Zpurs Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hei! Er det slik at bærbare datamaskiner senker ytelsen når de kjører på batteri ?! (er det i det hele tatt mulig) - jeg innbiller meg at min Acer 292LMI yter mindre når jeg kjører uten ekstern strømforsyning (merker det helst når jeg spiller da, og det er ikke et problem, bare nyskjerrig ) mvh Kjetil Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ja, de senker ytelsen når du kjører på kun batteri. Dette skjer for å gi deg litt tid til å faktisk få gjort noe. Lenke til kommentar
Madm Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Om du har en bærbar med såkalt mobil prosessor (ADM64 Mobile, Athlon XPm, Pentium 4 m eller Pentium M), setter de ned hastighet automatisk om du ikke har stillt inn noe annet. Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge. Hvor stiller du dette? Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge. Hvor stiller du dette? Skjermegenskaper > skjermsparer > strøm > "alltid på". DU kan også sette det opp i BIOS'en på de fleste maskiner hvor det jobber uavhengig av Speedstep-implementeringen i Windows fra Intel. Karmacom Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Du kan alltid sjekke nåværende prosessor hastighet ved og se på <kontrollpanel - system> Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Om du har en bærbar med såkalt mobil prosessor (ADM64 Mobile, Athlon XPm, Pentium 4 m eller Pentium M), setter de ned hastighet automatisk om du ikke har stillt inn noe annet. Du kan bestemme at prosessoren ikke skal sette ned hastighet i det hele tatt selv om den bare går på batteri, men da vil ikke du ha strøm lenge. Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til... Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Min holder seg der jeg setter den i strømegenskaper. Jeg har en Centrino mobile 1.4ghz, og XP Pro. Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til... Hvordan/hvor kan jeg se cpu's klokkehastighet i windows da ?? (når jeg kjører kun batteri) Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Kontrollpanel - System Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til... når du ikke belaster cpu stemmer dette, men den klokke seg opp alt etter hvor mye den blir belasta Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Bruk speedswitchXP til å tvangstyre alt. Mye enklere enn å knote i strømsinnstillingene. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Tror ikke dette stemmer helt....har XP-M og den klokker deg ned til halvparten uansett hva jeg setter strømegenskapene til... når du ikke belaster cpu stemmer dette, men den klokke seg opp alt etter hvor mye den blir belasta Hmmm...ikke hos meg. Bruker Speedswitch, men når den går på batteriet så går den aldri over 800 Mhz uansett om jeg om jeg bruker Opera eller spiller Doom3.... Endret 11. januar 2005 av Fjart Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 SpeedswitchXP fungerer fint hos meg. Antall MHz spretter opp og ned etter belastningsnivå. Som regel er det kun toppnivået og bunnivået som er i bruk hos meg. Det er skjelden jeg bruker programmer som krever noe i mellom. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ferrarien klokker ned skjerm kortet i allefall , når jeg ser på Core\mem med lader så er den 55*\4** husker ikke helt når jeg tar ut laderen sp hopper den ned 200\200 eller noe det er i allefall lite. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 ferrarien klokker ned skjerm kortet i allefall , når jeg ser på Core\mem med lader så er den 55*\4** husker ikke helt når jeg tar ut laderen sp hopper den ned 200\200 eller noe det er i allefall lite. Ifølge PowerStrip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå