Gå til innhold

Borland JBuilder 7

Anbefalte innlegg

Jaja, nå har Borland kommet ut med ny versjon av JBuilder igjen. Synes nettopp JB5 og JB6 kom ut jeg... Har de ikke hørt om annet enn heltallsnummerering av software eller? Det må vel være fordi de vil kunne ta seg betalt for hver eneste oppdatering som kommer. Det som er litt kjipt med denne nummereringen, er at man går gjerne ikke lengre enn til tallet 10, før man bytter navn på nummereringen, legger til noen bokstaver eller noe sånt. Vet ikke hvorfor, men software som har tall fra 11 og oppover høres lite seriøst ut. F.eks. Winzip 16... Etter min mening burde det være noe helt nytt som kommer, en slags ny generasjon av software-produktet, før man går til det skritt og rykker opp til nærmeste heltall. Borland derimot gjør gjerne dette 3 ganger i året uten egentlig å forandre så mye. Softwaren ser f.eks. helt lik ut, fungerer helt likt, man har bare fikset litt bugs og lagt til noen funksjoner. Det kvalifiserer, etter min mening, bare til ett 0.1-opprykk.

mvh

André.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg ikke så mye om hva Borland foretar seg fordi jeg bruker ikke produktene deres, men jeg følger litt med på hva som skjer med JBuilder fordi jeg bruker tilsvarende programmer, og jeg er enig i det du sier.

Litt unødvendig og tullete? Ja, sikkert, men argumentasjonen for at det er kjipt, er jeg ikke helt sikker på om jeg følger.

Vi har jo allerede Office 10, og "eksperter" mener M$ vil fortsette i samme tradisjon og kalle neste versjon for 11.

Tror bare vi kommer til å se mer og mer av sånne høye versjonsnumre... :-|

Eivind.

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-06-11 19:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Vi har jo allerede Office 10, og "eksperter" mener M$ vil fortsette i samme tradisjon og kalle neste versjon for 11.

Tror bare vi kommer til å se mer og mer av sånne høye versjonsnumre... :-|

De kaller den vel ikke Microsoft Office 10, men heller MS Office XP? Det var litt av poenget mitt. Det klinger bare ikke like bra med så høye versjonsnummer, altså må man finne på noe som dette. Også f.eks. Macintosh OS X istedet for OS 10. Kanskje det blir vanlig å bruke Romertall istedet, når man kommer over 9?

mvh

André.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 20:11, andre_aronsen skrev:

De kaller den vel ikke Microsoft Office 10, men heller MS Office XP? Det var litt av poenget mitt. Det klinger bare ikke like bra med så høye versjonsnummer, altså må man finne på noe som dette.

Selvfølgelig riktig (jeg misforstod deg litt der) - de kaller den ikke Office 10. Og den neste blir vel Office .NET eller noe.

Quote:

Også f.eks. Macintosh OS X istedet for OS 10. Kanskje det blir vanlig å bruke Romertall istedet, når man kommer over 9?

Trenden går vel kanskje mot andre måter å notere det på, ja...

Adobe er jo igang med MX (Flash MX, DreamWeaver MX osv.)

Eivind.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 14:54, superdigg skrev:

Hvorfor bruke Jbuilder naar Sun sin egen Forte 4 Java er gratis - ihvertfall CE utgaven?

Personal Edition av JBuilder er gratis er den ikke? Jeg i alle fall likte JBuilder bedre enn Forte, selv om det har sine feil. Nå er jeg i alle fall tilbake til C++, juhu.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor bruke Jbuilder naar Sun sin egen Forte 4 Java er gratis - ihvertfall CE utgaven?

Ja, eller Oracle JDeveloper 9i, den er også helt gratis, bruker JBuilder-teknologien og overgår JBuilder tusen ganger på alle områder. Problemet er bare at de fleste bedrifter bruker JBuilder og derfor man må man kunne bruke programmet ut og inn, hvis man skal få seg jobb. Og JDeveloper ligger foreløpig bare i RC2-versjon, så ingen bedrifter kommer til å gå over til den før versjon 2 eller noe sånt kommer. Et annet problem med JDeveloper, er at den krever sin maskin. Minimumskravet på f.eks. minne ligger på 256 MB, men det er _alt_ for lite for å kjøre programmet tilfredstillende uten hakking og krasjing. Altså minimum 512, helst 1 GB RAM. Og det er det ikke alle som har foreløpig. Sun sin Forte har jeg ikke prøvd, men tviler på at den kommer i samme klasse som disse to utviklingsverktøyene. (JBuilder Personal var faktisk helt gratis til og med versjon 6.0...Men ikke nå lenger...). Men har man maskin til det, altså P4/512RAM, så vil jeg på det sterkeste anbefale JDev9i, maken til brukervennlighet skal du lete lenge etter.

mvh

André.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor bruke Forte når NetBeans er fri programvare, også til komersielt bruk (gpl) og nesten helt likt?

(Forte er i praksis NetBeans + iPlanet og litt annet ekstra stæsj)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...