[TA]Gunners Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Takk Playmofetish, men er det sånn å forstå at min splitter nye skjerm (lcd) ikke kan yte så mye bedre ved et nytt skjermkort? Det var en smule dårlig skrevet, det jeg mener: Jeg har et Radeon 9200 nå, hvis jeg f.eks. kjøper meg 6600gt, vil jeg da få en merkbar forskjell?? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvilket skjermkort du har spiller liten rolle for hvordan bildet på skjermen ser ut, dersom du ikke spiller mange krevende spill. For de aller fleste PC-brukere er Radeon 9200 er utmerket kort. Det eneste som muligens kan skape en forskjell er at 6600GT har DVI-utgang i steden for VGA. Det betyr i bunn og grunn at signalet fra grafikkortet er digitalt i steden for analogt. Jeg har ikke LCD-skjerm selv, så jeg vet ikke hvor stor forskjellen er, og om den i det heletatt er merkbar for den vanlige bruker. I tillegg vet jeg ikke hvilken skjerm du har, det er nemlig ikke alle skjermer som har DVI-inngang. Det siste en må merke seg er at dersom DVI-kabel ikke fulgte med skjermen må dette kjøpes seperat. De koster omkring fra 230kr på komplett.no. (har ikke sjekket andre steder) -Zlatzman Lenke til kommentar
Dracon il'Vec Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Gunners' date='09/01/2005 : 21:35'] Hva er et grafikkkort?? Er det det samme som et skjermkort? Hva betyr det for maskinien.. Bytt hvis det er helt feilplassert.. DOH!! :!: :!: Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Grafikkkort/Skjermkort er det samme ja. Skjermkortets oppgave er å sende grafikken til skjermen slik at det dannes ett bilde, bilde består igjen av farger, som igjen består av pixler. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Sorry for teit topic men hvis jeg bytter mitt kort til 6600gt får jeg da merkbar ytelseforskjell i spill? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er jo klart at jo bedre skjermkort du har, jo bedre utyelse er det. Men det er jo annen hardware enn skjermkortet det avhenger av og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå