Gå til innhold

Hva slags harddisk til xbox?

goggen92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet, men du burde lære deg å søke :) Sikkert besvart haugevis av ganger før men...

Uansett... er selv veldig fornøyd med den samsung hardisken som jeg bruker i hardisken... bråker veldig lite (hører det ikke, selv etter at jeg har byttet ut viften i xbox med en stillere type...).

Hvis lydnivå er veldig viktig for deg kan du evt. vurdere 5200rpm istedenfor 7200rpm som er det vanlige...

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat det samme som å bytte i en pc, disken må formateres riktig, legge inn div progs osv. En Xecuter3 er den beste chippen å sette opp harddisker med, dog den dyreste.

En annen ting, hvis du skal spille live, eller bare boote til org dash,må disken kunne lockes, oversikt over hvilke disker som kan lockes finner du her. Min anbefaling av disk er den samme jeg har nå, en Seagate ST3200822A (200GB) Meget stille og bra.

Endret av _LA_
Lenke til kommentar
Er ikke akkurat det samme som å bytte i en pc, disken må formateres riktig, legge inn div progs osv. En Xecuter3 er den beste chippen å sette opp harddisker med, dog den dyreste.

En annen ting, hvis du skal spille live, eller bare boote til org dash,må disken kunne lockes, oversikt over hvilke disker som kan lockes finner du her. Min anbefaling av disk er den samme jeg har nå, en Seagate ST3200822A (200GB) Meget stille og bra.

Det med å formatere og legge inn riktige programmer er ikke avansert. Det gjelder bare å ha riktig DVD for hånden. Husker ikke navnet i farten, men det var i hvert fall veldig lett å fikse. Bare sette inn DVD'en og følge instruksene :yes:

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg finne denne harddiscen?

takk for all hjelp! :!:

Lenke til kommentar
Hvis lydnivå er veldig viktig for deg kan du evt. vurdere 5200rpm istedenfor 7200rpm som er det vanlige...

5400 rpm er det vel. Det hjelper både på støy og varmeutvikling. Problemet er at man får omtrendt ikke tak i 5400 disker lenger. Jeg hadde heldigvis en Samsung 160GB 5400RPM disk i min planlagte HTPC som jeg byttet ut og satte i Xboxen. Disken får mildt sagt lite kjøling i en Xbox.

Her finner du flere av diskene som er nevnt. Også Samsung (hvir 160GB er nok.

http://komplet.no/k/kl.asp?bn=10089

Endret av Jonet
Lenke til kommentar

5400 rpm er det vel. Det hjelper både på støy og varmeutvikling. Problemet er at man får omtrendt ikke tak i 5400 disker lenger. Jeg hadde heldigvis en Samsung 160GB 5400RPM disk i min planlagte HTPC som jeg byttet ut og satte i Xboxen. Disken får mildt sagt lite kjøling i en Xbox.

Her finner du flere av diskene som er nevnt. Også Samsung (hvir 160GB er nok.

http://komplet.no/k/kl.asp?bn=10089

*kremt* Var nok litt rask der gitt :)

Før pleide PSdata og ha noen men ser at de har kuttet det ut nå ja... antageligvis fordi det er få som kjøper det da prisen er det samme (faktisk litt lavere ofte for 7200rpm).

Ang. harddisk er ikke det spesielt vanskelig... hvis du leser en turtorial eller 2 går det sikkert greit.

Man kan enten bruke såkalte autoinstallers (f.eks. Slayers...) eller så kan man boote med f.eks. evox brent på cd eller DVD og så bruke ftp mener jeg til å overføre filene fra PC...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...