Gå til innhold

Ny gaming PC!

Anbefalte innlegg

Hei..

Sorry for å ta opp den samme posten igjen, men den andre ble stengt pga. Brudd på tre-ords-regelen og feilpost, stenges.

Men til saken! Jeg er ute etter en gaming PC, og jeg fant en med disse egenskapene:

Prosessor: AMD Athlon 2400+

Hovedkort: ASus A7V333-x

Minne: 512 MB RAM (helt ny twinmos ram med livstidsgaranti)

Skjermkort: Sapphire Radeon 9550 med 256 MB ram (helt nytt, takler de nyeste spill som f.eks doom3 helt fint.)

Pioneer DVD-rom 16x

MSI Cd-brenner 48x (Ny, med 1 års garanti)

Harddisk: Western Digital Caviar Special Edition 8 MB cache 120 GB (helt ny, med 3 års garanti.)

Floppystasjon (Ny med 1 års garanti)

Skjerm 17

Hva må oppgraderes for at dette skal bli en bra spille PC? Syntes den virket OK..

Hva er dårlig med denne PC?

Ønsker svar snarest!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen er helt okei den. I alle fall til CS og spill du ikke trenger super-kvalitet på.

Håper du ikke gir mer enn 5000 for den med skjerm og det hele og at den er brukt. ;)

Hva må oppgraderes da, for at den kan spille veldig heftige/kraftige/bra spill!

Lenke til kommentar
Maskinen er helt okei den. I alle fall til CS og spill du ikke trenger super-kvalitet på.

Håper du ikke gir mer enn 5000 for den med skjerm og det hele og at den er brukt. ;)

Hva må oppgraderes da, for at den kan spille veldig heftige/kraftige/bra spill!

CPU, skjermkort og minne.

Lenke til kommentar

Er ikke Skjermkort'et bra nok? 256 mb jo! Er ikke det noe av det beste? CPU holder vel litt! Er det ikke 2,4 Ghz?

Er enig at minne må oppgraderes!

EDIT: Jeg fant dette på ATI.com: The RADEON® 9550 delivers an exceptional visual experience for the value minded gamer and PC enthusiast.

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar

Skjermkortet er elendig, men hvis du ikke spiller noe annet er hele cs ok for deg.

Cpu og Hk er også veldig utdatert.

Det har ingen ting å si hvor mye minne det er på et skjermkort når gpu ikke greier og følge med.

R9800Pro++ drar nytte av 256mb ram.

Lenke til kommentar

Man må ikke se etter at det er 256mb minne! Et kort med 128mb i den prisklassen vil yte bedre pga raskere minne! Et kort til 600kr vil ikke klare å kjøre doom 3 brukbart, du må over 1500 for å få noe brukbart. Et R9550 duger ikke til noe annet en cs!!

Hvist du skal spille HL2/Doom3 annbefales 1024mb minne. Jeg kjører Doom3 med alt på high i 1024x768 med 512mb ram helt glatt

:D

Lenke til kommentar

Ok..

Hvem burde jeg velge da? Den øverste, eller denne:

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower Silver, 360W.

Hovedkort: AOpen.

Prosessor/CPU: Intel Pentium 4 2.6GHz "Northwood"

Floppy-disk.

RAM/Minne: 1024MB Minne. 1x512+2x256 brikker. En ledig plass igjen, til en brikke til.

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis, 128MB.

Creative lydkort.

Belkin nettverkskort.

Daewoo 17-tommers skjerm.

Creative Inspire 5.1 Surround anlegg.

Logitech keyboard, Microsoft Intelli mouse og Icemat musematte, følger også med om nødvendig.

På Pc`en er det også en CPU temratur måler, som holder seg mellom 25-43 grader. I kabinettet er det to grønne neon-lys, som lyser opp i kabinettet, som er kjekt hvis man skal jobbe i det. Pcen passer godt både til spill og multimedia.

ELLER DENNE: Hei.. Jeg selger en kraftig og stabil pc uten skjærm. Hovedkort : abit ic7 max3.. et bra og ca 2 mnd gammelt kort.. Intregert supert lydkort. (6.1) Bra programmer. Nettverkskort er også intregert. 100/1000 kbps. Kort med bra programmer. Cpu(prossesor) : pentium 4 , 2.4 ... Ram : 512 ddr.

skjærmkort : g-force fx 5200 , 128 mb. Funker bra uten hakk på de alle fleste spill. harddisk : 60 gigabyte . 7200 rpm. Sitter en harddisk kjøler i pc'n.:) . Bra pc uten skjærm til billig pris... Selges pga.

Hvem burde jeg gå for? 5000 kr. pr. stk.! Er de så kraftig som det står!

Lenke til kommentar
Ok..

Hvem burde jeg velge da? Den øverste, eller denne:

Kabinett: Chieftec Dragon Big Tower Silver, 360W.

Hovedkort: AOpen.

Prosessor/CPU: Intel Pentium 4 2.6GHz "Northwood"

Floppy-disk.

RAM/Minne: 1024MB Minne. 1x512+2x256 brikker. En ledig plass igjen, til en brikke til.

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis, 128MB.

Creative lydkort.

Belkin nettverkskort.

Daewoo 17-tommers skjerm.

Creative Inspire 5.1 Surround anlegg.

Logitech keyboard, Microsoft Intelli mouse og Icemat musematte, følger også med om nødvendig.

På Pc`en er det også en CPU temratur måler, som holder seg mellom 25-43 grader. I kabinettet er det to grønne neon-lys, som lyser opp i kabinettet, som er kjekt hvis man skal jobbe i det. Pcen passer godt både til spill og multimedia.

Den var faktisk ganske billig, og du vil få spilt alle de nye spillene med medium kvalitet på.

skjærmkort : g-force fx 5200 , 128 mb. Funker bra uten hakk på de alle fleste spill.

Sure!

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Hei...

TIL DEN SOM ER ADMINISTRATOR HER.. FLYTT DENNE POSTEN TIL DER DEN PASSER HJEMME!

Bruk reportknappen hvis du vil gi moderatorene beskjed om sånt, og caps lock er unødvendig. Flyttes fra "Annet om hardware" til "Hjelp til kjøp/salg av PC".

Lenke til kommentar

5000 for den øverste PC-en der er et ran. Om du ønsker deg en gaming-pc, i det ordet mener jeg det ligger at den skal ta alle dagens spill uten nevneverdige problemer (les: hakking) på høy oppløsning. Ingen av PC-oppsettene i tråden møter de forutsetningene. Foreslår at du setter deg ned, finner ut hvor mange penger du har/ønsker å bruke, samtidig som du setter deg et mål for hva du ønsker ut av PC-en. Etter det, kan du komme tilbake til forumet her og spør folk om de kan sette opp en PC til ditt formål og med x antall kroner som utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...