Gå til innhold

Modding av xbox og live ++

Anbefalte innlegg

Jeg har en umoddet xbox som jeg har en xbox live konto på. Nå har jeg da planer om å chippe xboxen å skifte ut den gammle hdd'n med en ny og større.

Hvordan blir det med overføring av saver/live-instillinger på den nye hdd'n?

Har og lest noe greier at jeg blir stengt ute av LIVE når microsoft ser at jeg har satt inn større hdd. Stemmer dette? Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man har vært litt i villrede hva Microsoft har lagt inn av sperrer i det siste.

Men man har vel funnet at å skifte HD etter man har aktivert en Livekonto gjør at Xboxen blir bannet.

Hmm... Hva må jeg da gjøre? Betyr det at live-kontoen min blir ubrukelig viss jeg setter inn større hdd?

Lenke til kommentar
Betyr det at live-kontoen min blir ubrukelig viss jeg setter inn større hdd?

Det betyr at akkurat den Xboxen bannes på Live forever.

Selve kontoen tror jeg ikke røres.

Da er det vel bare si opp abonnemente, hva skal jeg med liveabonnement viss jeg har en sperra xbox...jævla microsoft... :mad:

Lenke til kommentar
Da er det vel bare si opp abonnemente, hva skal jeg med liveabonnement viss jeg har en sperra xbox...jævla microsoft...

Eller kjøpe en ny Xbox og flytte abonnementet dit.

Tåpelig kommentar, at Microsoft beskytter sine interesser har jeg forståelse for. De kunne hvis de ville gjort livet så utrolig mye surere for alle som modder Xboxen, men de lar Xbox-scenen holde på mer eller mindre i fred.

Lenke til kommentar
I figured it was time for an update. Based on what topics are here, and what people have discovered, the only way to use XBL on a modded Xbox, is to access XBL and create your gamertag AFTER upgrading the HD. If you have already accessed XBL, and then upgraded the HD, you will most likely be banned. This union between your XBL account and the HD is called the "Marriage Theory". Now, there are a lot of side questions to this. For one, can I use my account on other Xbox? To answer that question, yes.

But, for the first modded Xbox, this "Marriage Theory" pertains to the Xbox's EEPROM and the gamertag, and the knowledge of what HD is in the Xbox. If this HD information is changed, like with an upgraded HD, that Xbox will be banned.

Dette er fra xbox-scene. Jeg har brukt en slik 2 mnd prøve greie på XBL. Viss jeg sier opp den kontoen og registrerer meg på nytt, med en ny kode, ETTER jeg har moddet xboxen, vil det da funke?

Beklager viss du ble støtt av mine "in-the-moment-sinne-utbrudd" angående microsoft. ;) Driter ikke penger heller, så noe ny xbox er uaktuelt...

Lenke til kommentar

Nei det vil ikke fungere. Poenget er at når du registrerte xboxen (ikke kontoen) på live så ble info om eeprom (unik id for hver xbox) og harddisken sendt til Live-systemet og registrert. Dersom en av disse endres vil xobxen bli bannet fra Live.

Om du ønsker å sette inn større hdd må også eeprom byttes før du kobler opp til Live, slik at Live-systemet tror at det dreier seg om en helt ny xbox.

Ser at du har sjekket ut xbox-scene. Der står det også hvordan man kan flashe med ny eeprom (forutsatt at du får tak i en som ikke har vært på Live og som passer din xbox-versjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...