Gå til innhold

Mystikk og mysterier på høyt plan

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Denne tråden er viet mystiske hendelser, psykiske/optiske illusjoner og uforklarlige fenomener.

Jeg starter med noe veldig spennende som jeg lurer på om andre har erfaring med.

Demonen

Kategori: Psykisk illusjon

Merknad: Obs, denne anbefales ikke for svake sjeler....

Prosedyre:

1: To personer setter seg ansikt mot ansikt med et lite bord mellom seg

2: Lyset dempes eller skrus helt av

3: Et stearinlys plasseres midt på bordet

4: Personene skal nå kikke hverandre i øynene

5: Det er ikke tillatt å blunke eller bevege på øynene

Hva skjer:

Etter 20-30 sekunder vil personens ansikt sakte bli difust. Til slutt ser du kun en sort siluett av ansiktet.

4-5 sekunder etter at ansiktet har forsvunnet, vil det tegne seg et nytt ansikt i hjernens synssenter. Dette ansiktet er kraftig deformert og ser sykere og sykere ut jo lenger du stirrer. Ansiktet kommer og går og blir til slutt veldig skremmende. Ørene blir spisse, haken blir lang og spiss og øynene blir ondskapsfulle. Man kan se alt fra demoner og djevler til latterlige Asterix-figurer.

Tips: Hvis du mangler forsøkspersoner, kan du prøve med å stirre på deg selv i et speil med svakt lys bak deg.

Forklaring:

Man opplever ofte at ting blir difuse eller forsvinner om man stirrer på objekter i mørket. Det virker som hjernen kobler ut synet av en eller annen grunn, eller mister fokus på grunn av at dybdesynet er svekket i mørke.

Jeg velger videre å tro at når hjernen igjen henter fokus på objektet, så mangler den grunninformasjon til å tegne bildet, og derfor får du frem en deformert karikatur.

Konklusjon:

Dette er en artig illusjon som de fleste vil få til å virke. Jeg gir den terningkast 5

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er merkelig at omtrent alle slike opptak har ei oppløsning på omtrent 4x3 pixler...

ja rare greier , men har sett gode optak på et eller annet tv programm som gikk på dicovery for lenge sinden (eller real tv ) var i vertfal topp 10 gost vids

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...