AltuZ Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 YOU ARE SKILLED Nice hvordan klarer du det!? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Update! Nå har jeg gjort plexien nesten ferdig, laget gjenger, kjøpt skruer og kappet av dem, loddet på ribbene, filt, pusset, pusset, pusset... Jeg har og ført et lite regnskap over det jeg har kjøpt spesielt for dette prosjektet, så sikaflex, silikon og sånn er ikke med, siden jeg ikke har brukt så mye av det. 2 nipler 56,- 8 m3 skruer 24,- 8 m3 muttere 12,- Totalt 92,- Og bilder: Jeg prøvde gjengetappen i en testbit først. Det var overaskende enkelt! Maskeringstape Jeg hadde litt for høyt turtall på drillen når jeg borret, så platene hang seg fast i hverandre. Ta fant jeg kniven og fikk dem fra hverandre. Lodding. Første gang klarte jeg å lodde ribben på feil vei, så jeg måtte lodde den av igjen og sette den rett vei. Disse fant jeg i kjelleren. Metallpuss/poleringsmiddel Jeg skal bore inn en LED, så da kommer det til å se omtrent sånn ut når den er på. Under kobberplaten i dag. Mye pussing igjen, men det meste av loddetinnet er vekke. Har pusset med 600 våtslipepapir. Oppå. Enda mer pussing igjen. Blokken skrudd sammen. Vannet som lå i ribbene etter slipingen har begynt å kondensere. Under blokken. Hva synest dere? Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 vakkert arbeid.... bare å fortsette detta må bare bli bra Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) blokka er fin vågebu. stå på edit: fikse, fikse, fikse Endret 28. februar 2005 av "GROGI" Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Fint! Bra arbeid! stå på gut!! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Update! Har vært på skolen og lånt søyleboremaskin til å bore hullene til festing, pusset, pusset mer, og polert. Jeg var på TESS og kjøpte nipler, så var jeg på mekanisken på KVV og fikk gjenget opp til niplene. Skrudd sammen, uten nipler. Polering med Blue Star Litt loddetinn må fjernes fra ribbene. Prøvde først med "dremelen", men tinnet la seg på kutteskiven, så da ble det baufil. Polering med Blue Star der og. Alle delene. Som dere kanskje ser, så er det litt ujevnheter i kobberplaten. Skrudd sammen, over. Et til. Under blokken. Hva synes dere? Er det noe som kunne vært gjort bedre eller værre? Spørsmål? Endret 5. mars 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Espen-neXuZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 begynne å ligna på nåke no mangle bare slanger,radiator og pumpe nå? Håpe blåkka funke bra då Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Skal ha NB-blokk, og kanskje GPU og PSU blokk og. Skal sikkert tette sprekkene med silikon og kutte litt av gjengene på niplene i kveld. Lenke til kommentar
Espen-neXuZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 ska du ha ei Termin som vannpumpe du eller? du skal jo ha så mye Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Blir vel en Hydor L30 Lenke til kommentar
CiXoT Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Må sei at du gjer eit vakkert arbeid vaagebu...! du er dyktig.. stå då så blir da nok bra. Det kan ikkje bli bedre omtrent.. (NICE) Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Har du socket A? For den ser litt brei ut til at den passer.. Men det var en fin hjemmelaget blokk! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Jeg har socket A ja. Tror kanskje at jeg må kappe av litt av kobberplaten. Tenkte faktisk ikke på det når jeg begynte Endret 4. mars 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det ble ufattelig bra noe design på resten av vannblokkene? og hvor fikk du de (?)gjengtappene(?) fra, og hva var prisen? stå på og du vil få et av de råeste vannkjølingene Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 hvor tykk er den kobberplata du brukte? (elle har eg oversett det i tidligere innlegg) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) PioUs-JiN: Har ikke tenkt på design til de andre blokkene enda. Gjengetappen lånte jeg på mekanisken på den lokale videregående skolen (KVV). Niplene kjøpte jeg på TESS, de kostet 37,- per stykk, 74,- tilsammen. rallyeraider: Den er 0.8-1mm. Er ikke helt sikker, siden det var noe gammelt fattern hadde liggende. Endret 5. mars 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Espen-neXuZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei Viljar. morten her... Vell egentli så va da eg så gjenga te deg då og borte...må kje skryt på deg nok her Du e kje så teknisk anlagt så meg du Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Vell egentli så va da eg så gjenga te deg då tongue.gif og borte...må kje skryt på deg nok her tongue.gif Du e kje så teknisk anlagt så meg du tongue.gif ' Vel nå er nå det å gjenge opp noe ikke verdens vanskeligste så å skryte er vel å ta litt hardt i... Heller du som skryter en liten brødsmule. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Grunnen til at jeg måtte opp på mekken for å gjenge opp var at jeg ikke hadde stor nok gjengetapp hjemme. Plexi er det jo ekstremt lett å lage gjenger i, lagde jo gjenger selv til skruene som holder blokken sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå