Gå til innhold

LCD eller CRT, for øynenes skyld


Becks69

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bruker mye tid foran pc'en, en del spilling og derfor kjøpte jeg en 19" crt fra samsung, istedenfor en 17" lcd pga responstid og pris.

 

Nå har jeg tatt en operasjon på øynene, og tenkte jeg skulle heller ta det som var best for øynene - og har hørt at LCD er bedre for øynene enn CRT . Pga flimmer og slikt - er dette merkbart?

 

Isåtilfelle, er det noen skjermer dere vil anbefale meg i prisklassen 3000kr? tenkte på 17", kan tenke meg 19" - Hva ville dere kjøpt? Bør jeg gå høyrere i pris?

 

Har sett på noen eizo og lg skjermer på komplett. 2795 virker greie med lav r.tid.

Erfaringer/meninger?

Endret av Becks69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg trives helt klart best med lcd iallefall, jeg synes crt flimrer uansett oppdateringsfrekvens og takler det dåli, svir på øyne og hodepine... har viewsonic vx910 selv og trives godt med den (litt sur nå, såg den hadde falt 1400kr i pris :( ) eneste jeg har å utsette på den er litt gjennomslag av lys rundt kantene, men dette er bare merkbart ved helt svart/mørk skjerm og plager meg ikke i bruk, umerkbart ved vanlig bruk...

 

Benq fp937s virker jo solid til en grei pris... hadde kjøpt den om jeg skulle kjøpe i dag...

 

Jeg ville gått for 19"... har prøvd 17 og 19 og jeg synes pixlene blir for små på 17". liker å kunne "se pixler" (viss du skjønner) når jeg driver med bildebehandling/animasjon

Lenke til kommentar

Man vil vel kanskje merke flimmer etter lange stunder bak skjermen, hvis man f.eks. har 75Hz..? Men går man opp på 100Hz, skal det ikke kunne være merkbart.

 

Hvis du kan kjøre 1024*768 i 100Hz, kan du jo prøve det.. Hvis du ikke plages av å ha så "lav" oppløsning?

 

Det er sikkert noen andre her som har mer å si om dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...