Zwirus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har en gammel maskin som snart går på dynga, men hadde håpet jeg kunne få litt mer ut av den. CPU: ADM Athlon XP1700+ Palomino RAM: DDR PC2100 Hovedkort: epox med VIA KT266A chipset Skjermkort: GF4 ti4200 Er det mulig å overklokke dette? Evt hvordan og hvor mye før det blir ustabilt? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) palomino kjerne er vel heller dårlig å overklokke, men det er jo mulig å prøve å øke mp (multipiler), men husk tempen, palomino er varmt Endret 9. januar 2005 av Sink Lenke til kommentar
Zwirus Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 trudde ikke det hjalp med multiplier uten at jeg stilte på noe fysisk?:o Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 trudde ikke det hjalp med multiplier uten at jeg stilte på noe fysisk?:o Så vidt jeg vet og tidligere erfaring med xp1500 osv så må du ha et lite inngrep på cpu. Med mindre du har en MP prosessor. Men du kan jo øke busshastigheten, da får du utnyttet minne bedre også. Dessuten så har busshastigheten mer å si for ytelsen. Spørsmålet er bare hvor lenge minnet ditt henger med. Men at du får det til å stå xp2000 istedenfor xp1700 er nok meget sannsynlig. Du klokker til det blir ustabilt, så stiller du det litt ned igjen. Test med prime 95 når du har klokket opp for å sjekke stabiliteten. Klokker du for langt og ikke får startet opp igjen så bruker du cmos reset jumperen. Evnt plukker ut batteriet i verst fall. Skjermkortet har også en del potensiale som du kan lokke ut. Core er f.eks samme som på de bedre i ti serien og burde uten vanskligheter å gå ann å klokkes fra 250mhz til 300. Men dette er vel ikke helt tråden for dette Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 palomino kjerne er vel heller dårlig å overklokke, men det er jo mulig å prøve å øke mp (multipiler), men husk tempen, palomino er varmt En venn av meg hadde en sånn å han klokket den opp til 2100+ hastighet med 48 grader på max load ! den klokker ikke bra nei hva gjorde han da ? joda klokket som bare det.. Lenke til kommentar
Zwirus Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) takk blackice, men er det bare å stille opp bushastigheten i bios, så blir det raskere? hvor i bios? hva avgjør hvor langt jeg kan klokke uten at det blir ustabilt? temperatur? Endret 10. januar 2005 av Zwirus Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Husker de første xp1700+ med JIHCB stepping som var en super overklokker. Du kan jo sjekke om du har den steppingen så har du en kjempe overklokker.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 har faktisk et ve|ldig likt oppsett selv... men jeg har km266pro HK og geforce4 420 ettellerannet Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 takk blackice, men er det bare å stille opp bushastigheten i bios, så blir det raskere?hvor i bios? hva avgjør hvor langt jeg kan klokke uten at det blir ustabilt? temperatur? Det er bare å stille opp fsb i bios ja. Da jobber cpu og minnet raskere. Det vil stå når du starter opp maskinen hva slags mhz cpuen jobber på. Evnt hva resten av hardwaren tror den er. Du må nesten lete litt rundt i biosen slik at du finner innstillingene. Er forskjellig fra hovedkort til hovedkort hvor de forskjellige tinga ligger. Men dette skal stå i manualen for hovedkortet ditt. Det som avgjør om pcen er ustabil er kort og godt om den restarter av seg selv, problemer med grafikken, feilmeldinger som du ikke har fått tidligere osv. Det finnes noen guider du kansje burde lese om du ikke har gjort det fra før av: Her og Her Lenke til kommentar
Sink Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Problemet med ditt hk er at det ikke er pci/agp lovk på det, hvis du da ovverklokker "FSB" vil det føre til koruppt data på harddisk og kanskje ødelagd skjermkort Lenke til kommentar
Zwirus Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Vil det skje uansett, eller er det en liten sjanse for det? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 vet du (eller noen andre ) hvordan øker/senker man FSB'n på minnet i bios (RAM'et) antar det er ganskelikt åp hovedkortene våre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå