KjellV Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Jeg har fått i oppdrag å sette sammen en PC til en kamerat her. Gubben bruker så og si ikke data, det han kommer til å bruke den til er nettbank og kanskje skrive et brev eller to. Litt nedlasting av musikk og brenning av CD'er blir det vel gjerne litt av også. Har klasket sammen et par alternativ: **** Har redigert bort bildene siden de inneholdt et par betydelig feil (og dessuten har folket funnet frem et par oppsett som er bedre) **** Hvilken mener dere jeg bør gå for? Eventuelle endringer som bør gjøres? Er det mulig å få noe like bra til en biligere penge? A64.maskinen er jo egentlig overkill, men mye bedre til nesten samme pris. Kom med kommentarer Endret 9. januar 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
wingover Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du har rotet med antallet bestilte komponenter i begge oppsettene. Har du planer om å kjøre diskettstasjoner i raid 1 eller ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Begge forslagene var gode de, men om man virkelig ikke bruker mye data og interesserer seg for fremtidige oppdateringer, har jeg selvfølgelig et mye stiligere forslag: PSData: Aopen XC Cube EZ18 hvit AMD Sempron 2400+ bulk 2x256MB Geil Value PC3200 Samsung 80GB IDE Noiseguard Aopen DVD Rec Dual Layer "Chameleon" Samsung Floppy Totalt: 3617,- Jeg har satt sammen akkurat dette kabinettet til min mor, og fant ikke en eneste ulempe ved det, om man ikke har så strenge krav til maskinvare. Kabinettet/hovedkortet har 2xVGA-skjermutganger, pluss en TV-out, Firewire, USB osv Kombinasjonen jeg satte sammen, samme prosessor og harddisk, var utrolig støysvak. Siden det integrerte skjermkortet deler minne med resten av maskina, syns jeg 512MB er minimum. Når en Barebone kan kjøpes så billig, ser jeg ingen grunn til å velge et stort og tungt kabinett. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Asus Barebone Terminator AMD Sempron 2200+ Apacer Memory 256MB PC-400 Samsung Harddisk 40.0GB IDE Totalt 1939,- inkl.mva Billigere maskin som funker helt greit til surfing og office programmer tror jeg ikke du finner :-) NB! Asus Barebone Terminator inneholder: - Kabinett - Strømforsyning - Hovedkort med onboard: skjermkort, lydkort og nettverkskort - CD Spiller - Floppy disk Lenke til kommentar
bertie Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 kjøper du dvd-brenner, så er det ingen vits med dvd-spiller. Brenneren leser det som trengs. Gå for det rimeligste alternativet ellers... bertie ps. du trenger ikke 2 grafikkort eller diskettstasjoner :-) Lenke til kommentar
warillion Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ta amd64, fordi den var ikke så mye dyrere, og da har du et system som er kompatibel lenge fram i tid og gubben din trenger ikke å skifta pc Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ang det med 2 av ditt og datt: Skjønner ikke helt hvordan dette har skjedd. Er ikke lett å sette opp maskin mens man ser fotballkamp Du har rotet med antallet bestilte komponenter i begge oppsettene.Har du planer om å kjøre diskettstasjoner i raid 1 eller ? Hahaha, latterkrampe uten like Det jeg lerer på ang. Asus Terminatoren er om den støtter Sempron. Jeg har et MSI K7T266 PRO2-RU i huset, og det fungerer ikke med Athlon CPUer med Thoroughbred kjerner. Jeg får undersøke litt og se hva jeg finner ut. Nå er det playmofetish sitt oppsett som ser best ut siden han vil ha DVD-brenner. Slengte med DVD-ROM siden det da blir litt lettere for en som ikke er så datakyndig å brenne cd'er. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 NB! Den Barebonen jeg satt opp har bare plass til 1 optisk drev (CD/DVD) pluss floppy. Det er totalt plass til: 1 harddisk, 1 floppy, 1 CD/DVD ELLER 2 harddisk, 1 CD/DVD. Men jeg kan garantere at kabinettet er stilrent og genialt å bygge i, samt i bruk. Når man starter maskinen til moren min, kommer det først et stort VOSJ når viftene starter. Så går det et sekund før Smart-fan kicker inn, og da lover jeg deg at du aldri mer vil bli plaget av bråkete maskin! Virkelig støysvakt! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Så det stod en av hver/2 HDD og en optisk på produktsiden til Aopen ja. Tror jeg går for alternativet ditt, men jeg tok en Sempron 2200+. Kan jo sette inn en bedre prosessor ved en senere anledning. Får sikkert plukket opp en XP 3000+/3200+ på bruktmarkedet for en billig penge om et års tid. Slenger med bilde av det som kommer til å bli bestillingen, men er jo egentlig bare en slags kopi over listen din Playmofetish (hvis jeg da ikke har trykkt 4 ganger på noe el. l.) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det må jeg si speedstar under 2000 kr for en pc som kjører xp flott Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Det så veldig bra ut Nostradamus. Gidder du å sende meg en PM når du bygger/er ferdig med å bygge? Vil gjerne høre dine oppfatninger av kabinettet. Til sin bruk, lett kontorarbeid med mulighet for litt bedre utbygging (Athlon XP om man får tak i), gir jeg Aopen EZ18 en soleklart tier. Opplevde ingen ustabilitet eller problemer what so ever. En liten BIOS-flash og hovedkortet kjenner igjen Sempronen som om det var hans mor. Og som sagt, utrolig støysvakt etter mine ører. For ikke å snakke om designet Lykke til med bygging! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Det må jeg si speedstar under 2000 kr for en pc som kjører xp flott Jepp, meget imponerende. Kommer sansynligvis til å foreslå en slik til noen andre. Virker dog som det er en del folk som har temperaturproblemer: http://www.neoseeker.com/forums/index.php?...thread&t=203198 Playmo: Skal sende en melding til deg hvis jeg husker det Endret 9. januar 2005 av Nostradamus Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 har den billige asusen agp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå