OV-103 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er det mulig å endre porter på en mailserver så ingen kan sende mail uten å koble seg til en helt annen port enn det som er standard? Dette for å hindre at spamere bruker serveren min. Lenke til kommentar
hempkins Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Sannsynligvis kan du det, kommer litt ann på hva slags mail-server du bruker. Problemet er at da vil du heller ikke motta mail fra noen andre ..(dersom du bytter port vil du ikke bare sperre for spam, men all innkommende mail. Ingen andre mail-servere vil klare å kommunisere med din mail-server) K. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg merka det når jeg prøvde å endre smtp porten til 40. Mailserveren kjører qmail, er det noen som vet om det lar seg gjøre der? Den eneste løsninga jeg har funnet er å endre navnet på qmail-remote, men da kan ingen andre sende mail heller. Det hadde hjulpet meg utrolig mye om det var mulig å bare endre kommunikasjonsporten for utgående mail. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Våger meg på en liten bump..... Lenke til kommentar
dirr Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvis serveren skal ta i mot mail fra internet, så må den kjøre på port 25. Det du er ute etter er vel relay blokking, du trenger ikke endre port for det. Normalt nekter alle smtp servere å relaye per default, men jeg kjenner ikke qmail. Antar at du kan sette hvilke IP ranger som får lov å sende mail ut (relaye), alle IP'er skal ha lov til å sende mail inn, ellers mottar du svært lite mail.. For å teste om du er åpen for relaying: http://www.ordb.org/submit/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå