stian-hg Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Jeg vurderer å selge min gamle PC, men vil først og fremst forhøre meg om hva jeg bør forvente å få for den: Kabinett: HP Pavilion m/250 watts strømforsyning Prosessor: Intel P4 2.53 GHz 533 FSB Hovedkort: Asus P4S533-VM, SiS 651 brikkesett (Bygd for HP) Minne: Samsung 512MB, PC2100, CL 2.5 Harddisk 1: Western Digital Caviar WD1200BB, 120 GB, 2 MB cache, P-ATA Harddisk 2: Seagate ST3160023A, 160 GB, 8 MB cache, P-ATA Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB DVD-spiller: Samsung SD-616F, 16x/48x DVD-brenner: HP dvd200i, DVD: 2,4x/2,4x/8x, CD: 12x/10x/32x Høyttalere: Polk Audio 2.1 system Mus: HP trådløs mus Tastatur: HP trådløst tastatur Skjerm: HP 92, 19" CRT PCen er kanskje ikke den helt store sett i forhold til hva man får på dagens marked, men den vital maskinvare som prosessor, minne og skjermkort fungerer fint i de fleste nyere spill. Jeg tenkte jeg samtidig skulle prøve å sammenligne med en Elkjøp-PC og dette var det beste sammenligningsgrunnlaget jeg fant. Endret 9. januar 2005 av stian-hg Lenke til kommentar
MuD Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Kansje 3500-4000 kr hvis du er heldig!!! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Kansje 3500-4000 kr hvis du er heldig!!! Hvis du kaller meg heldig hvis jeg får 3500-4000 kr. for den, er den ikke til salgs Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) sad but true,, ville ikke gitt mer enn 4000 for den, max. det går ikke an og sammenligne en brukt pc, som man ikke vet åssen er blitt behandlet, med en ny pc fra elkjøp med garanti og greier Endret 9. januar 2005 av snoopg Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 3500 høres greit ut ettersom det er inkl. skjerm Lenke til kommentar
mylife Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg tror du har flaks om du får den prisen for maskinen. Er jo greit med diskplass, men det er lite minne og et skjermkort som ikke holder mål til dagens nye spill. I hvert fall ikke for de gamere som bruker LCD og må kjøre skikkelig oppløsning. Hadde jeg vært deg ville jeg vel heller begynt å spare til en ny maskin. Når du har nok bruker du den "gode gamle" maskinen din som en fil-server, og den nye som gaming maskin. Bruksverdi er ofte høyere enn salgsverdi. Jeg har en 17" CRT Hansolskjerm på loftet. Skjermen er 2 år gammel, men er selvfølgelig knallbra enda den. Om 2 mnd har jeg nok til en ny maskin og da blir dette skjermen som brukes på fil-serveren som blir gjort av den gamle... Hadde ikke fått 500kr for den skjermen engang, og som du selv sier om din maskin: Hvis du kaller meg heldig hvis jeg får 3500-4000 kr. for den, er den ikke til salgs Da beholder du den Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Ditt innlegg Ny maskin er allerede kjøpt. Delene jeg lister opp er en herlig blanding av deler som jeg bruker til "avlastnings-PCen" og deler jeg ikke bruker - dessverre hører mesteparten til under det siste. Tror nok jeg slår i fra meg ideen om å selge det, hvertfall som et samlet oppsett. Bakgrunnen for det var egentlig finansiering av en LCD-skjerm, samt nytt minne og ny prosessor til denne "avlastnings-PCen". Det blir nærmest som å tro på gud. Takk for tilbakemeldingene uansett! Endret 10. januar 2005 av stian-hg Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 mylife: Det skjermkortet holder i massevis til dagens spill! Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Prøv å selg delene hver for seg? Alltid en kompis som trenger harddisk, 300-400 kr kanskje? Skjermkortet kan gå for ca 1000 kr DVD-brenner: 100 kr Skjerm: 500-1000kr, sikkert en eller anna som trenger. Resten tror jeg bare du får solgt hvis du er heldig. Edit: Alltid surt å selge gammel Hardware. Prisen er aldri i nærheten av innkjøpsprisen Endret 10. januar 2005 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
