Gå til innhold

Spille HL 2 med max details?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe ny pc nå, har tenkt å gå for en amd 64 3500+ og 1 gb ram.

 

Men det er år og dager siden jeg var flink til å følge godt med i jungelen av skjermkort. Så jeg lurer på følgende;

 

1. Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe for å kunne spille feks, HL2 og NFSU2 i 1024X720(?) med alle detaljer? Jeg ønsker selvsagt å betale så lite som mulig, men det må funke til nevnte formål. Lite støy er også ønskelig.

 

2. Samme som over, men gjerne med TV-inn sånn at jeg kan bruke maskinen til å ta opp programmer på tv.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du med AA/AF? Da må du høyt opp i pris for det... X800pro VIVO som flashet til XT har nok en sjangs med max AA/AF. Jeg har 6800LE (moddet, klokket osv) den kjører HL2 fint på 1024x768 reflect world, alt på high unntatt texture detail.... og 2xAF Funker fett ;)

Lenke til kommentar

Som den Nest siste karen nevner snakker han om hl2 max-da er det bare de kortene jeg har nevnt som gjelder. Med alt på medium er hl2 et utrolig lettkjørt spill, men så fort høye oppløsninger + aa-af kommer på bannen så har du ikke noe valg lenger

 

Edit: Se på kortet jeg har har linket til-haddet helt klart ventet på dette om ikke må du ikke ha x800 får å ha vivo, hvor har du fått det fra??

 

feks dette

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har X800PRO VIVO og kan anbefale dette kortet. Jeg kjører HL2 i 1024x768 med alt på maks samt 4xAntiAlising med rundt 102 FPS i snitt.

Fordelen med VIVO kort med 1,6 ns minne er jo at disse kan flashes til XT kort (dog man mister garantien). X800PRO VIVO kort er mere eller mindre bare nedklokkete kort av X800XT samt 4 pixel pipelines slått av i BIOS.

X800PRO kort uten VIVO har de siste 4 pipelines fyskisk kuttet.

 

X800PRO VIVO: 475 Mhz / 450 Mhz @ 12 pixel pipelines (4 pipelines avslått)

X800XT: 500 Mhz / 500 Mhz @ 16 pixel pipelines

X800XT PE: 520 / 560 Mhz @ 16 pixel pipelines

 

Uansett med "bare" X800PRO duger disse kortene i flertall. Jeg har enda ikke behov for å flashe mitt X800PRO VIVO kort.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...