Gå til innhold

Frozen Tux - Vannkjøling og kabinett [6.11]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert! Lest meg igjennom nå og må bare si at dett er et veldig godt stykke arbeid! Eneste jeg har å sette fingeren på er at jeg gjerne skulle sett deg beholde utseende til treverket og ikke lakkere det, menmen. Veldig bra for det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Update!

Har jobbet mye de siste dagene, for å bli ferdig til et LAN. 10 folk med PC her nå, inkludert 5 admins.. Men håper av det kommer flere i morgen. Men noen bilder:

IM003395.jpg

Har lagt blå LEDs i føttene, og frest et spor i bunnen som strømkablene skal ligge i. Kablene er loddet på en modifisert molex-viftekontakt. Loddet på en ekstra viftekontakt, og satt dem på 5V.

IM003396.jpg

Sparklet over sporet med kablene i, så de ikke synes når det er lakkert.

IM003398.jpg

Tok av toppen på tanken, for å fikse på korken. Litt for er også nødvendig for å overleve. :)

IM003399.jpg

Dremlet litt for at luften skulle komme lettere ut.

IM003400.jpg

Hadde og litt silikon over sikaflexen, for å være på den sikre siden.

IM003404.jpg

Etter mange timer sparkling og pussing var det endelig klart for lakkering. :D

IM003406.jpg

Ferdig primet.

IM003408.jpg

Har laget vibrasjonsdempende pute til pumpen, av sitteunderlag og silikon. Lagde til diskene og.

IM003410.jpg

Lakkert svart.

IM003414.jpg

PCen strødd utover benken min.

IM003415.jpg

Stealth deksel til DVD-brenneren.

IM003416.jpg

To fjærer fra to kulepenner blir fort til to mindre fjærer.

IM003417.jpg

Gammel goop blir fjernet.

IM003418.jpg

Ny AS5 lagt på.

IM003419.jpg

CPU-blokken montert på HK.

IM003420.jpg

HW og vannkjøling i kabinettet.

IM003421.jpg

Og det var faktisk liv i maskinen og. :D

IM003422.jpg

Lakkfinishen.

Prøvde å smøre turtle wax på lakken, i håp om at det skulle bli blankere. Det gikk ikke så bra, lakken ble litt gråere enn den var. Er det noen som vet hvordan jeg kan få det fint igjen?

Lenke til kommentar

CPU-tempen er 62 grader i speedfan nå, men det blir nok bedre når luften er ute av systemet. Maxtoren likker på 43 grader, og samsungen ligger på 23. Tviler på at tempen på diskene er helt riktig, maxtoren viser fol mye, og samsungen for lite.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gått gjennom hele tråden, å jeg ønsker jeg selv hadde klart å laget vannkjøling, har alt jeg trenger, men ikke "skillsa" til å lage det

Men dette ble veldig bra, keep up the good work

Håper mitt blir like bra snart, så kanskje jeg får råd (neste år?) til vannkjøling

Lenke til kommentar

Skills har du hvis du vil. :)

De fleste over 15-16 år bør klare å lage vannkjøling, bare de tar seg god tid, og er nøyaktig. Og hvis det er noe du lurer på kan du spør i forumet.

Håper det kommer en vannkjølings-update fra deg snart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...