mylife Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 DragonFlyer: mylife: Det skjermkortet holder i massevis til dagens spill! Bare tull. Sitter man med en CRT skjerm så vil skjermkortet klare å kjøre de nyeste spillene. Men det er med dårlig oppløsning og lave detaljer. Om du kjøper deg et skikkelig skjermkort ser du hva du går glipp av, og dermed er konklusjonen at skjermkortet hans duger ikke til dagens nyeste spill. Jeg skrev også at det er mange idag som bruker LCD skjermer. Har man en LCD skjerm er jo native oppløsning 1280*1024, og da vil skjermkortet IKKE holde i noe spill. Jeg har selv hatt Radeon 9700PRO. Innrømmer at det er litt tregere enn 9800PRO kortet, men det er minimalt med forskjell. De gamle radeon kortene holder koken i gamle spill og ikke noe annet Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du har tydeligvis ikke prøvd en LCD, mylife. En ny LCD må ikke kjøre i nativ oppløsning for at bildet skal bli bra nok, i spill er grafikken bygget opp annerledes enn det er i skrivebordsmiljø. Det er ikke noe problem å spille i lavere oppløsning enn nativ med LCD. Sitter selv med 1770NX og 9200 Pro, fungerer greit, selv om 800x600 i NFS:U2 er litt kornete, ser ikke på det som noe problem. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Prøv å selg delene hver for seg? Det blir nok det mest aktuelle! Jeg får ta en tur på bruktmarkedet her på HW.no. Mens jeg er inne på det må jeg spør: hvilke andre steder på nettet kan man gratis kan legge inn slike annonser? Alltid surt å selge gammel Hardware. Prisen er aldri i nærheten av innkjøpsprisen Akk ja... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du må ikke spørre om sånt her. Her vet folk at brukt datautstyr er VELDIG lite verdt. Prøv en auksjon på QXL du, så skal du se at det kan bli penger ut av det Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Du må ikke spørre om sånt her.Her vet folk at brukt datautstyr er VELDIG lite verdt. Prøv en auksjon på QXL du, så skal du se at det kan bli penger ut av det Vil helst unngå å "svindle" noen Lenke til kommentar
mylife Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 fredrikrb En ny LCD må ikke kjøre i nativ oppløsning for at bildet skal bli bra nok Dette er jeg ikke enig i. Kjører man ikke nativoppløsning blir bildet merkbart dårligere Sitter selv med 1770NX og 9200 Pro Jeg sitter med samme skjerm som deg. 1770NX fra NEC. Jeg har en GeForce 6800GT kort som takler nativoppløsning for LCD i de nyeste spillene. Selv med alt av detaljer på maks. Jeg har etter å ha lest ditt innlegg prøvd å kjøre HL2 og COH(City of heros) i både 1024*768 og 800*600. Jeg klarer faktisk ikke å skjønne at noen kan være fornøyd med det bildet som da dukker opp. BTW: Dette sporer helt av hva trådstarter ville... Lenke til kommentar
mylife Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 fredrikrb En ny LCD må ikke kjøre i nativ oppløsning for at bildet skal bli bra nok Dette er jeg ikke enig i. Kjører man ikke nativoppløsning blir bildet merkbart dårligere Sitter selv med 1770NX og 9200 Pro Jeg sitter med samme skjerm som deg. 1770NX fra NEC. Jeg har en GeForce 6800GT kort som takler nativoppløsning for LCD i de nyeste spillene. Selv med alt av detaljer på maks. Jeg har etter å ha lest ditt innlegg prøvd å kjøre HL2 og COH(City of heros) i både 1024*768 og 800*600. Jeg klarer faktisk ikke å skjønne at noen kan være fornøyd med det bildet som da dukker opp. BTW: Dette sporer helt av hva trådstarter ville... Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Dette sporer helt av hva trådstarter ville... Jeg tar slik informasjon til etteretning LCD-skjerm står høyt oppe på ønskelisten, må bare kvitte meg med noen deler først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå