Gå til innhold

Forslag til design av lego kabinett

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk.

Jeg har børstet støv av planene rundt et lego kabinett igjen, og i dag fant jeg frem til et "lego bygge program" som hjalp meg litt med å lage kabinettet. Ganske genialt med et program der man kan bygge hele kabinettet i lego for så å få handleliste samt byggeguide :)

Så kommer hovedspørsmålet mitt:

Har noen forslag/ideer til hvordan det skal designes for å se bra ut og for å få det mest "optimalt" ?

Vedlagt skjermbilde viser at jeg har bygget en slags "kjeller" a 3 klosser i høyden, da jeg tenkte å bruke dette som en kjeller som jeg får sendt all luften til via luftekanaler, eller visa versa. Er dette helt idotisk tro?

(Det er grunnen til at luftehullene er plassert rundt omkring i "kjelleren")

Jeg tenkte og på å få til noen geniale måter å åpne kabinettet på for f.eks å ta ut hovedkort eller en HDD uten at jeg må rive en luftekanal eller halve kabinettet.

Ideer mottas med takk og etterhvert som planene kommer seg ned på "programmet" legger jeg det ut her så folket kan se om det er Ok. :)

div teknisk info:

Kabinettet er "bygdt" med ca 64 x 34 (får håpe det er stort nok)

Noen utfordringer:

-vekt, størrelsen av det lille hittil påstås å vær 200g

-pris, lego er forbaska dyrt, gjelder å finne en rimelig måte å fak i det på..

-kjøp, lego.com butikken er både dyr og ikke glad i Norge, dvs dem vil ikke levere til Norge.

-Andre ikke særlig mer uttenkte ideer:

-få inn hw.no logoen på ene siden (hvitt mot blått)

post-153-1105556587_thumb.jpg

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lego kan man kanskje finne billig brukt på qxl, loppemarked, eller en annen brukthandel. Kanskje noen hær på forumet kan bidra til gratis lego mot porto.

For å styrke kassen mest mulig kan man jo legge en plate på innsiden av legokabinettet. noe som også gjør det enklere og lage fester etc. Men dette ervel å jukse...

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å bygge en kjent bygning eller en bil.

Hvordan skaffe billig lego?

Vel, hvem er det som har billig lego? Leketøysbutikken? :thumbdown:

Foreldere hvor ungene er vokst opp og har begynt med data eller værre ting? :thumbup:

Hvordan når du ut til disse foreldrene. Etter å ha studert mine i over 17 år har jeg lagt merke til at de hver morgen leser lokalavisa. Kompisene mine kan melde om samme observeringer.

Så kanskje du kan prøve en annonse i avisa, "Lego ønskes kjøpt". Tipper du får noen som vil selge.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Dette skal det følges heftig med på! :yes: Endelig flere som hiver seg på lego, det er dessverre ikke for mange her på forumet....

Det programmet du bruker, hva heter det og hvor fant du det? Link?

Design måtte jo være å lage en minst overhodet mulig pc der alle deler er kjempegodt tilgjengelige ang utskifting av cpu/kjøler, skjermkort, ram, HD _teh whole thing_ Ikke lag en "A4"-boks når du først er i gang, det blir så lame't. MEn for all del stå på!

*Glede seg som en unge* :dribble:

Edit 1: Lag en utdragbart HKbrett! Da har du tilgang da!

Edit2: Takk for link The_Darkness. (Edit isteden for masse bunping siden vi ikke er kommet lenger ;) )

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Du vet du kan få mye annet snacks fra lego også - som roboter å programmere selv? Hva med å integrere det på en eller annen måte? (Ok, ikke akkurat billig da.) Og om du vil ta`n helt ut, så kan du jo fordype deg helt i dette og kontakte lego i norge og høre om de har lyst til å sponse på en eller annen måte; skal ikke se bort fra at det kunne funke, lego sliter nemlig med synkende salgstall og kikker overalt etter ting som kan hype produktet... Men da bør du vel ha noen konkrete ideer å presentere.

Uansett lykke til, dette er noe jeg også nå kommer til å følge med på! :w00t:

Edit: Leif

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Er det mulig at du kan lage work log hvis du skal ha dette som prosjekt? Kan bli veldig fett.

Får se om ikke det kan bli ordnet :)

Skarphedin Olsen: Dem er ikke videre interresert, så det ga jeg opp tidligere.. men uansett hadde det vært kult, jo mer stash jo kulere. :)

edit: Oppdaterte "grunnmuren" med tykkere klosser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...