Tafsen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Heisann Eg holder på å lage eit adminsystem. Eg har fått til sjølve innlogginga, problemet er å få med seg passordet vidare. På dei andre sidene har eg lagt inn ein if/else statement der sida bare blir visst visst passordet stemmer. Men eg får ikkje med meg den variabelen videre. Anyone? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 www.php.net/session-start I førsten av alle dokumenter. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Hmm, skjønner ikkje heilt ka eg gjer feil. Side1: session_start(); if (empty($_SESSION['password'])) { $password = md5($_POST['password']); } else { $password = md5($_SESSION['password']); } $_SESSION['adminpw'] = $adminpw; I tillegg har eg seff definert variablane til adminpw og password Side2: <?php session_start(); if (md5($_SESSION['password']) == $_SESSION['adminpw']) { ?> <form action="addkinoaction.php" method="POST"> Namn på kino: <input type="text" name="tittel" /><br /> Alder: <input type="text" name="alder" /><br /> Sal: <input type="text" name="sal" /><br /> Tidspunkt: <input type="text" name="tid" /><br /> <input type="submit" value="Ok" /> </form> <?php } else { print ("Feil passord"); } ?> Noen som ser nokre feil? Endret 10. januar 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er det ikke lettere å bare bruke en session? Men jeg tror denne linja lager trøbbel for deg: if (md5($_SESSION['password']) == $_SESSION['adminpw']) { Kan ikke se at $_SESSION['password'] har noen verdi? Etter en rask titt var det det jeg kom frem til... Du setter jo $password = md5($_SESSION['password']);, men $_SESSION['password'] har ikke noen verdi. Men jeg sjekekt raskt, så mulig jeg tar feil.. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 if (empty($_SESSION['password'])) { $password = md5($_POST['password']); } else { $password = md5($_SESSION['password']); } Her får $_SESSION['password'] sin verdi. eg har variabelen $password på side1, men det er ikkje nødvendig å legge inn den for at dere skal forstå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå