Gå til innhold

kan noen i all verden forklare hva DCOM er?

wil

Anbefalte innlegg

nå har jeg slitt med et forferdelig problem på min pc å det er liksom lite som hjelper her. har prøvd det meste. det er noe i Windows som gjør at maskina ikke vil mer. dvs. restarter. når jeg starter opp igjen så ser jeg at DCOM har feila på en eller annen måte. å jeg skjønner ikke hvorfor den feiler. jeg lå å tenkte i hele går kveld og i morrest på hva det kan være for noe. tenkte igjennom hvilke program jeg har installert her.

kan det ha noe med at jeg har 2 lydkort inne da? jeg har et integrert lydkort og et annet som står i PCI porten. det siste var det visst Fujistsu Siemens som satte i maskina.

det kan også være at rambrikken min er defekt, men det er jo snodig at den skal være gåen fra dag 1 da. jeg tviler på at det er diskene mine det er noe galt med, siden at det har blitt bytta disker på den 1 gang.

men som sagt når maskina har restarta og gjort seg klar så står det at DCOM har feila Event Viewer. å det skjer da for det meste at den restarter når jeg er på Internet.

noen som har noen kloke svar her. begynner å bli ganske desperat her for nå har jeg prøvd stortsett alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk. har nå formatert maskina mi på nytt. Clean Install Win XP pro Eng. å i det jeg skulle begynne å installere Sp2 for Win XP så restarta den. så fikk jeg alt der opp å gå, så installerte jeg Norton og den restarta ikke. så skulle jeg ta Windows Update. å da restarta den selv igjen. når lar jeg maskina stå sånn uten nettverkskablen, men med Min Datamaskin oppe.

den har ikke restarta seg siden, men den jobber med noe ganske ofte nå. og det ser ut som at maskina restarter seg som oftest når jeg holder på med maskina mi. og når den er på Internet.

maskina skal jo ikke være slik at den restarter når jeg er på Internet og når jeg holder på med maskina? så mye har jeg da lært om data at jeg vet da at en pc skal tåle å stå på og være på nett uten å krølle til så mye.

når jeg sjekka Event Viewer når så står det Save Dump her.

The Computer has rebooted from a bugfi. the bugfix was: også masse tall og bokstaver. dum å was saved in C:\Windows osv.

jeg vet at det har blitt tatt opp før, men hva vil det si at det blir minnedumping?

noen som tror at minnebrikken holder på å tar kvelden? det har jeg nemmelig en liten anelse om.

jeg skjønner ingenting her og er ganske frustrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...