Gå til innhold

Filmer alle liker, utenom deg

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

-2001: A Space boring-sey. Langtrukken, meningsløs, kjedelig. "Magisk" er den heller ikke, slik som så mange vil påstå.

-Mer eller mindre ALLE Bay/Bruckheimer-filmer, med noen få unntak (...som f.eks. PotC, delvis The Rock, og muligens noen andre i tillegg). De fleste filmer hvor Michael Bay og/eller Jerry Bruckheimer er involvert er bare helt utrolig dårlige, og kun laget for å tjene lette penger på lettkledde skjønnheter og en haug med eksplosjoner. Jeg skulle gjerne Bruck-ket hvert eneste Bay-n i deres hender.

-Mr. and Mrs. Smith. Den skulle være så jævlig bra og sånn. Pøh, var jo bare en helt vanlig, overdreven actionfilm.

-Der Untergang. Synes ikke den er dårlig, akkurat. Likevel synes jeg den blir langtrukken og meningsløs. Sikkert et godt portrett av Hitler, men det hjelper ikke når filmen etter hvert bare blir et stort gjesp. Det skjer jo ingen ting (nei, jeg krever ikke skyting og dreping - det finnes andre ting å gjøre for å få handlingen spennende - se på Cast Away, ganske meningsløs, men likevel gripende film).

-Dr. Strangelove. Kan klart og tydelig se at filmen faktisk passer bedre i dag enn på sin tid, noe som er genialt. Likevel, denne skal være en (svart) komedie. Den var ikke artig for en femmer.

-Casablanca. Beklager, alle fans av denne filmen, men jeg liker den simpelthen ikke. Synes ikke den er noe underholdende i det hele tatt.

-Ben-Hur. Hva i helsike var så bra med denne filmen egentlig? Noen gamle filmer er tidløse. Denne er definitivt ikke tidløs. Spartacus er en mye, mye bedre film. Dessuten har Ben-Hur Charlton Heston med. Heston er grunnleggeren av NRA. hater den mannen.

-The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (remake'n). Synes den var mildt sagt drittdårlig. Den kunne i det minste vært en halvtime lenger. Makan til meninsløs dritt. Boka og den gamle mini-serien, derimot... :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håhå, nå provoserer du meg med vilje :p

Enig i Der Untergang og Hitchhikers, det er rart hvordan andre menneskers "hype" kan ødelegge en film.

2001 kan ikke kalles meningsløs av noen, forresten. Det er skrevet bøker og artikler, det finnes diskusjonsforum dedikert til den og kalles av mange den beste filmen noensinne; du må vel forstå at det er "noe" der? Det er ikke en haug med populister som har fått det inn at det er kult å like den.

Lenke til kommentar

Jeg følte at det ble litt provosering der ja. Den var nok ikke med vilje, men jeg vet hvilke filmer du liker. :)

Joda, 2001 er nok en genial film, spesielt siden den tar for seg et liv i verdensrommet, og da den kom til og med før månelandingen. Det er som Lynch sine filmer - den kan handle om så mye, og det er mye å undre seg over. Likevel synes jeg ikke den er noe å se på for meg. Den er langtrukken og kjedelig, og når det ikke skjer noe, kaller jeg dette "meningsløst". Skjønner at mange liker den, men når jeg ikke liker den, så... hey, it's only my taste? Synes det passer perfekt at jeg poster den her, nettopp fordi den er så populær, og at jeg ikke liker den i det hele tatt.

