkostnad per måned. Frodegutt Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Etter å ha levd med diverse varianter av IBM Thinkpad uavbrutt siden oktober 2001 vet jeg sånn noenlunde hva jeg går glipp av med å velge bort IBM'en. Det er derfor jeg har valgt HP. Ikke dermed sagt at IBM T42P er en dårligere bærbar PC enn HP NC8000. Det jeg mener er at den varianten som er tilbudt oss i hjemme-PC-ordningen ikke møter mine behov på en slik måte at jeg syns det er verd 114,- i merkostnad per måned. Frodegutt hehe. Når du vet hva du går glipp av og hva du får, er det ingen vits i å diskutere det mer for din del. Forslaget tidligere var i allefall å ha prøvd begge før du velger, i allefall når en vet at t42p er bra. Lenke til kommentar
vinagunner Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 MEd IBM maskinen så kan du jo konfigurere de fire hjørnene på touchpaden til hva som helst. Mye bedre syns jeg åssen gjør man dette? har du prøvd selv? Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 åssen gjør man dette? har du prøvd selv? Vet det pga at jeg har prøvd selv. Gå inn på mus og ultranav, så touchpad innstillinger, så trykking og trykkesoner. Lenke til kommentar
duda Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Etter å ha levd med diverse varianter av IBM Thinkpad uavbrutt siden oktober 2001 vet jeg sånn noenlunde hva jeg går glipp av med å velge bort IBM'en. Det er derfor jeg har valgt HP. Bare lurer på hva du syns som var så dårlig med de Thinkpadene. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Bare lurer på hva du syns som var så dårlig med de Thinkpadene. Tror du nettopp satte ny rekord i å vri på det en person sier. Det han faktisk sa om Thinkpad var: Ikke dermed sagt at IBM T42P er en dårligere bærbar PC enn HP NC8000. Det jeg mener er at den varianten som er tilbudt oss i hjemme-PC-ordningen ikke møter mine behov på en slik måte at jeg syns det er verd 114,- i merkostnad per måned. Hvordan i all verden får du det til å bli at han sier de er så dårlige? Kan det virkelig være så utrolig vanskelig å godta at ikke alle har samme personlige smak som deg når det kommer til laptop? Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå har jo også denne IBM'en ett ekstra stort batteri med 7 tiimers levetid noe jeg tviler sterkt på at HP'en kommer i nærheten av. i Tillegg så yter IBM'en vel bedre selv om den har ett prosessornummer lavere, iallefall på alle tester jeg har lest, i tillegg er det vel ett mer High'end minne + G/bit lan. Og siden det er snakk om en T42 er det vel med fingerprintreader også ? Jaja, bestillingsfrist på mandag, så lykke til uansett valg, går iallefall for IBM'en, snakk om ca 69,- kr forskjell etter skatt.. Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå har jo også denne IBM'en ett ekstra stort batteri med 7 tiimers levetid noe jeg tviler sterkt på at HP'en kommer i nærheten av. i Tillegg så yter IBM'en vel bedre selv om den har ett prosessornummer lavere, iallefall på alle tester jeg har lest, i tillegg er det vel ett mer High'end minne + G/bit lan. Og siden det er snakk om en T42 er det vel med fingerprintreader også ? Jaja, bestillingsfrist på mandag, så lykke til uansett valg, går iallefall for IBM'en, snakk om ca 69,- kr forskjell etter skatt.. I følge spec har IBM'en 5,4 timers batteritid. HP har ikke oppgitt noe på batteri, men det kan godt være at kapasiteten er mindre enn for IBM'en. Hva ytelses-forskjeller angår har jeg ikke grunnlag for å mene noe om dette. Ang. minne; begge har 1GB 333 MHz, men det kan være andre forskjeller jeg ikke er oppmerksom på. I så tilfelle: opplys meg!!! For trådløst nett (som er det aktuelle for meg) er HP en vinner i mine øyne. Dette er vel ferdig diskutert. Spec'en sier ingen ting om at IBM'en har fingeravtrykksleser. Vil tro de hadde fått det med om det hadde vært inkludert. Og VÅR betsillingsfrist er 28. januar, dvs. neste fredag. Jeg bestilte ca 3 timer etter at tilbudet kom...... Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå har jo også denne IBM'en ett ekstra stort batteri med 7 tiimers levetid noe jeg tviler sterkt på at HP'en kommer i nærheten av. i Tillegg så yter IBM'en vel bedre selv om den har ett prosessornummer lavere, iallefall på alle tester jeg har lest, i tillegg er det vel ett mer High'end minne + G/bit lan. Og siden det er snakk om en T42 er det vel med fingerprintreader også ? Jaja, bestillingsfrist på mandag, så lykke til uansett valg, går iallefall for IBM'en, snakk om ca 69,- kr forskjell etter skatt.. I følge spec har IBM'en 5,4 timers batteritid. HP har ikke oppgitt noe på batteri, men det kan godt være at kapasiteten er mindre enn for IBM'en. Hva ytelses-forskjeller angår har jeg ikke grunnlag for å mene noe om dette. Ang. minne; begge har 1GB 333 MHz, men det kan være andre forskjeller jeg ikke er oppmerksom på. I så tilfelle: opplys meg!!! For trådløst nett (som er det aktuelle for meg) er HP en vinner i mine øyne. Dette er vel ferdig diskutert. Spec'en sier ingen ting om at IBM'en har fingeravtrykksleser. Vil tro de hadde fått det med om det hadde vært inkludert. Og VÅR betsillingsfrist er 28. januar, dvs. neste fredag. Jeg bestilte ca 3 timer etter at tilbudet kom...... Batterilevetiden er på 7 timer: Jeg tror jeg gjør dette enkelt og legger ved tekniske detaljer på denne maskinen slik at du har all tilgjengelig informasjon. Denne maskinen følger med ekstra stort batteri som gir den en vekt på 2,8Kg. Maskinen støtter kun 802.11b Det som er oppgitt på nettet er 5.4timer ved 2.5kg maskin Når det gjelder fingerprint reader og RAM så sendte jeg nettopp spm ang. det. Og seff. er 28. neste fredag og ikke mandag :!: Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ifølge ZDNet sin test av HP NC8000 med følgende specs: Windows XP Professional; 1.6GHz Intel Pentium M; 512MB DDR SDRAM 333MHz; ATI Mobility Radeon 9600 32MB; Toshiba MK6022GAX 60GB 5,400rpm Har den 5 timers batterilevetid... Lenke til kommentar
nastoisi Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Ifølge ZDNet sin test av HP NC8000 med følgende specs:Windows XP Professional; 1.6GHz Intel Pentium M; 512MB DDR SDRAM 333MHz; ATI Mobility Radeon 9600 32MB; Toshiba MK6022GAX 60GB 5,400rpm Har den 5 timers batterilevetid... Ifølge ett ark de hadde laget til der en kan sammenligne hver egenskap opp mot hverandre så har IBM 5,7 og Hp 5,2 timer gjennomsnittlig driftstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå