Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmer alle liker, utenom deg

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger du å forstå noe da? Jeg liker nesten alle filmene på listen min (utenom filmer som Adaptation og Being John Malkovich), men synes de er oppskrytt. Trenger ikke være trangsynte her.

Bare for å rette bittelitt grann her. Det er jo mulig du ikke mente akkurat Apocalypse anyways. Men men, den er iallefall langt ifra oppskytt.

Filmen ble nærmest slaktet da den kom. Folk påstod at Coppola hadde gått lei halveis inni den 5 års lange lagetiden. Senere, har den heldigvis fått fortjent kultstatus.

Filmen var nytenkende, nydelig fotografert (Oscar) og var den første Vietnam filmene som ikke var redd for å vise krig, brutalt. Lekker voice-over har den også.

Slik. Dette var ikke noe patetisk forsøk på å bevise deg feil eller noe wh1te, men når jeg leste at du synes Apocalypse var oppskytt, måtte jeg forsvare den litt. Beklager off-topic.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hehe. Jeg veit at du elsker den og jeg syns dermed det er litt synd at jeg avskyr den. Men sånn er nå livet. Vi skal være glade for at vi er forskjellige innen mange ting. :)

So true! Jeg vet at for å avsky en film har du nok gitt den sjansen den fortjener, og den falt bare ikke i smak. Men som mine tidligere innlegg avslører, så er jeg ikke glad i mange filmer andre elsker over alt, så vi er alle sære på vår egen måte.

Lenke til kommentar

Jeg kunne bare ikke fatte hva som var så bra med:

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Citizen Kane. Den så jeg først en halv gang men slo den av midtveis, den første filmen jeg ikke så ferdig, etter min interesse for film tok av. Så hele en gang noen måneder senere og hadde bare følelsen av at det var to timer rett i dass.

Apocalypse Now. Synes den bare var lang og mer eller mindre kjedelig. Jeg vet bare at jeg ikke digger den i det hele tatt.

2001: A Space Odyssey. Synes i grunn at hele filmen bare er søppel.

Alt av Harry Potter. Nå kan kanskje dette høres litt tåpelig ut, men jeg fordrar ikke at unger er helter, samme hva storyen er. Som i Jurrasic Park (husker ikke hvilken) der den jentungen redder folka ved å hacke og herje på datanettet der, får nesten lyst til å dusje lenge i kaldtvann liggende i fosterstilling.

Pearl Harbour. Bah, for noe møl. De fremstilte raseringa av Stillehavsflåten som en seier for amerikanerene, mens faktum er at de ble tatt på senga med buksene nede mens de lå og sov.

Disse kommer jeg på nå, men som noen sa før meg, filmer jeg ikke liker eller bare synes er ok går fort i glemmeboken. Jeg husker bare filmer jeg virkelig liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...