DataJens Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 At du er paranoid betyr ikke at det ikke er noen som følger etter deg, er det noe som heter. Derfor har jeg følgende spørsmål: Jeg har et Nikon D70 og har hatt det noen uker. I dag var jeg på volleyballkamp og la merke til noe rart når jeg tok bilder der nettet ble med. Dersom en av de vertikale trådene i nettet kommer lilttegrann til venstre for midten av søkeren så ser det ut som om det er noe rart med lysbrytningen. Tråden "deler seg", og det blir litt som når man "ser dobbelt". Dette skjer i samme område hver gang, og kan sees såvidt. Det ser ut som om fenomenenet gjør seg gjeldene langs en vertikal strek i søkeren, og altså littegrann til venstre for midten. Fenomenet kan ikke sees på bildene. Den eventuelle feilen må derfor ligge i 1) speilet 2) mattskiva 3) prismet En siste mulighet slik jeg ser det er at det er noe elektronikk eller noe annet fancy som gjør at man får en minimal feil i lysbrytningen akkurat langs denne linja. Det er ikke noe praktisk problem, men jeg er selvfølgelig redd for at noe er galt. De som husker et spørsmål tidligere om samme kamera og tilsvarende paranoia, husker riktig... Noen som har ideer? Jens Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Dobbeltpost. Stenger denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg