Gå til innhold

Frozen Tux - Vannkjøling og kabinett [6.11]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
andrekr: Skal bruke det til å vaske tanken før jeg limer den sammen.

 

Noxy: Takker!

 

De hadde ikke isopropanol på bensinstasjonen, men jeg har litt lynol. Duger det?

Tror nok ikke lynol er noe spesielt sjakk trekk og bruke på tanken din! vil antagelig løse opp plexin din!

Lenke til kommentar
Tror det var Statoil som ikke hadde isopropanol. Men de har sikkert kondensfjerner. Tar sikkert en tur opp og ser hvis det ikke går med lynol.

:ohmy:

 

Du har ikke vaska tanket med isopropanol enda?

Jeg skulle få bort et belegg i en plexivanntank jeg hadde, og den sprakk ganske heftig opp...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil bare få komentere prosjektet ditt, dette så jo helt galant ut :)

 

Men, et men vil alltid være til stede til en vær tid, lurer bare på hvorfor du ikke brukte maskerings teip under arbeidet med plexi ??

 

Ved å bruke dette så ungår du fett flekker og unødvendige riper.

Det grøsser nedover ryggen på meg når jeg ser slikt og da må jeg bare komentere litt :p

 

Du kan også bruke et mega fint slipe papir på kantene (for hånd) og avslutte med en polerings rondel på dremel, da får du vekk urenheter og kan lime direkte.

 

Nå vet ikke jeg hvor stort bor du brukte, men uansett så tror jeg du hadde litt flaks der, man BØR gjenge før man evnt. prøver å skru noe ned i et plexi glass (uansett tykkelse) i de fleste tilfeller så sprekker det.

 

Så også at det var en på siden her et sted som lurte på om det gikk ann å gjenge i plexi.

 

Svaret på det er ja men det du derimot skal være forsiktig med er å bruke vanlige bor på plexi, spes. hvis det er litt tykkelse på dette, grunnen til dette er at du kan ende opp med ganske så stygge hull og spes. i overflaten av hullet.

Helst så skal man bruke plexi point bor, hullene blir reine og får bortimot polerte kanter. man kan også bruke glass bor.

 

Men uansett, et kjempe flott projekt :D:thumbup:

Lenke til kommentar

DJ-Sonic: Takker for tipsene! Det gikk fint og borre med et lite bor, og så utvide det med dremelen. Kjøpte maskeringsteip i går, så brukte jeg det i dag nå jeg limte niplene og korken. Det meste av tanken skal være "frosted", så det gjør ingenting om det kommer noen små riper.

 

alexern: Takker! :thumbup:

 

ElMo,-: Takker! :thumbup:

 

X-tremeOverclocker: Brukte samme design på den ja.

Lenke til kommentar

Liten tank-update:

 

Har limt/forseglet niplene og korken med sikaflex nå.

sika.jpg

Litt hvit sikaflex på nippelen...

kork.jpg

Og litt sikaflex rundt korken.

alle.jpg

Alle siden som er limt.

 

Hvis det skulle komme litt sikaflex der det ikke skal limes, er det bare å vaske det vekk med kondenskjerner/isopropanol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...