EDIT: Lomz, det er nettopp det jeg mener! Den er ikke noe spesiell. Den er en helt vanlig actionfilm. Nei, selvsagt er ikke dette noe negativt i teorien, men når avisene kaster seg på hverandre og gir filmen en haug med terningkast 5, da skjønner jeg ikke tegninga helt. Skal med andre ord ALLE overdrevne actionfilmer med klining og skyting få en femmer? Grunnen til at jeg ikke liker den er nok bare på grunn av mine forventninger. Jeg liker begge de to skuespillerne godt, og siden filmen fikk så mye skryt, trodde jeg at jeg satt meg ned for å se en actionfilm utenom det vanlige. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Å lese det du skrev der opp herr Jensen var som et skudd i hjertet. Casablanca tok tak i hjertet mitt og gav den en stor klem (litt gay sagt, men eg er bare ærlig). Det var den perfekte filmen. Action, romantikk, forederi, drama, kunst..... 2001 og dr. strangelove er to av Kubricks beste mesterverk. La meg gjette? Du likte Full Metal Jacket? Kanskje fordi folk skjøt hverandre og det ikke var et øyeblikk der de snakket for lenge uten at noen døde? Ben-Hur.... joda.... virker som du bare fant mine fav filmer og snakket styggt om dem... Har veldig lik smak i filmer som Stefan av den grunn at eg vanligvis bare tar hannes filmer og ser dem. Han smitter muligens litt over på meg. MEN, tråen er jo filmer alle liker untenom deg, eg bare synest at dette var ganske underlig valg av filmer å klare å ikke like.

Lenke til kommentar
-Mr. and Mrs. Smith. Den skulle være så jævlig bra og sånn. Pøh, var jo bare en helt vanlig, overdreven actionfilm.

6513509[/snapback]

Så enig, så enig. Jeg ble tilogmed anbefalt den av hu i kassa på videokiosken fordi "Den var bare sååååå bra azza!" Mest bortkasta 50 lappen jeg har brukt, kompisen som jeg så den sammen med sovna ca. halvveis og jeg kan ikke klandre ham.

Se på Cast Away, ganske meningsløs, men likevel gripende film.

Ikke fullt så enig. Nå vet ikke jeg hva du ser etter i en film som gjør den gripende, men en 2 timer lang film om en mann og hans volleyball kan bli det meste for hver og en. Tom Hanks har gjort èn god film i sin karriere, og det er Saving Private Ryan.

Lenke til kommentar

DER må eg nesten kommentere. Tom Hanks har gjort mangen gode filmer i sin karriere...

Toy Story 1 & 2

Apollo 13 falt meg i smak

Forrest Gump (overvudert, absolutt, men langt fra glemmeverdi)

Men han har bare gjort èn veldig god film som heter Saving Private Ryan ja.

Lenke til kommentar
Apoc. Now skjønner jeg at mange ikke liker, man må gjerne ha lest Heart of Darkness for å forstå hvor dyp den virkelig er, filmen er ikke like flink til å vise det (et annet eksempel er 2001, et mesterverk om du skjønner den; kjedelig om du ikke skjønner noe).

3467047[/snapback]

Er ikke SÅ vanskelig å få med seg den psykologiske thrilleren mellom de to, er det vel? Kanskje jeg burde lese boka, siden filmen er genial...

OT: Titanic, The Fast and The Furious/2 lol 2 be Furious (whatever), Taxi (alle versjoner), Scream filmene, The Day After Tomorrow.

Lenke til kommentar
Å lese det du skrev der opp herr Jensen var som et skudd i hjertet. Casablanca tok tak i hjertet mitt og gav den en stor klem (litt gay sagt, men eg er bare ærlig). Det var den perfekte filmen. Action, romantikk, forederi, drama, kunst..... 2001 og dr. strangelove er to av Kubricks beste mesterverk. La meg gjette? Du likte Full Metal Jacket? Kanskje fordi folk skjøt hverandre og det ikke var et øyeblikk der de snakket for lenge uten at noen døde? Ben-Hur.... joda.... virker som du bare fant mine fav filmer og snakket styggt om dem... Har veldig lik smak i filmer som Stefan av den grunn at eg vanligvis bare tar hannes filmer og ser dem. Han smitter muligens litt over på meg. MEN, tråen er jo filmer alle liker untenom deg, eg bare synest at dette var ganske underlig valg av filmer å klare å ikke like.

6517054[/snapback]

Beklager for at jeg såret deg. I fremtiden skal jeg passe på at jeg liker alle filmer som du liker, og jeg skal aldri igjen nevne filmer jeg ikke liker i en tråd som heter "Filmer alle liker, utenom deg"...

Du tar forresten helt feil angående din lille analyse av meg. Jeg er slettes ingen person som kun liker filmer hvor det skytes umåtelig. Derfor nevnte jeg jo Bruckheimer-filmene. Jeg liker ikke filmer med meningsløs vold, som Natural Born Killers og The Passion of the Christ. Kill Bill synes jeg er langt ifra alle andre Tarantino-filmer nesten bare fordi den blir så voldelig at det egentlig blir komisk (ja vær så snill å skyt meg, Deathie). Ja, jeg liker FMJ, men jeg liker den hovedsaklig på grunn av den underliggende psykologien filmen har. Den fanger essensen av hvordan Vietnam-krigen var, og man føler aldri at man er hjemme i denne verdenen som soldatene lever i, verken i Boot Camp eller i 'Nam.

Det kan forresten også nevnes at Donnie Darko er min favorittfilm. Det avfyres ett skudd i den filmen. Om du skal ha det med teskje.

Jeg respekterer at du og mange andre liker filmene jeg har nevnt, og at dere kanskje blir litt irritert over at ikke alle liker de filmene som dere liker - men du har tydeligvis misforstått veldig mye når det kommer til hensikten med denne tråden. Les topic igjen, så tenker du litt på hva ordene betyr. Så kanskje du skjønner hvorfor jeg skrev disse filmene i listen min. Jeg forstår ikke at LarsP hater Ringenes Herre, eller at flere her på forumet synes Donnie Darko er noe møl, men jeg går da ikke rundt og kaller dem idiot? (nei, du kalte jo ikke meg idiot - men du hadde en tone). :)

EDIT: Enig med Daysleeper angående Titanic. At denne sirupsøte romantiske filmen (merk sier "sirup" fordi "sukker" ikke blir søtt nok) har vunnet 11 Oscar skjønner jeg ikke helt. Joda, det er sikkert en spektakulær film, som har alt alle liker, sex, nakenhet, sjalusi, folk som dør, eksplosjoner, klisjeer, osv. Likevel, har ikke nesten alle romantiske dramafilmer dette da? Hvorfor skal Titanic være den som får så mange Oscar-priser at kun èn film før den har fått like mange?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Scarface og The Big Lebowski. Riktignok lenge siden jeg har sett noen av dem. At Pacino spiller så bra i Scarface skjønner jeg meg rett og slett ikke på. For meg virket han som en skikkelig wannabe gangster og skulle redde dagen. I The Big Lebowski forsvant humoren rett og slett hus forbi. Etter å ha skrudd av filmen for å se om den lå på Bottom #100 på IMDb fikk jeg meg et lite sjokk. :roll:

Lenke til kommentar

Tony Montana er en wannabe-gangster, ja. Det er hele meningen. Å si at Pacino er en wannabe gangster derimot... Det blir mildt sagt helt på jordet. Med Gudfaren (alle tre), Carlito's Way og Donnie Brasco viser han gang på gang at han er en av de største og beste lerret-gangsterne som noen sinne har eksistert.

EDIT: At man ikke liekr filmene får være en annen sak. Selv synes jeg Big Lebowsky til tider var hylende morsom. Scenen med da de skulle hive asken ut på sjøen fikk meg praktisk talt til å falle av stolen og rulle meg på gulvet. Definitivt en av Coen-brødrenes beste. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Liker generelt ikke filmer folk som har skikkelig peiling på film liker (Type top 250 på IMDB). Meningsløse, action (over)fylte filmer, derimot. Innimellom kan det jo være "godt" å se en film som får en til å tenke litt, men filmer som "Dude, where's my Car" og "Date Movie" er å foretrekke.

Skulle kankje tro det var tomt i toppetasjen hos meg, men vil nå påstå at det ikke er det, fordi.

Lenke til kommentar
Harry Potter ja, det er sant. Hva er det med de filmene som alle liker så godt? Det blir for dumt for meg, ihvertfall de siste. Ja, jeg har faktisk sett all filmene :p

6521626[/snapback]

Enig. Helt greie underholningsfilmer, utrolig dårlig i forhold til bøkene. Er så drittlei av at alle skal lage filmer så fort som mulig av bøker som blir populære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...