Vågebu Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Frozen Tux Jeg er lei av viftesusen, så nå skal jeg lage vannkjøling som ikke koster for mye. Var hos glassmesteren på fredag, og fikk et avkapp med 6mm plexi. Faren min hadde kobberplate og kobberrør, radiator har jeg ikke fått tak i enda, slanger skal kjøpes på Clas Ohlson, og pumpe skal kjøpes på Microplex. Hvor mye penger jeg har brukt til nå: Pumpe...............295,- 2 vifter...............190,- 4 nipler..............130,- 8 m3 skruer........24,- 8 m3 muttere.....12,- Totalt.................651,- Fattern sponset radiator, mot at jeg gjorde litt skogsarbeid for han. Har sagd ut plexien med baufil, og pusset dem med dremel/800 våtslipepapir. Sagde av toppen på colaen med dremel. Og noen bilder: 6mm plexi. Sidene sagd ut og teipet sammen. Toppen av flasken skjært av Litt pussing... Ferdig pusset. Montert i tanken. Alle bilder er klikkbare. Endret 6. november 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 tanken ser fin ut den hittil men fiks linkene dine da. mangler en ] ser det ut til Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 det ser bra ut det her skal du lage eller kjøpe vannblokk? og hva skal du vannkjøle i pcen? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvordan får du limt sammen tanken? Jeg tenkte akkuratt på å lage min egen tank selv Hvordan skal du få laget hull til niplene da? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 DarkStarr: Skal nok lage det meste. Tenkte å vannkjøle iallefall HD og CPU, sansynligvis NB og. Og kanskje PSU og GPU og. clvn: Tanken skal limes sammen med Sicaflex. Hull til niplene skal lages med et lite bor, og så dremel til å få hullet stort nok, og så skal jeg nok lage gjenger. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 bra jeg har tro på deg Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Kommer nok en update i kveld og. Skal ned i kjelleren snart og jobbe videre med tanken. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) bare hos meg bildene ikke funker?(linkene) Så ihvertfall lovende ut Endret 10. januar 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kommer nok en update i kveld og. Skal ned i kjelleren snart og jobbe videre med tanken. Så bra:) Gleder meg allerede til å lese videre Noen som vet hvordan det er å gjenge i plixi? Noen som vet om det går å "lime" på nippelen til lanken isteden for å gjenge? Lenke til kommentar
loqron Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Masse fint Hvilken lim brukte du når du laget vanntanken ?? #fjerna litt unødvendig quoting, moderator jankee# Endret 10. januar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Masse fint Hvilken lim brukte du når du laget vanntanken ?? Akkuratt det lurte jeg også på: Tanken skal limes sammen med Sicaflex. Hull til niplene skal lages med et lite bor, og så dremel til å få hullet stort nok, og så skal jeg nok lage gjenger. BTW, 800 posts Endret 10. januar 2005 av clvn Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Update! Har gjort ferdig plexibiten som det skal monteres en 3mm LED i, og gjort festeplaten nesten ferdig i dag. Og her er bildene: Boring av 3mm hull Biten LEDen skal stå i. Festeplaten. Maskerte først rundte der jeg skulle gravere, og så graverte jeg Tux med dremelen. Teipet sammen, front Teipet sammen, bak EDIT: fikset thumbnails. Endret 13. januar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Update igjen! I dag har jeg mattet det som skulle mattes på tanken med 800-1200 våtslipepapir, lagd 3mm skruehull i festeplaten, finpusset sidene i tanken med dremel og 800 våtslipepapir, og begynt å skjære ut og pusse på hd-kjøleren av kobber. Det som gjenstår på tanken er å lage hull til nipler, sette inn nipler, og lime den sammen. Og kanskje litt til pussing Og ingen worklog uten bilder: 3 sider mattet. Satt sammen til testing, der må det pusses. Bedre nå? Kobberplate. Den ene siden til hd-kjøleren saget ut. Litt pussing... Sånn ble den etter litt pussing. Bare kom med tips, eller spør hvis det er noe jeg har glemt. Endret 13. januar 2005 av Vågebu Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 skal lage egen vannkjøliong selv, følger med jeg, ser veldig bar ut så langt. hadde vert fint med litt utdypende onformasjon om hva du har gjordt, (til oss som er noobs på det og vil lage ) hvis ikke det er for mye å be om... Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nydelig! stå på! Dette ser kjempe bra ut!! Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvordan har du tenkt å lage hd-kjøleren? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Har kjøpt nipler i dag, så det blir kanskje en liten tank-update i dag hvis fattern har gjengetapp hjemme. norma_saw: Får vel skrive litt mer informasjon der da. Det blir vel worklog når du skal lage vannkjøling? Er noob på vannkjøling selv også, har aldri sett det "live" før, men det er vel lov å prøve? Drunken_Master: Takk! andrekr: Tenkte å lage no lignende på det Diablito har lagd her. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Skal følge med her Ser veldig bra ut, skal lage tank selv jeg også Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dette blir bra følger videre med for oppdateringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå