Gozarpz Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Hei Jeg skal sette opp en server for et lanparty, og jeg har tenkt å få det til slik at når noen skal koble seg til irc eller dc så kobler de til med irc.smuklan.no og dc.smuklan.no. Dette har vel med dns og/eller domene og gjøre? Hva trenger jeg for å få til dette? Har win2000 server og win2003server, men hadde noen gitt en god forklaring på å få dette til på linux så skal jeg ikke se bort fra det. Endret 9. januar 2005 av Gozarpz Lenke til kommentar
Borf Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 eg har sjølv laga til dns server på lan for slike ting som dc hub og slikt. eg har brukt win2k server og win2k3 server. og det er ikkje så allt for vanskeligt å sette opp. legge til dns server på der som du legger til fjerner programmer i kontrollpanelet og så går du til windows komponenter. så når du kommer inn i det programmet som du administere dns servern så legger du til eit topdomen. som i ditt tilfelle bør du legge til "smuklan.no" ikkje legg til kun .no for då kommer du ikkje inn på andre .no domener. så legger du til ein host som heiter dc (dc.smuklan.no) og skriver inn ipen til den serveren som dc hubben er på. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Takk Dette skal prøves Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå