Gå til innhold

Rense tastaur med rødsprit?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter med et tastatur uten taster som jeg gjerne skulle rensket før jeg samme dem tilbake...

Da kommer spørsmålet, er det mulig å dynke tastauret i rødsprit eller lignende? Vil dette rense bra nok eller har dere noe annet å ambefale?

ps. har et "Logitec elite keyboard" eller no...

Takker for raske svar :-)

Wow innlegg nr 1!!! Endelig :p

Endret av SOGM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrudd det fra hverandre? Hvis det er søla brus, kaffe, melk, mjød e.l. ;) så holder det med varmt vann og klut og la det tørke godt før bruk - kan godt dusje det hvis det får tørke lenge nok etterpå, evt. bruke hårføner.

Mulig det er greit å bruke rødsprit, men hvis det er tørt bøss som skal ut eller noen taster som streiker, da bruker jeg viskelær på kontaktpunktene.

Lenke til kommentar

ok, men hvis det er mulig å bruke rødsprit på vanlige data komponenter (inne i pcen), da må det vel vær mulig å bruke det i tastaturet?

Det er jo sånn morsom gummi nedi der hvor tastene står...

Ps, jeg har bare fjernet tastene, men er overrsaket over hvor mye dritt det var der...:p

Lenke til kommentar

Hei

Å dynke tastaturet ditt i rødsprit er en dårlig ide. Fordi rødsprit, og teknisk sprit, inneholder vann og sukker vil ikke tastaturet ditt virke særlig bra etterpå.

Det du kan bruke er isopropanol eller kjøpe en spesial veske beregnet på elektrisk utstyr.

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...