Gå til innhold

Hva er et grafikkkort?

Anbefalte innlegg

Takk Playmofetish, men er det sånn å forstå at min splitter nye skjerm (lcd) ikke kan yte så mye bedre ved et nytt skjermkort?

Det var en smule dårlig skrevet, det jeg mener: Jeg har et Radeon 9200 nå, hvis jeg f.eks. kjøper meg 6600gt, vil jeg da få en merkbar forskjell??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort du har spiller liten rolle for hvordan bildet på skjermen ser ut, dersom du ikke spiller mange krevende spill. For de aller fleste PC-brukere er Radeon 9200 er utmerket kort.

Det eneste som muligens kan skape en forskjell er at 6600GT har DVI-utgang i steden for VGA. Det betyr i bunn og grunn at signalet fra grafikkortet er digitalt i steden for analogt. Jeg har ikke LCD-skjerm selv, så jeg vet ikke hvor stor forskjellen er, og om den i det heletatt er merkbar for den vanlige bruker. I tillegg vet jeg ikke hvilken skjerm du har, det er nemlig ikke alle skjermer som har DVI-inngang. Det siste en må merke seg er at dersom DVI-kabel ikke fulgte med skjermen må dette kjøpes seperat. De koster omkring fra 230kr på komplett.no. (har ikke sjekket andre steder)

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...