Gå til innhold

Frozen Tux - Vannkjøling og kabinett [6.11]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update!

Nå har jeg gjort plexien nesten ferdig, laget gjenger, kjøpt skruer og kappet av dem, loddet på ribbene, filt, pusset, pusset, pusset...

Jeg har og ført et lite regnskap over det jeg har kjøpt spesielt for dette prosjektet, så sikaflex, silikon og sånn er ikke med, siden jeg ikke har brukt så mye av det.

2 nipler 56,-

8 m3 skruer 24,-

8 m3 muttere 12,-

Totalt 92,-

Og bilder:

IM002781.jpg

Jeg prøvde gjengetappen i en testbit først. Det var overaskende enkelt! :thumbup:

IM002782.jpg

Maskeringstape :love:

IM002785.jpg

Jeg hadde litt for høyt turtall på drillen når jeg borret, så platene hang seg fast i hverandre. Ta fant jeg kniven og fikk dem fra hverandre.

IM002788.jpg

Lodding. Første gang klarte jeg å lodde ribben på feil vei, så jeg måtte lodde den av igjen og sette den rett vei.

IM002794.jpg

Disse fant jeg i kjelleren. Metallpuss/poleringsmiddel :)

IM002797.jpg

Jeg skal bore inn en LED, så da kommer det til å se omtrent sånn ut når den er på.

IM002799.jpg

Under kobberplaten i dag. Mye pussing igjen, men det meste av loddetinnet er vekke. Har pusset med 600 våtslipepapir.

IM002800.jpg

Oppå. Enda mer pussing igjen.

IM002801.jpg

Blokken skrudd sammen. Vannet som lå i ribbene etter slipingen har begynt å kondensere.

IM002802.jpg

Under blokken.

Hva synest dere?

Lenke til kommentar

Update!

Har vært på skolen og lånt søyleboremaskin til å bore hullene til festing, pusset, pusset mer, og polert. Jeg var på TESS og kjøpte nipler, så var jeg på mekanisken på KVV og fikk gjenget opp til niplene.

IM002803.jpg

Skrudd sammen, uten nipler.

IM002804.jpg

Polering med Blue Star

IM002806.jpg

Litt loddetinn må fjernes fra ribbene. Prøvde først med "dremelen", men tinnet la seg på kutteskiven, så da ble det baufil.

IM002807.jpg

Polering med Blue Star der og.

IM002811.jpg

Alle delene. Som dere kanskje ser, så er det litt ujevnheter i kobberplaten.

IM002812.jpg

Skrudd sammen, over.

IM002813.jpg

Et til.

IM002814.jpg

Under blokken.

Hva synes dere?

Er det noe som kunne vært gjort bedre eller værre? :p

Spørsmål?

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar

PioUs-JiN:

Har ikke tenkt på design til de andre blokkene enda. Gjengetappen lånte jeg på mekanisken på den lokale videregående skolen (KVV). Niplene kjøpte jeg på TESS, de kostet 37,- per stykk, 74,- tilsammen.

rallyeraider:

Den er 0.8-1mm. Er ikke helt sikker, siden det var noe gammelt fattern hadde liggende.

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar
Vell egentli så va da eg så gjenga te deg då tongue.gif og borte...må kje skryt på deg nok her tongue.gif

Du e kje så teknisk anlagt så meg du tongue.gif

'

Vel nå er nå det å gjenge opp noe ikke verdens vanskeligste så å skryte er vel å ta litt hardt i...

Heller du som skryter en liten brødsmule.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...