Vågebu Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Tha sims: Takker! Nesse: Takker! Kjekkere med et kabinett du har bygd selv enn et du har kjøpt. Når du skal bygge kabinett kan du prøve å lage en tegning i sketchup først. Det er veldig enkelt å bruke, og det blir gode tegninger. Skal du lage worklog på kabinettet? Alltid kjekt med nye worklogs Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hjemmelaget vannkjøling er bare så gøy Ble slettes ikke dumt det kabinettet du mekker! Blir spennende å se hvor gjennomtenkt det hele blir. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) Her er en liten sketchup-tegning av kabinettet Tanken skal stå bak hullet øverst, som ble litt stort på tegningen. Endret 25. mars 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Laffen_styx89 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Lurer på hvor tykk plexien er og hvor du hadde kjøpt den fra?? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Det er 6mm plexi, jeg fikk et avkapp av den lokale glassmesteren Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Update! På lørdag var jeg på husnes(der butikkene er) for å kjøpe umbrakoskruer, men det var ingen som hadde det Så jeg kommer nok til å kjøpe det på clas ohlson når jeg er der. Bruker noen midlertidige skruer nå. Stålplaten til fronten ferdig dremlet. HDD-blokken festet i kabinettet. Klosser for festing av frontplaten. Skrur skruene som stålplaten er festet med inn i dem. Startknappen. Mattet plexi i en liten treramme. Jeg skal feste en microbryter der, og en blå HDD-activity eller power-LED. En hylle som pumpen og tanken skal stå på. Den skal støttes opp og. Hva synest dere? Noen spørsmål? Blir veldig glad for litt kritikk Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 ser bra ut! gleder meg til blokkene blir ferdig Noe spinklete ramme ? blir nok bra når platene kommer på. Lenke til kommentar
Espen-neXuZ Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 gleder meg til og se det endelige resultatet vannkjøling for life Lenke til kommentar
CiXoT Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 vakkert... ser bra ut... gleder meg te å sjå resultatet.... Stå no pao... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 ja rammen vil jeg påstå var litt tynn?! Særlig de klossene du har i hjørnene for å feste platene! de kommer til å sprekke vis du skrur skruer i dem....:/ Men ellers var idèn kjempe god å alt ser bare superdupert ut... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 kverna, Espen-neXuZ og CiXoT: Takk! Fat_ASS: Rammen skal være kraftig nok når jeg får på platene. Klossene sprekker ikke hvis jeg borrer hull først. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Noen som vet om et stoff som løser opp silikon? Skulle fjernet det fra blokken uten og lage riper og sånn med kniv. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Noen som vet om et stoff som løser opp silikon? Skulle fjernet det fra blokken uten og lage riper og sånn med kniv. Tror nok sterk sprit skulle kunne løse det opp. WhitePirit eller Isopropanol funker sikkert. Mulig tekninsk sprit også funker. Du får kjøpte disse på bensinstasjoner, clas'ern osv... Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Nice. Skal bygge et eget kabinett nå jeg å... Bare lurer på hvordan treverk du bruker? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg bruker kryssfiner. Tror det var 5 eller 6mm. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nice. Skal bygge et eget kabinett nå jeg å... Bare lurer på hvordan treverk du bruker? Jeg brukte faktisk sånne "falske" parkettplater. Sånne som er laget av sammenpresset tremasse med et "parkettklistremerke" oppå. Det funket knall. Platene er sinnsykt harde og stive og parkettklistremerket er konge å lakkere på. Se prosjekt i sig... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sponplater? Nei, ikke sponplater. De er for myke. Men, de er laget på samme måte som sponplater, bare mye, mye hardere, og dyrere.... Jeg fikk mine gratis hos byggmakker... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Sponplater for myke? Nå har jeg hørt det også, de er jo så harde og stive som det går ann å få de. Eller er det snakk om 5mm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå