DevN Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har i utgangspunktet ikke bruk for denne funksjonen nå, men fint å kunne uansett. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tenker du på det som heter myk bindestrek..? Dvs en bindestrek som ikke vil vises med mindre det blir linjeskift. Da bli ordet delt der denne bindestreken er satt inn (manuelt) og bindestreken kommer til syne. Usikker på hvordan dette er lagt til rette for i HTML. Mulig det ikke var dette du mente, du forklarte ikke så mye.. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Oi, glemte helt av denne tråden. Er litt usikker på hva du mener nå, faktisk ... Ikke sant, hvis man har en setning med masse bokstaver og tegn, UTEN et eneste mellomrom, så blir det jo horisontalt rullefelt etter hvert. Jeg tenker på å unngå dette, at linjen brytes selv om det ikke er mellomrom i den. Se her: Alle bokstavene etter den grå linja skal ned på neste linje. Det er altså ikke vanlig wordwrap jeg snakker om. EDIT: Feil på IMG-tag. Endret 14. januar 2005 av DevN Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Dette vil ikkje skje i HTML uansett. Men er det en spesiell grunn til at du vil at ord skal delast istede for å havne på neste linje? edit: *lære meg å skrive* "[...]delast istede for å delast i to?" Endret 14. januar 2005 av arve87 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Tror du misforsto, hvis ikke jeg misforsto ... Men jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det bedre. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 @arve: Dvs det ikke finnes noe form for myk bindestrek, slik man finner i mange ombrekkingsprogrammer (InDesign, Quark (eller hvordan det staves) osv) ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 hvorfor vil du egentlig gjøre dette? dele ord midt i kan jo lett føre til noe kryptisk kode, med mindre en bruker sån en myk bindestrek... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Joda, en "myk bindestrek" må være med. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Joda, en "myk bindestrek" må være med. Om man skal bruke den løsningen, så må velden legges inn mellom hvert tegn, noe som kan vli litt av en jobb, og bli litt av en kode til slutt.. Men noen HTML/CSS-guruer; Ingen som vet om dette finnes i HTML/CSS..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Tviler på det, du. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Hmm, ok. Vel, klarer meg sikkert uten det. Kanskje like bra og ikke bryte linjer da, hvis det f.eks. er kodelinjer. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Du kan bruke myke bindestreker som noen her er inne på. Et problem er at firefox ikke støtter dette , men både opera og ie har støttet det lenge. Du kan enten bare sette det inn med teksteditoren din eller bruke entiteten EDIT: I tillegg kan jeg jo legge til at vi i css3 kan bruke wrap-option: emergency; for å forhindre at lange ord ødelegger bokser med fast bredde. Endret 15. januar 2005 av mohuhau Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 EDIT: I tillegg kan jeg jo legge til at vi i css3 kan bruke wrap-option: emergency; for å forhindre at lange ord ødelegger bokser med fast bredde. Hmm, hva vi skje hvis man ender opp med en kaskade av emergencies? Vil siden ende opp uendelig bred da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå