perpyro Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Som sagt: Hvordan kopierer man en win98 bootdisk i XP. Jeg sitter med en tom diskett og bootdisketten og er ikke i stand til å lage en kopi som virker. Noen som vet hvordan dette gjøres. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Høyreklikk på A >Format>Create an MS-DOS startup disk. Eller laste ned en Her Endret 9. januar 2005 av ghbing Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Disketten du har kan være skadet. Mulig du må vise skjulte filer og beskyttede filer i utforsker for å kunne kopiere alle filene på disketten. XenZor Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg lasta ned en bootdisk fra www.bootdisk.com Men det hadde vært interessant å kunne kopiere en! Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Skjønner ikke problemet. Dersom den disketten du har virker, er det jo bare å kopiere den. Kan du ikke høyreklikke på stasjonen og velge kopier? Husker ikke siden det er så lenge siden jeg hadde diskettstasjon, men hadde da ikke problemer med å kopiere bootdisketter. enZor Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Hadde kanskje vært så enkelt dersom jeg hadde 2 diskettstasjoner men med en gikk det ikke. Jeg har også kopiert bootdisketter før men det var i dos og jeg husker ikke komandoen. Kopierte den også til harddisken og tilbake på ny diskett men maskina ville ikke boote fra kopien. Jaja kopien fra nettet funka i allefall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Men det hadde vært interessant å kunne kopiere en! Det er samme problemet som når du kopierer en CD: hvis du bare kopierer filene så vil ikke kopien boote, du må kopiere som image. Program for å kopiere floppy image finnes det mange av, eks: http://www.download.com/Floppy-Image-Creat...4-10343146.html Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Takk for tipset Hårek. Så da er det ikke mulig å gjøre det i XP bare ved hjelp av Windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå