haugsand Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Charset skal helst sendes via en header før noe kode blir generert, og nettopp det er meta-metodens svakhetstegn. Legg til en serversidebit før all HTML, som sender charset=UTF-8. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 UTF-8 fungerer fint om du velger manuelt tegnkoding i Firefox (vis->tegnkoding), det som er merkelig er jo at Firefox ikke gjenkjenner tegnkodingen ut fra META-tagen selv.... Her søker eg ikkje ei løysing som gjev lesaren mogelegheit til å få vist sider rett, men ei løysing som automatisk vil fungera på alle typer maskin/nettlesar. Men takk for tips om Vis -> Tegnkoding. Den kan eg jo bruka sjølv, om eg kjem over sider som ikkje blir vist rett mtp. æøå. Og til satyrium: Kan du prøva å vera litt meir ordrik? Kanskje bruka eksempel? Eg las den forrige posten din også, men forstår ikkje kva du meiner. PS! Eg har aldri gått web-programmeringsskulen og er ikkje kjent med alt det tekniske... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Lim inn denne koden før all output på siden din. <?php header("Content-Type: text/html; charset=utf-8"); ?> Edit Bah, glem det. home.no støtter jo ikke PHP. Endret 11. januar 2005 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå