ExcaliBuR Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Hele poenget mitt var vel egentlig at kortet skulle bli identifisert som X850XT PE av driveren da... hehe, at det kjører på X850XT PE hastigheter er noe det allerede gjør Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Jepp Er litt "ergelig" at når man nettopp har skaffa seg et X800XT PE skal det ta to-tre uker til de lanserer neste toppmodell og dermed er ditt skejrmkort en skritt videre til denne siden... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hallo? Du har ikke akurat ett drittkort fordi de gir ut et som er 2% bedre. Men kan ikke noen prøve å flashe da Ingen vits i da men, siden det bare vil bli som en overklokking. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 x850 er vel bare en klokka x800? nei, x850 er et annet brikkesett som er lettere for ati å produsere Lenke til kommentar
eln Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Sant at det yter minimalt iforhold til x800xt pe, Men det har seg sånn at prisene er nokså like. I enkelte tilfeller billigere for x850xt pe. Også tilgjenngeligheten er like dårlig på begge kortene Lenke til kommentar
Dario Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Sant at det yter minimalt iforhold til x800xt pe, Men det har seg sånn at prisene er nokså like. I enkelte tilfeller billigere for x850xt pe. Også tilgjenngeligheten er like dårlig på begge kortene Joa, i dag er de ganske like, men som sagt tipper jeg at prisene på x800 vil synke når butikkene får x850 på lager. ZULU PLZ? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jepp Er litt "ergelig" at når man nettopp har skaffa seg et X800XT PE skal det ta to-tre uker til de lanserer neste toppmodell og dermed er ditt skejrmkort en skritt videre til denne siden... Kjempelurt og kjøpe det dyreste kortet...for det komme jo ikke alltid et bedre rett etterpå Aldri skjønt poenget med å kjøpe det beste på markedet, minimalt raskere enn det nest beste og det "nest beste" er ofte mye billigere. Og når det nest beste omtrent alltid kan klokkes opp til det beste så...mens topp modellene som oftest ikke kan klokkes så mye på grunn av at de allerede er nesten maks pressa. Er vel bare sånn folk lærer.... PS: Du trenger ikke forsvare kjøpet ditt, dine penger..men jeg står ved mitt syn. Endret 10. januar 2005 av Onanias Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Gadd ikke vente på X850, derfor jeg gikk for X800... Oppgraderer heller til høsten eller neste år igjen om jeg føler for det. Tror nok jeg klarer meg lenge med X800XT Lenke til kommentar
Torro Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 En grei sammenlignimg er å se på hvordan forskjellen er i virkeligheten på f.eks. HL2. DX9, og benytter mer ren GPU kraft enn spill bassert på eldre teknologi: X850 XT PE % Faster Than: 640x480 800x600 1024x768 1280x960 1600x1200 X800 XT PE 4.5% 5.0% 4.0% 2.0% 3.3% X800 XT 7.0% 6.6% 7.8% 9.2% 10.9% X800 PRO 6.0% 10.3% 21.3% 33.4% 43.4% 9800 XT 0.5% 23.4% 80.5% 105.9% 119.3% http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r480/index.php?p=10 Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ok, men da er det bare å starte klokkinga med én gang Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Kjempelurt og kjøpe det dyreste kortet...for det komme jo ikke alltid et bedre rett etterpå Aldri skjønt poenget med å kjøpe det beste på markedet, minimalt raskere enn det nest beste og det "nest beste" er ofte mye billigere. Og når det nest beste omtrent alltid kan klokkes opp til det beste så...mens topp modellene som oftest ikke kan klokkes så mye på grunn av at de allerede er nesten maks pressa. Er vel bare sånn folk lærer.... PS: Du trenger ikke forsvare kjøpet ditt, dine penger..men jeg står ved mitt syn. Selvfølgelig må jeg jo forsvare kjøpet mitt da du går ut å kritiserer valgene som blir tatt av enkelte Da jeg kjøpte dette kostet det ca. 500.- mer enn X800Pro ViVo, og siden det var noen spørsmål rundt ViVo kortene osv om alle kunne gjøres om til XT PE kort osv og at ikke alle kunne kjøres på XT PE hastigheter Dessuten så var vel topicen mer av nysjerrighet enn et spørsmål, hadde vært kult, men er ikke farlig om det ikke funker Dessuten så lærer ikke jeg sånn Jeg skal ha det beste der og da, og jeg har penger som regel Lenke til kommentar
BadLoser Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Det gikk jo å flashe 9800 Pro med XT-bios, og der var det jo også forskjellig core (R350/R360). Det var vel i praksis bare en overklokking, men kortet ble hvertfall identifisert som XT. Nei, en R360 flash var mer enn bare overklokking. R360 har nemlig shader optimaliseringer, noe som f.eks førte til ca 300 extra 3dmark03 poeng på samme clocks. Grunnen til at flashen var mulig, var jo pga produsentene startet å plassere XT cores (R360) på vanlige pro kort, og deretter selge dem som R350. Dette var tydeligvis en mer økonimisk løsning. Så om de begynner å gjøre det samme med X800 kort, så blir kanskje en flash mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Aldri skjønt poenget med å kjøpe det beste på markedet, minimalt raskere enn det nest beste og det "nest beste" er ofte mye billigere. Og når det nest beste omtrent alltid kan klokkes opp til det beste så...mens topp modellene som oftest ikke kan klokkes så mye på grunn av at de allerede er nesten maks pressa. Nokså enig med deg der ja! Når man ofte leser er det ofte ren tallknusing som overbeviser oss om at dette (hvilket som helst) kortet er bedre enn et annet (hvilket som helst) basert på små prosenter. Testerne kan også lage produsere grafer som kan feilinformere leserne. F.eks å ha små tallinkrementer langt x-aksen. Da vil ytterst små forskjeller se ut som enorme. Selvfølgelig er dette urelevant for den opplyste nettbruker/omtale-leser, men når alt kommer til ett så er det ofte de med høyeste ytelse (ofte marginale sammenlignet med konkurrenter/andre modeller) som vinner kjøpernes oppmerksomhet. Det finnes helt kurrante og gode løsninger for mange tusenlapper/neste segmentet under toppmodellene. mvh Sobient Endret 11. januar 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Når det er snakk om x850xt så må jeg si det er skremmende hvor lenge det skal ta før dette blir tilgjenngelig for offentligheten. Fikk mail fra netshop.no i sta. En der påsto at det ivertfall ikke kom til å komme før over påske. Nermere mai, Nå er det uklart om dette var hans magefølelse eller pure fakta. Men tid tar det nok. Men x850xt er jo så lite bedre enn dagens toppkort, ser ikke vits i å vurdere x850 engang. ZULU? x850 sies det jo bare ble lansert så ATI skulle ha et lite overtak intill de nye kjernene er/var ferdig utviklet, Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Hele poenget mitt var vel egentlig at kortet skulle bli identifisert som X850XT PE av driveren da... hehe, at det kjører på X850XT PE hastigheter er noe det allerede gjør NiBiTor er programmet du vil bruke da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå