vihovde Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har en bærbar med en harddisk på 6 gig, som jeg har XP på men dette tar så mye plass at jeg vil installere 2000. Hvordan fjerner man XP uten å måtte formatere ? Håper dere tar dere tid til å forklare meg dette Lenke til kommentar
ferik Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvorfor vil du ikke formatere? Når du går en verson bakover trur jeg ikke det går å installere uten å formatere... Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis jeg har forstått deg rett, så har du altså en maskin med ETT os installert, og dette er XP? Og så vil du altså fjerne XP, for så å installere 2000 isteden, og dette vil du gjøre UTEN å formatere disken? Da må jeg bare spørre: Hvorfor i all verden gjøre det så tungvint? Det enkleste, og samtidig det som gir best resultat er å sette Win2000-cd i maskinen. Så restarter du maskinen og booter fra 2000-cd'n. Da vil installasjonsprogrammet sørge for å slette og formatere disken før den installerer 2000, slik at alle spor av XP og evt rot etter denne blir fjernet. Det er nok den eneste fornuftige måten å gjøre det på når du skal "nedgradere" fra en nyere Windows-versjon og til en eldre. Hadde det vært motsatt kunne du bare satt i cd'n og oppgradert ganske enkelt. men det vil ikke gå i ditt tilfelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå