SOGM Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei, Jeg sitter med et tastatur uten taster som jeg gjerne skulle rensket før jeg samme dem tilbake... Da kommer spørsmålet, er det mulig å dynke tastauret i rødsprit eller lignende? Vil dette rense bra nok eller har dere noe annet å ambefale? ps. har et "Logitec elite keyboard" eller no... Takker for raske svar :-) Wow innlegg nr 1!!! Endelig Endret 9. januar 2005 av SOGM Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har du skrudd det fra hverandre? Hvis det er søla brus, kaffe, melk, mjød e.l. så holder det med varmt vann og klut og la det tørke godt før bruk - kan godt dusje det hvis det får tørke lenge nok etterpå, evt. bruke hårføner. Mulig det er greit å bruke rødsprit, men hvis det er tørt bøss som skal ut eller noen taster som streiker, da bruker jeg viskelær på kontaktpunktene. Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ok, men hvis det er mulig å bruke rødsprit på vanlige data komponenter (inne i pcen), da må det vel vær mulig å bruke det i tastaturet? Det er jo sånn morsom gummi nedi der hvor tastene står... Ps, jeg har bare fjernet tastene, men er overrsaket over hvor mye dritt det var der... Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Går vel greit å bruke rødsprit så lenge alle komponenter tåler det, det er ikke all plast/gummityper som er noe glad i sprit. Lenke til kommentar
mario12 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Går vel greit å bruke rødsprit så lenge alle komponenter tåler det, det er ikke all plast/gummityper som er noe glad i sprit. Nei det ville ikke jeg gjort vann og såpe er nok best for plasten Lenke til kommentar
PowerBlade Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Å dynke tastaturet ditt i rødsprit er en dårlig ide. Fordi rødsprit, og teknisk sprit, inneholder vann og sukker vil ikke tastaturet ditt virke særlig bra etterpå. Det du kan bruke er isopropanol eller kjøpe en spesial veske beregnet på elektrisk utstyr. Lykke til. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 På tastaturet er det vel strengt tatt bare å bruke Jif Universal og en fille/q-tips. Alle har vel det i huset.. no stress! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå