karmøy Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 lurer på om det er mulig å kopiere gamecube spill. Ungene er ikke så flinke til å passe på platene så de blir fort ødelagt (de har ikke klart det ennå men det er ikke lenge til at jeg må ut å kjøpe flere av spillene på ny) Gjorde noen søk i forumet men fant ikke noe "ny " info om dette Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det raske svaret er nei. Det er ikke mulig. Men jeg leste nylig om en ny chip som heter viper, samt at det utvikles et bios/programvare for denne chipen (cobra). Dette virker fortsatt tungvint, med parallell tilkobling til pc for flashing osv. Men det kan være interessant å følge med på denne utviklingen. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 største problemet ligger vel i at de har et helt eget cd-system der cdn blant annet snurrer "feil" vei Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Mener å ha hørt at GC leser fra pc`en, hvor du da legger spillene. Bruker ett spes. program på pc`en. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 største problemet ligger vel i at de har et helt eget cd-system der cdn blant annet snurrer "feil" vei Hmm, interesting. Vet om en kopibeskyttelse (TAGES) på PC som leser sektorer baklengs, men spinner baklengs? Jaja, genialt i grunn, men det er vel mulig å lese av en cd baklengs, men i vanlig spinne retning. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hehe, leste ikke den setningen så godt istad, men den teknikken der har jeg egentlig ikke tenkt over før, var genialt egentlig. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 er ikke noe problem med at den spinner baklengst da , er jo bare og lage et image som snur alt filene motsatt og når det da blir brent så blir min dvd plata riktig uansett. Aner ikke om dette er lov og prate om her da , men kan vel si noe sånt som at det finnes en måte og lure gamuben på da til å spille visse spill via streaming over nettverk ,men da er man visst nødt til å få tak i phantasy star online 1, vers 1 spillet, og bruke en innbygd feil i spillet der til å kunne få starta brente spill fra pc`n. Men dette er visst tungvindte greier. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Xboxen leser jo Spillene fra utsiden og inn på platene... Vanlige DVD plater leses fra innsiden og ut.... Endret 10. januar 2005 av H2H Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 jeg syns faktisk (merkelig nok) at nintendo fortjener litt ros for å ha klart å styre unna piratkopiering i så stor grad frem til i dag. kan ikke komme på noen som har klart det samme de siste årene Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 syntes det er bra at det er veldig veldig vanskelig og kopiere GC spill jeg er ikke noe morro med alle de pirat kopierte spillene Nintendo har vært flinke til og holde ''pirater'' vekk fra sitt marked Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Men vi trenger ikke være sinte på microsoft heller da Men karmøy(som forøvrig er rett utenfor her).. Det blir nok litt komplisert og ta BACKUP av spillene DINE Lenke til kommentar
Luza Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Xboxen leser jo Spillene fra utsiden og inn på platene... Vanlige DVD plater leses fra innsiden og ut.... Og jeg leser på forsiden av spillene....hmmm...steiki hvor mange måter det går ann å lese en dvd på Morromainen Luza Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Veit ikke om det jeg sier er ulovlig, men du trenger ikke cd osv. Du kan bare sende spillene ned til gamecubens "temp" hjerne gjennom nettverkskortet. Det krever at du har .iso av et gamecube spill og at du har phantasy star online. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det foregår mye utvkling i "gråsonen" til GC for øyeblikket. Det siste jeg leste var at noen har funnet en måte å kjøre kode fra SD-kort som man plugger inn i memory slot'en via et adapter. [www.gcdev.com] Vet at det finnes en gruppe som utvikler linux til GameCube også [www.gc-linux.org] Lenke til kommentar
redflame Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 har lyst til å legge til. at på gamcube så er det ikke mulig og bytte bios til en som feks vil lese brente spill , det er fordi at den beskyttelsen ikke ligger på hovedkortet slik som på xbox og ps2 men i selve dvd drevet, derfor har dem klart og lage en chipp men ingen bios! oppsumering: -mini dvd -snurrer feil vei -leser fra ytterst til innerst -selve beskyttelsen ligger ikke på hovedkortet ,men på dvd drevet -det finnes 1 chipp til den (med 5 lodde punket visst nok , men har ikke sett det selv , men det er ikke laget noe bios til den som sørger for å lese brente spill) He he , er litt morsomt egentlig da , at Nintendo(som fra solen) har gjort en så god jobb med konsollen dems. Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 www.gcdev.com Det har kommet en ny exploit metode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå