Gå til innhold

Turbinkjøleren(jetmotoren) fra ASUS vs vannkjøling

Sjefern

Anbefalte innlegg

Mange av oss leste jo DENNE artikkelen.

Nå har det seg jo sånn at blant annet KOMPLETT har begynt å selge Asus Star Ice.

Jeg har som mange av oss andre her på forumet bestilt vannkjølingsettet vi fikk billig i julekalenderen. Så har jeg begynt å tenke litt... Dette settet vil jo ta veldig stor plass. Jeg har jo bare et midi-tower. Blir jo en del styr å få plass til alt. Vil kanskje denne turbinkjøleren være et bedre alternativ?

Har lest testen som ble foretatt av TOMSHARDWARE. De hadde slett ikke sansen for den.

Men så har jeg lest en del andre tester. Og her virker det jo veldig bra.... ????

http://www.driverheaven.net/reviews/asusicecooler/

http://www.custompc.co.uk/custompc/reviews...s-star-ice.html

http://www.asus.com/prog/awardindex.asp?kp...%20Ice&langs=01

Dere ser jo på den siste linken at det har stått i et blad (ingen link :no: ) at den er bedre enn noen vannkjølingssett!

Så da er spørsmålene:

Er denne kjøleren bråkete? Tomshardware sier den ligger på minimum 47db! De andre sier jo den ikke bråker nevneverdig? Har tomshardware fått en feilvare?

Kjøler denne kjøleren bra? Tomshardware sier:

To keep the CPU cool more than just marginally, the device has to spin for all it's worth. This makes a racket
Driverheaven sier:
Fantastic figures on both setups with load figures 15c less than the reference intel cooler under overclocked load.

Noen som kan forklare meg om dette er en god kjøler?? :roll:

Edit: Ser forresten også at Komplett sier den veier 680g mens Tomshardware sier den veier 870 grams. Har Komplett og tomshardware forskjellige måleenheter?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jo det som er noe av spørsmålet mitt da.

Jeg vet hvor høyt 47db er. Men jeg stiller spørsmål til tomshardwares målninger. Har du lest linkene i min forrige post? Ser du så ulike de er? Det virker som om tomshardware har testet et helt annet produkt enn de andre. :ermm:

Lenke til kommentar

ja jeg har sett litt på dem. Det jeg stusset litt på var at hw.no skrev at viften var 120mm eller større. Her er målene på hele kjøleren fra komplett:

120 mm x 86 mm x 80 mm

Kan tyde på at det er en 80 mm vifte som er festet på den. Dette bekrefter også custom pc.

Det ser jo ut som et vanlig kobbertower med en 80mm vifte på , bare at den har plastikkdeksel rundt seg. Litt spesielt utseende tho :thumbup:

Jeg lurer da på om det ikke er bedre å kjøpe et tower der man kan feste på vifte selv?

tenker da på mer stillegående vifter.

Så også det at custom pc kalte den relativt stillegående. Det ER forskjell på 47-62dba

og relativt stillegående , så enten lyver noen eller er det forskjell på de to kjølerne de hadde. Jeg så også at det er forskjellige farger på dem.

Lenke til kommentar

Ja den selges i tre forskjellige farger. Se nederst på siden HER. Virker ikke som om det er forskjellige versjoner det er snakk om.

Har sett litt på Thermaltake Tower 112 men ikke funnet ut hvor mye den veier. På et forum sto det at den veide nesten 950g. Det er jo vesentlig mer enn Asus Star Ice. Uansett om den veier 680g eller 870g. (Jeg vet ikke hvem som snakker sant jeg... Tomshardware eller Komplett)

Edit: Asus sier jo selv at den er "silent", men ikke hvor "silent" den er.

Edit2: Asus sier forresten selv at den veier 680g HER! Jeg mistenker at THW har fått tilsendt en "beta versjon". Noen som klarer å finne noe mer info?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...