mirene Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har et MSI KT4 hovedkort. Dette hadde jeg i et mindre tower. Jeg skrudde dette ut,og satte det over i et større et. Når jeg fikk skrudd det fast,satt fast kabler,harddisk og annet og skrudde på maskinen,så fikk jeg gjennom diagnose bracketten fulgte med hovedkortet fire røde lys. Viften på HK går og alt virker normalt...utenom at ingenting skjer videre skjer. Jeg slår opp i manualen for hovedkortet og finner ut at dette betyr at CPU er skadet/ikke festet ordentlig. Saken er jo at jeg IKKE skrudde av noe på hovedkortet,da jeg flyttet det over. Det betyr at CPU viften satt på CPU'en når jeg flyttet fra det ene Toweret til det andre. Er det noen som kan forklare meg HVA som kan ha skjedd,for jeg skjønner det ikke Lenke til kommentar
dmx Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 ja men kanskje den ble løsnet? prøv å ta av vifta og sett den på igjen. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 En avstands skrue eller to for mye under hovedkortet er en mulighet. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 jeg sjekket det med skruene/skruefestene,før jeg satte på HK. og det er 6 monteringsskruer (hunn) satt på dekselet og 6 (hann) skruer som er brukt til å sette fast HK. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Vanskelig å si,prøvd å resette bios med jumperen på hovedkorte(clear cmos). Kan hende det fikk hikke under flyttingen Lenke til kommentar
mirene Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 jada..resatt BIOS. Men jeg kommer jo heller ikke inn i BIOS da Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 prøv å demontere cpu'en og sette den inn igjen, hvis det fortsatt ikke virker så er det mest sannsynligvis gode gamle herr statisk elektrisitet som har tatt seg en tur innom Lenke til kommentar
Maad-Monster Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Se under hovedkortet så det ikke er en liten kortsluttning. Det er viktig at de pinnene du setter hovedkortet fast i ikke ligger og kortslutter. Dette kan skje hvis du har satt en i feil hull og ikke lagt merke til dette Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kan kanskje ta helt feil, men hvis alt går og durer om Pc'n ikke "starter opp" kan også fære strømforsyningen. At hovedkortet ikke får sitt "power on" signal for å starte opp sullamitten. En kortslutning kan man heller ikke se bort i fra, litt rart at hovedkortet går. Lykke til.. Lenke til kommentar
FlinT Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) hmmm.. .. har en tro på at CPU'en din har tatt kveld.. bare til å reklamere det.. da får du hvertfall ny... har hatt samme problem.. ikke så kult å finne ut at CPU en er kræsja.. Endret 10. januar 2005 av FlinT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå