B.H.H Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hk,cpu og skjermkort, men når jeg starter et spill blir det svart skjerm Noen ganger kan det ta lengre tid før det blir svart skjerm og noen ganger kommer det med en gang spillet er ferdig loadet. Specs i profilen! Håper på svar Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ingen som har peiling på hva det kan være???? Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Kanskje noen som vet noe mer når du sier hva spill det er snakk om. Edit: Ett spesielt spill, eller alle. Endret 10. januar 2005 av Fogga Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Kanskje noen som vet noe mer når du sier hva spill det er snakk om. Edit: Ett spesielt spill, eller alle. Det gjelder alle spill! Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Ingen som har peiling hva det kan være???????????? begynner å bli lei av å sitte med maskin som jeg ikke kan spille noe som helst på utenom kabal å minesveiper Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 På de fleste trådene som folk har problemer med kræsj/blåskjerm osv så si folk drivere eller hardware feil/for liten PSU. Men når jeg kjøpte min pc, og installerte sp2 så fikk jeg problemer med en gang. Prøvde ikke så mange spill, men de jeg prøvde (Call of Duty, HL2 og NFSU2) tryna. Alt låste seg. Måtte dra reset knappen for å få liv i ting igjen. Var utrolig irriterende. Når dette skjedde varierte fra 2min til 1 time. Løsningen for meg ble å legge til de spillene jeg brukte i no som heter Data Execution Prevention. Denne "kræsja" programmene/spillene for meg. Måtte da legge til exe filene til spillet i DEP, slik at de ikke unntatt fra dette "programmet". Etter det har alt fungert feilfritt. Kan ikke si jeg har sett så mange andre som har problemer med dette (uvisst av hvilken grunn), men hvis ditt problem ligner litt på det jeg hadde kan det jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede visste om dette. Kan samtidig si at jeg har kjørt mitt oppsett på samme psu, og det var det ikke no problemer med. Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 På de fleste trådene som folk har problemer med kræsj/blåskjerm osv så si folk drivere eller hardware feil/for liten PSU.Men når jeg kjøpte min pc, og installerte sp2 så fikk jeg problemer med en gang. Prøvde ikke så mange spill, men de jeg prøvde (Call of Duty, HL2 og NFSU2) tryna. Alt låste seg. Måtte dra reset knappen for å få liv i ting igjen. Var utrolig irriterende. Når dette skjedde varierte fra 2min til 1 time. Løsningen for meg ble å legge til de spillene jeg brukte i no som heter Data Execution Prevention. Denne "kræsja" programmene/spillene for meg. Måtte da legge til exe filene til spillet i DEP, slik at de ikke unntatt fra dette "programmet". Etter det har alt fungert feilfritt. Kan ikke si jeg har sett så mange andre som har problemer med dette (uvisst av hvilken grunn), men hvis ditt problem ligner litt på det jeg hadde kan det jo være verdt et forsøk hvis du ikke allerede visste om dette. Kan samtidig si at jeg har kjørt mitt oppsett på samme psu, og det var det ikke no problemer med. vet du hvor jeg kan laste det ned?? Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ligger inne hvis du har sp2. Høyreklikk My computer > Properties > Advanced > Performance settings > Data Execution Prevention. Jeg valgte Turn on DEP for all programs except ......... La så til f.eks codmp.exe og ok. Ikke no problemer etter det. Litt kjipt at det må gjøres på alle exe filer som det har vært problemer med da. Har prøvd å slå av hele greia, men bare skrur seg på igjen. Du kan jo f.eks prøve med et spill og se om det blir no bedring. Hvis ikke dette hjelper, så er det jo ikke vits å legge til de andre ....... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har du de nyeste driverene? Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Kan være skjermkortet ditt, jeg har samme problem og retunerer det til komplett. Hvis du ser på "kundens anbefalinger" på gainward 6800le hos komplett vil du se at det er flere av oss.........Det er altså en feil på gainward sine kort! Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 jeg har også geforce 6800 og noen sjeldne ganger låser pc'en seg.. svart skjerm dette skjer alltid under spilling! Plager meg ikke så mye mer! Men det skjer noen ganger! PS: Innlegg nr 200 Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Så på kundenes anbefaling på gainward 6800le, der var det flere som hadde samma problem skal prøve R9600xt kortet mitt i mårra å se om det blir bra hvist jeg retunerer det, burde jeg ta et GeForce 6600GT istede for 6800le? Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nye revisjoner av kortet funker fint. Men 6600gt gir jo bedre ytelse hvis du ikke skal klokke kortet(enable pipelines). Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 er 6600gt 256bit slik som 6800le? Lenke til kommentar
spoonikus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jeg har selv vurdert mellom XFX 6600GT 128MB og gw 6800LE, men omsider fant jeg ut at med min flaks, er jeg ingen overklokker! :!: Derfor går jeg for XFX 6600GT 128MB(yter best uten noen slags form for clocking, for en MEGET billig penge), og kjøper i tillegg et schtilig kabinett m/350W PSU! MvH spooN Endret 12. januar 2005 av spoonikus Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 skal ringe komplett i morgen og få sendt det inn! Er det like stor sjans for å åpne de piplinsene eller hva det heter på de nye 6800le kortene som de gamle?? Noen som vet om 6600gt er 256 bit????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå