Gå til innhold

Villaste hjorte påkjørselen eg nokon gong har sett


The Avatar

Anbefalte innlegg

Vel, hvis man skulle akselerert hele hjorten fra 0-150 "momentant" så kan jeg kanskje være enig, men her blir jo dyret slengt veggimellom så den reelle kraften på bilen blir liten. På en så stor bil så tror jeg ikke den vil ha noe særlig bremseeffekt.

 

Men jævlig var det uansett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, hvis man skulle akselerert hele hjorten fra 0-150 "momentant" så kan jeg kanskje være enig, men her blir jo dyret slengt veggimellom så den reelle kraften på bilen blir liten. På en så stor bil så tror jeg ikke den vil ha noe særlig bremseeffekt.

 

Men jævlig var det uansett!

Ok, et annet eksempel. Noen som har sett "The Mythbusters" på Discovery Channel??

Ikke for så lenge siden hadde de et eksperiment med å skyte en kylling gjennom frontruta på et fly. her prøvde de med både frosne og tinte kyllinger.

Her brukte de en kanon til å få fuglene opp i fart, og resultatet ble deretter (pudding).

 

La oss nå tenke oss at vi har en bil som står stille, lader en kanon med et rådyr (hvis det hadde vært mulig) og fyrer denne i fronten på en bil med en fart på 150 km/t.

La oss samtidig tenke oss at det sitter en fyr (gjerne en "crash test dummy") i forsetet på denne bilen.

Bilen står i nøytral uten håndbrekk. Vil ikke du da tro at bilen som blir beskutt av et prosjektil av kjøtt og blod på ca. 50-60 kilo ville ha flyttet på seg og fått fyren bak rattet til å plante nesen i rattet??

Logisk tankegang hos meg sier at det er det mest sannsynlige som vil skje. :hmm:

Lenke til kommentar

Forresten en kompis av meg som en gang hadde en bil med takluke. En varm sommerdag med takluka åpen kom han i vel god fart over fartsgrensa.

Rundt en sving møtte han ei lavtflyvende and som absolutt ikke ville vike. Måtte jo gå som det gikk, anda traff i overgangen mellom frontruta og taket på bilen.

Kompisen min brukte 4 timer på å plukke dun og fjær ut av bilen, og anda har vi ikke sett noe til, stakkars. :cry:

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

Ser på bildene av hjorten at nesten alle innvollene er borte...den er jo nærmest flat. Hjorten traff frontruta med buken og ble delt i tro mens innvollene sprutet ut på innsiden av bilen. Kollisjonsputa ble nok ikke utløst fordi støtfangeren er intakt, hjorten landa på panseret og frontruta. Er nok trygt å si at begge bilene (og hjorten mens den fløy over veien) hadde stor fart.

 

Angående blodet på setet så må fyren ha dukket unna i refleks. Iallefall det jeg ville ha gjort om en hjort kom flyvende mot meg... Legg merke til de blodige fotsporene på det første bildet.

Lenke til kommentar

Er vel ikke bare å dukke unna når man sitter i sikkerhetssele da..heller har man ikke mange sekunders reaksjonstid når noe sånt skjer utrolig fort. Men men..liten vits å spekulere egentlig..bildet ble sikkert tatt for 10 år sida og har vært rundt hele internett før det kom hit eller.no.

Lenke til kommentar

Politiet/ambulanse har nok vært der. Selvsagt fjerner de nøkkelen i bilen så ikke hvem som helst kan springe bort og starte den.

 

En kompis av meg er ambulansesjåfør. De blir "tvunget" til å se på/studere sånne blod og gørr-bilder som del av undervisninga. En sykepleier kan ikke være "squeemish" når han kommer først til et sted der noen har blåst hjernen utover veggen.

Jeg kan ikke si jeg føler noenting når jeg ser sånne syke gørr-bilder hverken av dyr eller mennesker mer..man blir liksom nummen og kynisk etter å ha vært internet-junkie i noen år.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Er det så ulogisk? Hjorten blir truffet av en minivan (dette moser de indre organene godt), den flyr over veien, treffer denne bilen som kommer imot, buken treffet vinduet, blir spjæret opp og nesten alle innvollene spruter ut på innsiden mens den ene delen av hjorten flyr over taket og den andre langs siden av bilen.

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...