Vågebu Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Har satt diskene mine inn i HD-blokken nå. Men jeg må nok vente med å skru den fast til jeg får større kabinett, som jeg lager i et sløyd-prosjekt på skolen. Inni HX-45 kabinettet. Det var litt for lite. Den nye blokken sammenlignet med det gamle HD-racket. Det var ikke plass i kabinettet, så da må den stå utfor Hvis sidedøren er av kommer CPU lett over 55 grader. Med sidedøren på, og det papiret der ligger den på rundt 47-48 grader ved normal bruk, med 92mm viften fremme på ca. 5V, og deltaen av. Speedfan viser at Maxtordisken(40gig) er 58 grader, og at Samsugen(160gig) er 31, men når jeg kjenner på dem er de omtrent like varme. Quantumen(17gig) har ikke temp. føler, men den er ikke like varm som de andre. Temperaturen gikk ca 10 grader ned på maxtoren etter at jeg satt dem i blokken. I den gamle HD-racken hang de ganske tett, men nå er noen cm mellom dem. Men dette er bare midlertidig! Endret 20. februar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Den hdd blokka be skikkeli fin da, litt stor kansje Bor selv på Bømlo, så jeg tror jeg skal til stord å snakke med bilopphuggeren der Endret 20. februar 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Det nye kabinett er 10-15cm lenger enn det gamle, og rørene på blokken er omtrent 20cm. Jeg kapper nok av rørene litt, sånn at de ikke blir lenger enn nødvendig. Finner ut hvor lange de må være når jeg har kjøpt slange. Hvor på Stord er bilopphugger'n? Tar meg sikkert en tur ut der hvis jeg ikke får tak i noe her. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Her er stord bil-demontering. Her er ett kart oxo Lenke til kommentar
gsn Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Fy flate så stilig HD-blokken ble ! Lenke til kommentar
Inja Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) er det lengden på rørene som gjør at du ikke får plass til den inni eller er det bredden på hele harddisk blokken? kom på noe som kan gjøre at du får plass til den inni pcen. må bare sketche det opp først Endret 20. februar 2005 av Inja Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Det er lengden som gjør at den ikke går inn i kabinettet. Men holder på med et større kabinett på skolen, og i det skal det være plass. Dette er bare en midlertidig test. Jeg hører diskene bedre nå, siden de står uten noen form for støydemping. Men det kommer vel en gang i tiden, det og Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har bare sett på bildene, og lest tilhørende tekst + litt til, og synes dette ble fint! Du skulle hatt worklogg av kabinettet ditt også! (eller er det noe jeg ikke har fått med meg?) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Blir nok ingen worklog til det kabinettet, men kanskje det blir noe senere hvis jeg bygger et til Lenke til kommentar
Inja Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 kom på en annen måte å løse dette på. Lenke til kommentar
loqron Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Likte tanken du har laget.. Har tenkt å lage tank selv så er det greit om jeg bruker ideen din ?? Hvilket kabinett er det du bygger ?? Kommt noe lengre på båten ?? Den ble tøff med spoiler, vktig med down-force Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Bare til å låne ideen OT: Det er et finerkabinett. Jeg har 14 av 20 timer igjen på det på skolen (sløydprosjekt) Har ikke kommer lenger på båten, men vi skal kanskje pusse litt på den nå i ferien. Det er ikke sikkert at den spoileren skal stå på, det var bare en vi fant sammen med litt diverse deler fra DTer, Volvoer, Suzukier og noe sånn. Endret 23. februar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
sigen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Kommt noe lengre på båten ?? Den ble tøff med spoiler, vktig med down-force Litt off topic her: bil = bra med downforce, båt = dårlig med downforce. Presses båten med på vannet, så forsvinner masse av farten. Merker det selv, på den tunge 11 fots Barracuda`en (som det bare finnes 2 stk av. forresten) vår, med 15 HK vs. en hjemmelaget With med samme motor: With`en KNUUUUSER Barracuda`en, på grunn av at den er mye lettere. on topic: bra arbeid! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) On topic: har laget dyse nå, må vel snart ned og gjøre noe mer med blokken Off topic: Tror ikke at det blir spoiler på båten. Den kommer til å bli ganske lett siden det ikke er så mye annet enn et tynt glassfiberskrog. Det kommer til å være to "bøttestoler" i den og en 25 hester bak. Den ble målt til litt over 30 knop med en 25@15-20 hester som har vært på sjøen en gang eller to. Så vi tror ikke den kommer til å ligge så dypt i vannet akkurat Det er en winrace/hurricane, begge 12 fot, og så er det støypt på 2 fot med 2x50l flytetanker og et forsterket akterspeil. Hvis noen lurer på noe mer, kan dere spør på PM/MSN Endret 23. februar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
alexern Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 sikkert bare jeg som ikke følger med men hvilken båt er det snakk om?? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Han sa nettopp at det er 2 stk. 12 fots winrace/hurricane. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 ja det så jeg også... men hva har de her å gjøre ?? Lenke til kommentar
alexern Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 ja det så jeg også... men hva har de her å gjøre ?? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 On-T: Har sagd ut topplaten til blokken, og pusset... Off-T: loqron så bildene av båten i albumet mitt, og så spurte han i tråden Lenke til kommentar
alexern Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 okokokok, greit vi bare driter i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå