Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til D-Link DI624 trådløs router og nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stasjonære pcer og en bærbar: den bærbare bruker trådløst,de 2 andre bruker vanlig TP kabel. Har en trådløs D-Link 624 rooter med innebygget 4x10/100 mbit switch. Problemet her er at trådløst nettverk fungerer,mens de 2 andre pcene blir på en måte "kastet ut" fra nettet. På begge pcene står det samtidig "En nettverkskabel er blitt koblet fra". Dette skjer hvert minutt,netter er oppe i 10 sek så detter det ned,men ikke på det bærbare. Noen ganger skjer det på alle 3,har også oppgradert firmware til siste evrsjon,men til ingen hjelp. Har også en vanlig router Billion BIPAC 640 som ikke er trådløs som fungerer som en drøm. Kjøpte D-Linken fordi jeg trodde trådløst kunne være til hjelp i stedet for å dra den kabelen frem i huset. Håper noen kan hjelpe,takk for alle svar.

Mvh Dejan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens et skudd i blinde, men på min 614+ virker det som om routeren "booter" hver gang jeg kobler til en maskin som har fått tilordnet fast ip-adresse i DHCP oppsettet. Presterte å sette dette på to pc'r - og da skjedde nettop det. De mistet forbindelse, kom seg på - og så datt de ut igjen -konstant.

Så mitt tips er å se om du har satt fast IP-adresse i routeren.

Lenke til kommentar

Jeg har samme burken, og min oppførte seg slik hvis jeg prøvde og konfigurere den fra den trådløse pc'n. Jeg koblet til med kabel og konfigurerte den ferdig på den måten. Etter det så har den vært helt stabil. Jeg kjører macfilter og fast ip over dhcp mot den trådløse pc'n.

Lenke til kommentar

DHCP står på dynamisk,ikke fast altså...skal prøve å legge til faste IP adresser til PCene for å se om det hjelper....glemte også å nevne at feilen ikke skjer hvis jeg resetter routeren,konfigurer han på nytt samtidig som alle 3 pcene er slått på... Etter at jeg restarter pcene eller slår dem av... da kommer problemene.

Lenke til kommentar
Har en trådløs D-Link 624 rooter med innebygget 4x10/100 mbit switch. Problemet her er at trådløst nettverk fungerer,mens de 2 andre pcene blir på en måte "kastet ut" fra nettet. På begge pcene står det samtidig "En nettverkskabel er blitt koblet fra". Dette skjer hvert minutt,netter er oppe i 10 sek så detter det ned,men ikke på det bærbare. Noen ganger skjer det på alle 3,har også oppgradert firmware til siste evrsjon,men til ingen hjelp.

Jeg har akkurat samme problem! Fikk du orden på det?

Er litt "grønn" på dette feltet, men skal prøve meg litt frem med DHCP instillingene jeg også...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Høres ut som om det brukt dårlige kabler til nettverket ditt.

Kanskje nettkortet er satt på automatisk hastighet?

HVis kablene er dårlig, får du 100Mb hastighet en liten stund før du får den meldingen om at en nettkontakt er frakoblet.

Nettkortet kobler seg opp på 10Mb hastighet og finner ut at det går med høyere hastighet og shifter til 100Mb og samme leksa på nytt.

Dette kan skje hvis kablene eller kontaktene er dårlige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvordan endre nettverkskortet fra 10 mb til 100 mb??

statusen for trådløst nettverk visere jeg bruker 11 mbps !!! slik jeg har forstått kanjeg øke til til 100 eller tar jeg feil+?

har problemer med ustabilt trådløst nettverk og bruker d-link 614.

Endret av svarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...