[TA]Gunners Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hva er et grafikkkort?? Er det det samme som et skjermkort? Hva betyr det for maskinien.. Bytt hvis det er helt feilplassert.. Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Et grafikk kort er nok det samme som skjermkort, Det har mye og si viss du ikke har innebygd, for og få bilde på skjermen. Og jo bedre du har jo fler spill kan du spille i gode oppløsningner. mvh Erik_s Lenke til kommentar
Dandar Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Grafikkort / skjermkort er vel egentlig deg som gjør at du får bilde på skjermen. Dvs. det tegner opp all grafikken som kommer frem. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Men hvis jeg har et skjermkort som takkler f.eks. 16**x1280 men skjermen takler 1280x1024 har vel ikke det noie å si?? Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det har nok ingenting og si nei. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) nei. du får ikke kjørt noe høyere enn det skjermen klarer uansett Endret 9. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 nei. du får ikke kjørt noe høuere enn det skjermen klarer uansett I noen tilfeller får du vel det, leste om en på forumet som hadde "klokket" frekvensen noe helt sinnsykt og vips, ingen skjerm som funket lenger. Så tror det er mulig. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 I noen tilfeller får du vel det, leste om en på forumet som hadde "klokket" frekvensen noe helt sinnsykt hm, hørtes tvilsomt ut. jeg trur ikke det er mulig... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hm, hørtes tvilsomt ut. jeg trur ikke det er mulig... Jeg leste om en på forumet som hadde gjort dette. Hørtes litt mystisk ut ja, men det var det han skrev. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) slettet: Edit: så ikke at det var oppdateringsfrekvensen dere snakket om nå, ja det er vel mulig og kjøre litt over anbefalt men, da er det fort og miste bildet Edit: typisk altså (alltid en som rekker og quote, før jeg fikk redigert "misforståelsen") ja jeg dreit meg ut bare le............... Endret 9. januar 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Det er ikke noe problem å "overklokke" skjermen sin nei, men utfallet av det kan bli heller trist. Tror ikke du kan "klokke" oppløsninga nei Nei, men oppdateringsfrekvensen der i mot Endret 9. januar 2005 av stian-hg Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Fant dessverre ikke den tråden hvor det stod om han som "overklokket" skjermen sin slik at den sprengte. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Fant dessverre ikke den tråden hvor det stod om han som "overklokket" skjermen sin slik at den sprengte. HAHA går det an da Endret 9. januar 2005 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Lagres for høy refresh rate i driveren sitter man der med svart skjerm jo hvis den ikke takler satt oppløsning + refresh . Boote til safemode vga er utveien ,+ fjerne og reinstallere driverene. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Fant dessverre ikke den tråden hvor det stod om han som "overklokket" skjermen sin slik at den sprengte. HAHA går det an da Var det han skrev ihvertfall, om det er sant er jo en annen sak. Men han spurte jo om hjelp på forumet fordi han sprengte skjermen. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dessuten er "grafikkkort" en feilstavelse. Riktig bruk er "grafikk-kort" eller "grafikkort". Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dessuten er "grafikkkort" en feilstavelse. Riktig bruk er "grafikk-kort" eller "grafikkort". Var det virkelig nødvendig? Plagde det deg så mye? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dessuten er "grafikkkort" en feilstavelse. Riktig bruk er "grafikk-kort" eller "grafikkort". Var det virkelig nødvendig? Plagde det deg så mye? enig. er bare en liten "skrive-leif" Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Et grafikkort er som sagt den komponenten i PCen som sørger for at man får bilde på en skjerm. Noen hovedkort (selve skjelettet i maskinen) har dette skjermkortet innebygd (onboard skjermkort/vga). Et slikt innebygget skjermkort "stjeler" da minne fra internminnet (RAM) for å kunne behandle nok informasjon slik at bilder vises på skjermen. Et onboard skulle holde for de aller fleste kontorPC-brukere, som ikke trenger å bruke PCen sin til 3D av noe slag. Men dersom man skal spille, blir det med en gang aktuelt å ha et dedikert skjermkort/grafikkort som settes ned i hovedkortet. Slik kan det se ut: Disse skjermkortene koster fra 500,- til 5000,- og generelt sett; jo dyrere skjermkort du har, jo høyere kvalitetsinstillinger kan du kjøre på spill som har avansert 3D-grafikk og krever mye av en maskin. Høye oppløsninger, som er heftig diskutert før i denne tråden, gjør også sitt til at det blir tyngre for maskinen/skjermkortet jo høyere oppløsninger man har. Ellers vil jeg anbefale deg om å lese litt diverse artikler under "Guider" her på hardware.no. Der kan man lære så mangt om man lurer på noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå