nietzsche Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dette har oppstått her også, men ser ikke på det som et stort problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) mm, har vært sånn i en måned elns her... Det er kjipt... vil også påpeke at hw.no-logoen blinker noe sykt mens hovedsiden loades har vært sånn lenger enn en måned, så lenge jeg kan huske faktisk. og å trykke refresh begynner å bli rimelig irriterende, for ikke å si vertikal scrolling er irriterende. en side som hw burde da ihvertfall ha orden på tabell-breddene i HTML koden sin eller? PS! den blinkende HW logoen kan du få vekk med å laste ned 'Adblock' til firefox, og så disable den Psdata(eller netshop?) reklamebanneren Endret 9. januar 2005 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Bruker selv stort sett alltid siste nightly av Firefox, har skjedd ganske mye siden v1.0 ble utgitt. Firefox-koden har blitt synkronisert med siste Gecko (Firefox 1.0 er basert på en utgave av Gecko som er over et år gammel) og man nærmer seg versjon 1.1 som er antatt ferdig i mars. Utfra det nightly viser, så er problemet med produktguiden helt borte. Flimringen som man opplever på hw.no er også borte. Problemet med scroll i iframe og divs med overflow er borte. Og så er firefox blitt enda raskere... Da skulle det bare være å glede seg! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Bruker selv stort sett alltid siste nightly av Firefox, har skjedd ganske mye siden v1.0 ble utgitt. Firefox-koden har blitt synkronisert med siste Gecko (Firefox 1.0 er basert på en utgave av Gecko som er over et år gammel) og man nærmer seg versjon 1.1 som er antatt ferdig i mars. Utfra det nightly viser, så er problemet med produktguiden helt borte. Flimringen som man opplever på hw.no er også borte. Problemet med scroll i iframe og divs med overflow er borte. Og så er firefox blitt enda raskere... Da skulle det bare være å glede seg! Som mortenj på en måte nevner her skyldes dette problemet en bug i firefox. Det var mye mer framtredende i beta versjonenene mens jeg ikke klarte å framprovosere det etter at 1.0 ble sluppet. Men av en eller annen merkelig grunn har det nå begynt å dukke opp igjen. Men saken er at det ikke er så mye vi kan gjøre med det siden vi ikke vet akkurat hvilken del av koden som "trigger" denne buggen. Håper og tror at problemet vil være borte for godt i 1.1 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 mm, har vært sånn i en måned elns her... Det er kjipt... vil også påpeke at hw.no-logoen blinker noe sykt mens hovedsiden loades Samme her. HW.no logoen øverst til venstre flimrer/blinker noe fælt når en loader hjemmesiden. Har også problemet i prisguiden.. Lei av å refreshe hele tiden gitt. Dette er trossalt en "geek" side, og mange "geeks" bruker Firefox. Derfor synes jeg det hadde vært på sin plass og tilpasset siden slik at den fungerer perfekt i de fleste nettleserene. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 det med at det blinker er skrekkelig irriterende såfall Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Bruker Moz. like ille her også, går greit i Opera. Rart det har dukka opp nå, må vel være noe i kodene til HW sidene som bugger????? Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 det er veldig irriterende å måtte trykke refresh hver gang jeg skal bruke prisguiden... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Problemene har plutselig opphørt her igjen. FF 1.0 på win XP sp1 Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har også problemer med prisguiden og med at hw.no logoen flimrer! Men som Findus sier kan de ikke gjøre noe med siden så lenge de ikke vet hva som trigger bugen, så dette er jo bare enda en god grunn til å oppdatere! -Mortengj Lenke til kommentar
toretors Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Oppdatere? Siden ser like feil ut i nyeste build. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Oppdatere? Siden ser like feil ut i nyeste build. ? hos meg ser alt greit ut igjen. ingen flimring av logoen heller Lenke til kommentar
Jome Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Har problemet hele tiden, HW.no's nye design kan vel neppe sies å være gjort etter web-standard boken.. Edit: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...utomatically%29 Errors: 556 This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional! Er ikke noe design ekspert, men det skal vel godt gjøres å si at feilen ligger hos Firefox.. Endret 10. januar 2005 av Jome Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Edit: Link som var linket til tidligare i tråden. Endret 11. januar 2005 av zefler Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ..hva "løser" en refresh?.... Ein refresh ordner problemet muligens. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har problemet hele tiden, HW.no's nye design kan vel neppe sies å være gjort etter web-standard boken.. endelig noen med litt vettugt å si.. Hadde data"entusiastene" som driver dette nettstedet hatt litt stolthet hadde de fulgt W3C sine standarder. Dessverre så er det mange som fortsatt tror at IE har 95% av markedsandelen. Nyeste målinger viser derimot at de har lang under 90%. Hos entusiaster ofte så lite som 50%. Ffox derimot har økt fra 5% til 15-35%+ (avhengig av "kundekrets") siden juni ifjor (6 mnd altså). Kanskje man burde begynne å tenke litt på å fikse web sidene slik at de følger standarden? I så fall ville sidene sett helt like ut i så godt som alle browsere tror jeg. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja, da regner jeg med at dere to hoster opp den summen det koster å bytte ut komponentene som fører til at sidene ikke validerer da http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8017 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) til trådstarter; nå vet jeg ikke hva slags dass du refererer til. personlig var jeg veldig fornøyd med hvordan toalettene så ut i japan Endret 11. januar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Har problemet hele tiden, HW.no's nye design kan vel neppe sies å være gjort etter web-standard boken.. Edit: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...utomatically%29 Errors: 556 This page is not Valid XHTML 1.0 Transitional! Er ikke noe design ekspert, men det skal vel godt gjøres å si at feilen ligger hos Firefox.. Som enden påpekere er grunnen til at sidene ikke validerer annonsekode. Dette er totalt utenfor vår makt og vil gjelde enhver side som har denne type annonser. Hadde dere sett koden før alle annonsene kom på så hadde dere sett at den validerte helt fint. Forøvrig er rimelig standardfrik så jeg ville lage sider i simpelt tekstformat før jeg lager de i noe annet en xhtml strict-validerbar kode. Vi blir mest sannsynlig å oppdatere koden til prisguiden i løpet av ganske nær framtid da vil vi nok bli kvitt det problemet som er med at bredden blir 1000px bred. Eller vi kan håpe på at mozilla snart får luket ut den buggen som står bak det hele i nyere lanseringer av mozilla/firefox. Så vidt jeg vet er det ingen i hardware som bruker IE så vi er godt kjent med de problemene som eksisterer for bra browsere. Vi hadde i desember 62% IE lesere (fint at den pilen peker nedover). Edit: For å forklare hvorfor feilen ligger i firefox. En feil i html-koden ville medført at feilen inntreffer hver eneste gang, html er statisk og vil blir tolket likt hver eneste gang av en browser. Så om denne feilen hadde skjedd hver eneste gang og ikke helt tilfeldig ville det nok vært koden. Jeg kunne sikkert funnet fram til akkurat den biten som bugger, men det ville tatt meg veldig lang tid siden det er en del kode som må analyseres da. Jeg kunne lettere ha sendt inn en bug-report om jeg hadde en testcase som viste hva som var problemet, men som sagt så innebærer det å bruke tid hverken jeg eller andre i drift har. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Plager det dere, bruk Iexplorer. Bare et lite "spark" til alle de firefox-fanboysene der ute. Hehe..tror du henger løkka rundt din egen hals nå.. Men er forsåvidt enig, funker ikke netteleseren din, så skift til en som gjør. (Og jeg bruker IE...) Dere henger nok i den samme løkka begge to, og nå åpnet de nettop falll-lemmen. Hvis dere synes at løsningen på problemet er flere problemer!!!!! så er det jo bare til å kjøre på.... Men seriøst da HW.. Dere kan ikke kalle dere hw.no, påstå at dere er norges hardware side også lage en side som er tilpasset IE... Snakk om å motsi seg selv da!! Og dere firefox og mozilla folk. Stoler dere virkelig på disse linux nerdene som sitter oppe til langt på natt og skriver kildekode med krypterte meldinger til hverandre. Det er klart de bommer i ny og ne. Gå for den norske opra. Den er trygg, stabil, brukervennlig og alldeles NYDELIG!! Ett surf og du er hekta... Endret 12. januar 2005 av knokle_85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå