Gå til innhold

Villaste hjorte påkjørselen eg nokon gong har sett

The Avatar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, hadde jeg kjørt mot en hjort i en fillion kilometer i timen, hadde jeg nok kastet meg ned mot passasjer-setet. Noe som kan forklare hvorfor toppen av førersetet er dekket av blod.

Problemet er vell gravitasjonskreftene som motstrider denne teorien litt.

Hadde eg kjørt på ein hjort så blod og gørr spruta hadde eg trykkt så hard på bremsa som eg berre kunne for å stoppe bilen og komme seg ut. Er vanskelig å kaste seg ned mens bilen bråbremser (Visst ikkje vedkommande berre kasta seg ned og lot bilen segle sin eigen sjø då).

Lenke til kommentar

Jeg lurer nå mer på hvordan det gikk med førern. Ser jo ut som dyret fløy rett inn frontruta på førersida. Magen ligger jo igjen på rattet..med den ekstreme mengden blod holdt han neppe fartsgrensa.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Litt fysikk til dere som lurer.

Legg en stein på ca ett kilo i bagasjerommet på en bil, dra bilen opp i 100 km/t inn i en murvegg. Hva blir vekta på den steinen når den kommer gjennom pasasjersetet bak?? (regn ut)

deer.jpg

Denne bilen vil jeg anslå har hatt en veldig høy hastighet, la oss si 150 km/t. Ta et rådyr, stillestående (siden det sikkert passerer veien på tvers), på ca 50-60 kilo og regn ut hvor mange tonn dette må virke inn på bilen i den hastigheten for ikke å glemme føreren. Fysiske lover sier jo seg selv at hvis du treffer noe med en bil i en gitt hastighet, så vil jo selvfølgelig bilen miste hastigheten meget mye på under ett sekund, men det som er inni (feks. føreren i dette tilfellet) vil jo fortsette å bevege seg fremover.

Konklusjon:

Grunnen til at øvre del av førersetet og nakkestøtten er tilgriset vil jeg gjette meg fram til er pga. at føreren mest sansynlig har begravd trynet sitt i enten en kollisjonspute/dashbord eller ratt (hvis kollisjonspute manglet). Derav det tilgrisete setet.

Dette er bare min konklusjon, hvis noen andre har noen bedre så vil jeg gjerne høre.

Mvh. Fysikeren Rattata[no]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...