Gå til innhold

Athlon XP2000+ eller vente?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe nytt HK og CPU til helga,men er litt i tvil om jeg skal kjøpe XP2000+ eller om jeg skal vente på det neste,da mener jeg ikke vente på 2200+:)

Har hørt AMD snart kommer med en ny prosessortype,og da ble jeg i tvil om jeg skulle kjøpe eller vente.Hva syns dere jeg burde gjøre?

Og vil den nye prosessoren fungere på samme hovedkort som XP-Prosessorene?Litt dumt å bruker 2.000kr på ett hovedkort bare for å bytte det ut igjen om 2 MND.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nyere hovedkortene vil støtte AMD's Thorougbred prosessorer, men ikke de kommende SledgeHammer, ClawHammer og Opteron, evt. Barton kjernen(hvis sistnevnte i det hele tatt kommer på markedet). Jeg ville ikke kjøpt prosessorer basert på Palomino kjernen for øyeblikket - den er på vei ut nå -, men heller satset på Thorougbred eller ventet på Hammer. Sett bort i fra at Pentium 4 ikke er noe alternativ.

Er litt stressa nå, så ta det pent hvis jeg har skrevet feil :smile:

Lenke til kommentar

Hei...

Ut fra hardware.no så er ikke det store Ytelses forskjeller på en 2100+ og den nye 2200+ som AMD nettop har lansert.

Transistor størrelsen er gått ned til 13 micron som betyr at CPUen er mindre varm enn tidligere forgjengere. (min gloheite T-Bird 1.33 f.eks)

Hovedkort trenger du ikke være redd for, dem fleste(jeg regner med alle)hovedkortene du får i butikken i dag støtter den nye CPUen, hvis ikke så se etter en BIOS oppdatering.

Extra tips:

Ser du fremover bør du satse på 333 chipsett

--==Seb==--

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 19:43, Goofy1003 skrev:

Har tenkt til å kjøpe nytt HK og CPU til helga,men er litt i tvil om jeg skal kjøpe XP2000+ eller om jeg skal vente på det neste,da mener jeg ikke vente på 2200+
:)

Har hørt AMD snart kommer med en ny prosessortype,og da ble jeg i tvil om jeg skulle kjøpe eller vente.Hva syns dere jeg burde gjøre?

Og vil den nye prosessoren fungere på samme hovedkort som XP-Prosessorene?Litt dumt å bruker 2.000kr på ett hovedkort bare for å bytte det ut igjen om 2 MND.

Kjøp deg en XP 2000 du!

Den nye Thorougbred prosessoren er ikke noe bedre enn den gamle palomino prosessoren likevel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 20:04, Aderlig skrev:

Kjøp deg en XP 2000 du!

Den nye Thorougbred prosessoren er ikke noe bedre enn den gamle palomino prosessoren likevel.

Bortsett fra at Thoroughbred ganske sikkert utvikler mye mindre varme! Noe som er et STORT + !!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 20:53, maedox skrev:

Bortsett fra at Thoroughbred ganske sikkert utvikler mye mindre varme! Noe som er et STORT + !!

Ikke mye mindre varme, den nye Athlon XP 2200 med thorougbred kjernen produserte 67 W max, som er det samme som en XP 1900. Altså ikke noe særig varmetap i forhold til palomino kjernen

Andre Skare Berg

home.no/aderlig

[ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-06-11 22:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...